וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בשביל הכיף: הסיבה האמיתית שיש סוליטייר ושולה מוקשים בכל מחשב ווינדוס

אילן גלר

26.1.2017 / 8:54

גם משחק הקלפים "לבבות" (Hearts) נועד למטרה טכנית - לסייע למשתמשים להתרגל לאפשרות של משחק אונליין ושיחת צ'אט לייב עם אנשים אחרים ברשת. אז למה יש את שולה מוקשים ואת סוליטייר?

צילום מסך

מהו משחק המחשב הפופולרי ביותר בעולם? התשובה אינה טטריס או מיינקראפט, אלא שולה מוקשים וסוליטר - צמד המשחקים שהתקינה מיקרוסופט במהלך העשורים האחרונים על כל מחשב שמבוסס על מערכת ההפעלה ווינדוס.

סוליטר הופיע לראשונה בחלונות 3, שיצאה בשנת 1990, והוסר רק עם בואה של ווינדוס 10 שהייתה הגרסה הראשונה לוותר על שני המשחקים. עדיין ניתן להוריד את המשחקים בחינם דרך חנות האפליקציות של מיקרוסופט, אבל ברגע שמבינים את הסיבה בגינה מראש הותקנו המשחקים, אפשר להבין בקלות מדוע הם אינם נחוצים עוד.

סוליטייר. צילום מסך
כל כך הרבה שעות בוזבזו מסביב לעולם על המשחק הזה. סוליטייר./צילום מסך

אז למה בעצם החליטה ענקית התוכנה לפנק את בעלי כל מחשבי הפי.סי בעולם, שמריצים ווינדוס, בשני המשחקים הללו? התשובה, מתברר, אינה רק בשביל הכיף. סוליטר צורפה למערכת ההפעלה חלונות 3 בכדי ללמד את המשתמשים כיצד לגרור אובייקטים על המסך תוך שימוש בעכבר - פעולה מובנת מאליה כיום, אך כזו שהצריכה אימון מיוחד בראשית שנות ה-90. שולה מוקשים נועד למטרה דומה - ללמד את המשתמשים מה ההבדל בין קליק ימני וקליק שמאלי בעכבר, קונספט שהיה חדש לגמרי בעת השקת מערכת ההפעלה חלונות 3.1 בשנת 1992.

גם משחק הקלפים "לבבות" (Hearts) נועד למטרה טכנית - לסייע למשתמשים להתרגל לאפשרות של משחק אונליין ושיחת צ'אט לייב עם אנשים אחרים ברשת. כמובן שבשנים שחלפו מאז הייתה יכולה מיקרוסופט להסיר את המשחקים הללו בכל נקודת זמן מבלי להסתכן שאנשים לא ידעו כיצד להשתמש במחשב. בסופו של דבר נראה שהסיבה שהחברה בכל זאת הותירה את המשחקים הללו כחלק ממערכת ההפעלה היא בשביל הכיף.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משחקי מחשב. יורם לימודים
שולה מוקשים - עוד קלאסיקה שצעירים לא יבינו איך שרפנו עליה שעות./יורם לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully