וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש התקלות הנפוצות בסמארטפונים בישראל, וכמה עולה לתקן אותן

24.1.2017 / 9:53

החלפת סוללה, ניקוי קורוזיה, מסך שבור ועוד - הסמארטפונים שלנו נוטים להתקלקל לעתים לא רחוקות, למרבה הצער. כמה עולה לתקן כל תקלה נפוצה ומה אפשר לעשות כדי לנסות ולמנוע אותה? אגב, מתברר שיש מחסור כרגע במסכים לגלקסי אז מחירם עולה

צילום מסך

(בסרטון: החלפת מסך לגלקסי)

הסמארטפונים שלנו משתכללים עם הזמן אבל חלקם גם הופכים לפגיעים יותר. אמנם יש כמה מכשירים חסינים למים ואבק, וכאלה עם ציפוי מסך משוריין מסוג גורילה, אבל רובנו עדיין נתקלים לרוב באותן התקלות. כיום, כשמרבית הסמארטפונים לא מאפשרים לפתוח את המכשיר יש צורך גובר בטכנאי שיבדוק כל תקלה. אבל מה הן התקלות הנפוצות ביותר בארץ וכמה יעלה לתקן אותן? שאלנו את אתר מידרג, שם ניתנו בשנה האחרונה כאלף חוות דעת על תיקון טלפונים ניידים במעבדות המדורגות באתר.

קורוזיה

במקום החמישי נמצאים תיקוני נזקי מים - מהתיקונים הנפוצים ביותר במעבדות הטלפונים הסלולאריים. תיקון זה כולל ניקוי קורוזיה (מתכת שנחשפה ללחות וחמצן) והוא עולה כ-150-200 שקלים. לא מדובר בנזק נוראי במיוחד ובמידה וצריך להחליף רכיבים כמובן שהמחיר יעלה בהתאם לעלות הרכיבים. לפי נתוני אתר מידרג, החלפת רכיבים בשל קורוזיה אינה נפוצה וב-73 אחוזים מתיקונים של קורוזיה תומחרו עד 200 שקלים. חשוב לציין כי רבים מהטכנאים הדגישו כי נזקי מים נוטים לחזור על עצמם, כך שאם אתם מוצאים את עצמכם במעבדה בפעם השנייה, שקלו שוב האם זה שווה תיקון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיקון סמארטפון. ShutterStock
כיום צריך טכנאי כדי להחליף סוללה, כי מרבית הסמארטפונים לא ניתנים לפירוק בלי ציוד מיוחד./ShutterStock

סוללה

אם פעם היינו קונים סוללות בחנות ומחליפים לבד בקלות בזכות הגב המתפרק שהיה למרבית הסמארטפונים, כיום צריך ציוד מיוחד כדי לפתוח את רוב המכשירים. סוללות, המאבדות מכוחן ומאורך חייהן בכל טעינה, צריך להחליף בערך פעם בשנתיים בעלות של 150-250 שקלים. החלפת הסוללה, לפי נתוני מידרג, היא התקלה הרביעית הכי נפוצה בישראל.

כדי לשמור על הסוללה, יצרניות הסלולר ממליצות להשתמש במטענים מקוריים בלבד, אבל הם לרוב יקרים יותר ממטענים לא מקוריים שניתן לרכוש ברשת ובחנויות נוחות ולכן הפיתוי לרכוש מטען וכבל לא מקוריים הוא גדול. אבל צריך להבדיל בין מטען לא רשמי למטען לא תקני. יש מטענים שאינם רשמיים שיש להם תו תקן ובהם אין בעיה להשתמש. לדברי יניב, טכנאי סמאטרפונים עם 313 חוות דעת במידרג: "חשוב שהשקע של המטען יהיה בעל תקן. הקבלים הזולים מזרימים כמות גדולה מאוד של חשמל, מה שמזיק מאוד לסוללה ולרכיבים נוספים במכשיר".

שקע טעינה

התקלה השלישית הכי נפוצה היא גם אחת התקלות שישגעו אתכם הכי הרבה: חיברתם את הסמארטפון לחשמל וגיליתם שכדי שהוא יטעין אתם נאלצים להדק את החיבור בידיים או להניח את המכשיר בזוויות שונות ומשונות על כל מני חפצים. לפי נתוני מידרג, עשרה אחוזים מכלל התיקונים בשנה החולפת כללו תיקון של שקע טעינה בעלות של 150-350 שקלים. בצד היקר של טווח המחירים נמצא מכשירי גלקסי של סמסונג, אצלם החלפת שקע הטעינה כוללת עבודה מורכבת יותר.
טיפ: רוצים לוודא שאתם באמת חייבים תיקון? רגע לפני שאתם הולכים למעבדה, בדקו ששקע הטעינה שלכם לא מלוכלך. ניקוי עדין ויסודי בעזרת קיסם שיניים אולי יפתור לכם את הבעיה בקלות.

סמארטפון טעינה. ShutterStock
נסו לנקות את שקע הטעינה עם קיסם שיניים לפני שתפנו לטכנאי./ShutterStock

לוח האם

במקום השני, מבין התקלות הנפוצות והקשות בארץ, נמצאות תקלות בלוח האם. תקלה בלוח אם לרוב משביתה את המכשיר ומכריחה אתכם ללכת למעבדה. תקלות אלה הן מבין התקלות היקרות יותר, ותיקונן לרוב יעלה 500-700 שקלים, ולעתים אפילו אלף שקלים. תקלה בלוח האם יכולה להתבטא במכשיר שנכבה ונדלק, מסך שתקוע על לוגו ההדלקה, איבוד פתאומי של קליטה, מסך כחול ועוד.

היצרנית עם הכי הרבה תקלות בלוח האם היא LG. תקלת הבוטלופ שהשביתה מכשירי G4 רבים עדיין זכורה לרעה בקרב המשתמשים אך רוב התקלות בלוח האם מקורן אינו במפעל אלא נובעות מנפילות שגורמות להתרופפות החלקים הפנימיים, ויכולות לקרות בכל מכשיר. מכיוון שתיקון זה יקר והתקלות נוטות לחזור על עצמן לאחר התיקון, לא תמיד שווה לתקן אותן. "אם עלות התיקון יותר ממחצית מחיר הסמארטפון, אני לא ממליץ לתקן", אומר יניב.

מסך

במקום הראשון - אלופת כל התקלות בפער מרשים - היא מסך שבור. 46 אחוזים מכל התקלות שתוקנו דרך המעבדות המדורגות באתר מידרג בשנה האחרונה היו תיקוני מסך, וגם הטכנאים מסכימים שזוהי התקלה הנפוצה ביותר בכל סוגי המכשירים. 56 אחוזים מהמסכים השבורים שתוקנו במעבדות המדורגות במידרג היו של אייפון: "בין המסכים השבורים, אייפונים מגיעים אלי למעבדה הכי הרבה", אומר יניב. "לא מצאתי פגם במסכים עצמם אז זה כנראה בגלל שיש יותר אייפונים בשוק".

בשונה מתקלות אחרות, מחירי תיקון המסך משתנים ממכשיר למכשיר: תיקון מסך לאייפון 4, 5 או 6 יעלה לכם 200-350 שקלים ותיקון מסך לאייפון 7 יעלה לכם יותר מאלף שקלים. תיקון מסך בגלקסי מהדורות הישנים יותר יעלה 350-800 שקלים, בעוד תיקון מסך לגלקסי חדש יותר כמו S6 Edge ו-S7 Edge, שהמסך שלהם קמור, יעלו 800-1500 שקלים. מכשירי LG אמנם סובלים יותר מתקלות בלוח האם, לפי נתוני מידרג, אבל הם חוסכים לבעליהם במחירי תיקון המסך, שעומדים על 300-450 שקלים. טכנאים מדווחים כי לאחרונה גם חלה התייקרות של מסכי גלקסי: "כרגע יש מחסור במסכי גלקסי, ומחירם התייקר ב-20-30 אחוזים", אומר אלכס, טכנאי סמארטפונים בעל 343 חוות דעת במידרג.

מסך סמארטפון שבור. ShutterStock
מסך שבור - התקלה הכי נפוצה בישראל./ShutterStock

הנתונים בכתבה התקבלו מאתר מידרג, המדרג בעלי מקצוע לפי חוות דעת של לקוחות מאומתים משנת 2003. בקהילת מידרג יותר מ-250 אלף לקוחות, שסיפקו כ-360 אלף המלצות על בעלי מקצוע בכ-50 ענפים שונים. כל המידע שנאסף זמין גם באפליקציה לאייפון ולאנדרואיד ובאתר מידרג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

חמש התקלות הנפוצות בסמארטפונים בישראל, וכמה עולה לתקן אותן. ShutterStock
חמש התקלות הנפוצות בסמארטפונים בישראל, וכמה עולה לתקן אותן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully