וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: אפליקציה לשעון חכם שמאמתת את החתימה שלכם

23.1.2017 / 9:27

סוף לזיוף החתימות? חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומאוניברסיטת תל-אביב פיתחו תכנה לשעונים חכמים שתאפשר להם לאמת את חתימתו הפיזית של עונד השעון, כל עוד הוא חותם ביד של השעון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון חכם של סמסונג - רק תקפידו לחתום ביד של השעון./מערכת וואלה!, צילום מסך

הטכנולוגיה כיום מאפשרת לנו לחתום בקלות על משטח דיגיטלי או באמצעות עט אלקטרוני מיוחד במקום על נייר, אבל זה ממש לא אומר שחתימות פיזיות נכחדו מהעולם. חתימה פיזית על חוזים, המחאות, קבלות וניירת פורמלית היא לרוב משמעותית יותר, אך סובלת מבעיה של חוסר אותנטיות. כעת, תוכנה חדשה שפותחה באוניברסיטת בן גוריון תהפוך כל שעון חכם למאמת חתימות פיזיות.

אמנם שוק השעונים החכמים לא חזק במיוחד, והיצרניות מתקשות להלהיב משתמשים חדשים, אבל לפי הנתונים של החוקרים, יהיו בעולם 373 מיליון שעונים חכמים עד שנת 2020. החוקרים, בן נשיא מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואלונה לוי מאוניברסיטת תל-אביב, בהנחייתם של פרופסור יובל אלוביץ מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב וד"ר ארז שמואלי מאוניברסיטת תל-אביב, בחנו את המערכת שלהם על 66 סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב. הסטודנטים התבקשו לספק 15 דוגמאות של חתימתם האישית על מכשיר טאבלט, תוך שימוש בעט הדיגיטלי של המכשיר כשהם עונדים שעונים חכמים על היד בה הם כותבים. מה שהופך את הפיתוח הזה למעט בעייתי מאחר שרובנו חותמים ביד החזקה אך עונדים את השעון על היד החלשה.

בשלב השני הראו לכל סטודנט את תיעוד מסלול הכתיבה של כמה חתימות מקוריות מהשלב הראשון, וביקשו ממנו לזייף חמש מתוכן. תוצאות הניסוי, גם בזיוף מיומן וגם זיוף אקראי, היו מעודדות; זיוף מיומן הוא ניסיון מכוון להעתיק חתימה של מישהו אחר ואילו זיוף אקראי הוא כתיבה של השם שלך או של שם מומצא במקום שם של מישהו אחר.

התכנה, המבוססת על אלגוריתמים של למידת מכונה שפיתח צוות החוקרים, משתמשת בנתוני תנועה ממפרק היד, כגון נתוני מד-תאוצה ומד סיבוביות, ומזהה את התנועות במהלך תהליך החתימה במטרה לסווג את החתימה כמקורית או כמזויפת. לשימוש במכשיר שנמצא על פרק היד, כמו שעון חכם או שעון כושר, יש יתרונות ביחס למכשירים אחרים, משום שהוא מודד את התנועות של כל פרק היד ולא רק של אצבע אחת או של האמה. מחקרים שנערכו לאחרונה כבר בחנו את האפשרות להשתמש בנתוני תנועה כדי לזהות משתמשים, אך המחקר הנוכחי הוא היישום הראשון של אפשרות זו בחתימות בכתב יד. החוקרים הגישו בקשה לפטנט על התוכנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully