וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Gravity Rush 2: מעטים המשחקים שמצליחים לברוא יקום משכנע ומהנה כל כך

אילן גלר

1.2.2017 / 7:16

קשה לצפות ש-Gravity Rush 2 יהפוך לאחד הלהיטים הגדולים של השנה, שכן לא מדובר במותג מוכר. השליטה בו לא פשוטה ודורשת אימון בטרם תוכלו להתחיל ליהנות אבל הוא מציע חוויה ייחודית מאוד ואפשר רק לקוות שהוא יזכה למעמד של משחק קאלט

צילום מסך

Gravity Rush היה אחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו לוויטה - הקונסולה הניידת של סוני, שהספיקה להפוך תוך ארבע שנים מהבטחה גדולה לפריט אספנים. המשחק הביא עמו רוח חדשה ומהפכנית לז'אנר הפעולה מגוף-שלישי, עם רעיון שנשמע על פניו כמו שיגעון מוחלט אבל הצליח בכל זאת להיות מהנה ומוצלח.

משחק ההמשך, לשמחת המעריצים, מגיע הפעם הישר לפלייסטיישן 4. העלילה שלו היא אומנם המשך ישיר לזו של הכותר המקורי, אבל אתם לא באמת חייבים להכיר את הסיפור בכדי ליהנות ממנו. מה שחשוב הוא שהמכניקה יוצאת הדופן של Gravity Rush שרדה את המעבר בשלמותה ואף עברה מקצה שיפורים נחוץ; התוצאה היא משחק פעולה משובח וסיפתח מעולה של סוני לשנת 2017.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במשחק הזה אתם שולטים בכוח הכבידה סביבכם. Gravity Rush 2./מערכת וואלה!, צילום מסך

ניוטון מתהפך בקברו

הגיבורה המצודדת של Gravity Rush, קאט, היא נערה צעירה המתגוררת בעולם מדע-בדיוני מרשים, שזכתה ביכולת לשלוט בכוח המשיכה. בלחיצת כפתור אחת מתרוממת קאט לאוויר, ואז מסוגלת לרחף לכל כיוון, להלך על קירות וגגות, ולנחות בחזרה באלגנטיות על האדמה. בתחילת משחק ההמשך היא נאלצת להעביר את זמנה בשעמום, אך די מהר יכולת-העל שלה חוזרת והאקשן מתחיל.

השלבים הראשונים של Gravity Rush 2 עושים עבודה מצוינת בהנחת היסודות ולימוד השליטה במשחק, וטוב שכך - שכן לאחר שכל הטכניקות השונות מתווספות זו על זו, הופך המשחק למסובך מדי. לזכות המשחק אפשר לציין שיחסית לרעיון, שכאמור נשמע מופרך לגמרי, לאחר שתתרגלו לסגנון השליטה הייחודי תמצאו עצמכם מבצעים פעלולים מרשימים בטבעיות; צריך רק קצת סבלנות עד שמבינים הכול.

כמובן שקאט לא מרחפת לה סתם כך ברחבי העולם, וממש כמו ב-GTA - מפת המשחק מלאה בדמויות שישמחו לגייס אתכם למשימות שונות. יש משימות ראשיות, המקדמות את העלילה הרצינית של המשחק, וגם משימות משניות שלא חייבים לשחק, אבל דווקא בהם מסתתרים כמה מהרגעים המשעשעים והמוצלחים ביותר בהרפתקה. כמעט כל המשימות כוללות קרבות, בהם באה לידי ביטוי יכולת הריחוף של קאט, מול מגוון מפלצות מוזרות ומאתגרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פשוט להשתלט על הדמות אבל אחרי שמתרגלים זה מהנה מאוד. Gravity Rush 2./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרפתקה מוצלחת

היתרון העיקרי של הסיפור, לעומת משחקי פעולה אחרים, הוא שהעלילה כמעט תמיד אינה לוקחת את עצמה ברצינות רבה מדי. צרפו לכך את הסגנון האמנותי המרהיב - מעין שילוב בין אנימציה יפנית קלסית והמראה האופייני לחוברות קומיקס צרפתיות - וקיבלתם עולם שפשוט כיף לחקור אותו להסתובב בו. יש בעולם המשחק ערים גדולות וכפרים קטנים, טכנולוגיה מרהיבה וגם פשטות מנחמת. מעטים המשחקים שמצליחים לברוא יקום משכנע ועם זאת כל כך שונה מזה שאנו מכירים.

אורכו הכולל של המשחק הוא בין 20 ל-40 שעות (תלוי כמה משימות צדדיות תרצו לסיים), שזה ארוך מאוד בהשוואה לרוב המשחקים בז'אנר. אין ממש מצב של ריבוי שחקנים אך במקומו מציע Gravity Rush 2 טוויסט חביב: אם אתם מוצאים מקום סודי, עם אוצר גנוז, אפשר לצלם ולשתף אותו עבור שחקנים אחרים. כך תוכלו לגלות מקומות מסתוריים בשיתוף פעולה ולהרגיש כאילו אינכם משחקים לבדכם.

קשה לצפות ש-Gravity Rush 2 יהפוך לאחד הלהיטים הגדולים של השנה, שכן לא מדובר במותג מוכר. נקווה שיזכה בשבועות הקרובים למעמד של משחק קאלט, ממש כמו קודמו האהוב בוויטה. הוא קצת מוזר וצריך להתרגל אליו, אבל ברגע שנכנסים לעניינים מדובר בחוויה מעולה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

Gravity Rush 2. צילום מסך
המשחק הזה כנראה לא יהפוך ללהיט - וחבל. Gravity Rush 2./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולם עשיר במיוחד. Gravity Rush 2./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully