וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בוט רשת ישראלי כתב חלקים מנאום ההכתרה של טראמפ?

27.1.2017 / 9:57

"ארה"ב בזבזה טריליוני דולרים מעבר לים בזמן שהפקירה את התשתיות בארה"ב" - המשפט הזה מייצג מאוד את הנאום בטקס ההשבעה של הנשיא ה-45, אבל מתברר שכמו חלקים אחרים בנאום הוא נכתב כנראה על ידי בוט רשת ישראלי

מתוך משדר וואלה! News', השבעת דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בסרטון: סיכום טקס ההשבעה בשבוע שעבר)

עשרות מיליוני בני אדם נצמדו למסכי הטלוויזיה ולמקלטי הרדיו בשבוע שעבר, בעת שאיל הנדל"ן הפרובוקטיבי, דונלד טראמפ, הושבע לתפקיד נשיא ארה"ב. אחרי שהחלק הרשמי בטקס הסתיים, עלה טראמפ לבמה ושטח את עיקרי התכנית שלו לארבע השנים הקרובות.

בעוד רבים הבחינו מיד בדמיון בין משפט אחד שאמר טראמפ לנאום של ביין, הנבל שנאבק בבאטמן בסרט השלישי בטרילוגיית האביר האפל, מתברר כי חלקים גדולים הרבה יותר מהנאום גם נלקחו ממקור חיצוני - הפעם מדובר ברובוט ישראלי.

אם תהיתם לעצמכם, בעת הנאום של טראמפ, למה הטקסט נשמע כאילו כתב אותו ילד בכיתה ט', זה כי זו פחות או יותר גם הרמה של הבוט של חברת Articoolo הישראלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבוט מול טראמפ - סיבוב 1./מערכת וואלה!, צילום מסך

המוצר של ארטיקולו עושה שימוש באלגוריתמים המבוססים על למידת מכונה כדי ליצור מאמרים ייחודיים. אתם מזינים נושא מסוים ותוך כמה שניות מקבלים מאמר באיכות משתנה. לפי אתר החברה, הבוט שלהם מנתח את הנושא שניתן לו, או את שאלת המחקר שהוזנה, ומתחיל לאסוף חומרים בהקשר המתאים, תוך סינון התכנים שנראים לא-רלוונטיים.

משתמש אמריקני קבוע בבוט של ארטיקולו הצליח, לכאורה, לפרוץ למאגר המאמרים שלהם וכך הוא גילה לפחות שתי פסקאות בנאום של טראמפ שהועתקו כמעט בשלמותן ממאגר המידע של החברה, כפי שניתן לראות בצילומי המסך שהוא העלה ברשת. ההערכה היא כי מי שכתב לטראמפ את הנאום נעזר בבוט ופשוט ערך כמה מילים מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבוט מול טראמפ - סיבוב 2./מערכת וואלה!, צילום מסך

דורון טל, מנכ"ל ארטיקול, אמר בתגובה כי "אנחנו מודעים לכך שכלי יצירת התוכן של ארטיקולו נמצא בשימוש הן של עיתונאים והן של גורמי ממשל מרחבי העולם ובפרט מארה"ב אולם לא ידוע לנו על ניסיונות פריצה לשרתי התוכן שלנו. מכיוון שאנו מקפידים לשמור על פרטיותם של המשתמשים שלנו איני יכול לאשר או להכחיש את קיומו של המאמר עליו דיווח כביכול הבלוגר. יחד עם זאת, אנחנו בטוחים שהאלגוריתם שלנו הרבה פחות וולגרי מטראמפ".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני הקטעים מהמאמר של טראמפ, כפי שמופיעים בארטיקולו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully