וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב תראו את יונית לוי אחרת: המהפכה הבאה של שידורי הטלוויזיה

וואלה! NEWS בשיתוף LG

20.2.2017 / 9:41

לא עוד צבעים דהויים וקווים מטושטשים לכוכבי הריאליטי, החדשות והספורט שלכם. ערוץ 2 ו-10 יעברו בקרוב ל-HD, בשעה טובה. אלא שכדי שחוויית הצפייה שלכם תהיה מושלמת, אתם חייבים גם טלוויזיה טובה. אילו חידושים ניתן למצוא כיום בארץ ובעולם? מה זה 4K או OLED?

יונית לוי. חדשות 2,
בקרוב הכול ישתנה. יונית לוי/חדשות 2

בקיץ 2010 נבחרת ישראל השלימה "40 שנה במדבר", ארבעה עשורים שלמים בלי אף העפלה למונדיאל, גביע העולם בכדורגל. אלא שבאותו קיץ, משהו בכל זאת השתנה עבור חובבי הספורט בישראל. ערוץ 1, שהוקם בערך בפעם האחרונה שהבחורים בכחול-לבן שיחקו על במת הספורט הגדולה מכולן, עשה את הקפיצה שלו אל המאה ה-21 ועבר לשדר באיכות HD.

בקרוב, שבע ומשהו שנים לאחר אותו שינוי משמעותי ומבורך בחוויית הצפייה, יצטרפו לערוץ הראשון גם ערוצים 2 ו-10, שבהוראת יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' התבקשו לעבור עד נובמבר 2017 לשדר אף הם ב-HD. לא עוד כוכבי ריאליטי מטושטשים, לא עוד חדשות ב-SD. בשנה הקלנדרית הבאה, תוכלו לראות את יונית לוי בצורה אחרת לגמרי על מסך הטלוויזיה שלכם: ברוכים הבאים לשידורי המהפכה.

ערוץ אחד עובר לשידורי HD. תאגיד כאן
דווקא הערוץ הראשון עלה על הגל לפני שש שנים וחצי. כיום, כל המצלמות כבר באיכות HD/תאגיד כאן

מלבד הערוץ הראשון, הרי שאת רוב ערוצי הסרטים, הבידור, הפנאי והספורט ניתן למצוא היום באיכות HD בישראל וכך גם חלק מן הערוצים הזרים הנקלטים בממירים הביתיים. ערוץ 2 ו-10, כאשר יצטרפו לחגיגת הצפייה הזו, ישלימו את התמונה.

הבעיה המרכזית עם איכות השידור עד כה בשני הערוצים המרכזיים בטלוויזיה הישראלית היא שבזמן שהם עוד נותרו מאחור, הטכנולוגיה לא ממש חיכתה והמצלמות כיום פועלות רובן ככולן על צילום באיכות HD. כך שעד היום, לא רק שלא ראיתם ב-HD את התכניות האהובות עליכם בערוצים הללו, אלא גם ראיתם שידור שאיכותו "הונמכה" במקרים רבים.

מלבד המצלמות, כמובן שגם הטלוויזיה, הטכנולוגיה הכי חשובה של מאה השנים האחרונות יש שיגידו, לא הפסיקה להתחדש וכיום אנחנו מוצאים ברחבי הארץ והעולם כולו חידושים רבים ומרתקים בכל הנוגע לחוויית הצפייה בטלוויזיה. ה-HDTV, ששינתה את הצפייה בעזרת הצגת תמונה חדה הרבה יותר, פועלת בשוק כבר כמה עשרות שנים והפכה ליותר ויותר ביתית בעשור החולף.

לאחרונה, אנו מוצאים עוד ועוד טלוויזיות שמשתמשות ב"OLED", ראשי תיבות של "Organic Light Emitting Diodes". מדובר בדיודות, המבוססות על חומרים אורגניים ופולטות אור בעת מעבר זרם חשמלי דרכן. השימוש ב-OLED מאפשר בניית צגים דקיקים במיוחד, אשר בניגוד לצגי ה-LCD שהכרנו משנים עברו, לא זקוקים לתאורה אחורית ומפחיתים את צריכת החשמל. מלבד האפשרות להצמיד את הצגים הללו לקיר ולהרחיב את טווח הצפייה עבור המשתמשים, הייחוד הבולט בהם הוא היכולת להעביר צבעים בצורה מרהיבה. קשת הצבעים במסכים מסוג זה נוטה להיות ריאליסטית במיוחד.

כך למשל, בכנס CES האחרון שלל אפשרויות שונות למסכי OLED שונים, אשר כולם מלווים בחידוש נוסף בטכנולוגיה: ה-4K, שאמור להפוך בשנה הקרובה לסטנדרט בטלוויזיות הביתיות. הציפייה היא שעד 2025, למעלה מחצי מהבתים בארצות הברית יחזיקו בטלוויזיה מסוג זה. המשמעות של 4K היא רזולוציה של 4,000 פיקסלים לרוחב ו-2,000 פיקסלים לאורך. מדובר בפי ארבעה פיקסלים ממה שמוכר לנו כיום בתור ה"Full HD" או במילים אחרות, זו רזולוציית "אולטרה HD".

אגב, אט אט ניתן אפילו למצוא טלוויזיות שפועלות ברזולוציית 8K, לה יש פי ארבעה פיקסלים מה-4K או פי 16 פיקסלים מה"Full HD". חברת LG הציגה בקיץ החולף טלוויזיה בגדול 98 אינץ', עם ה-8K, בשיטת ה"סופר HD".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LG הציגה חידושים בכנס CES האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד שדרוג שהולך והופך לנפוץ כיום בסלון של משפחות רבות הוא טלוויזיה בתלת מימד. אם פעם היינו צריכים לעשות את כל הדרך עד לדיסנילנד כדי לראות את מייקל ג'קסון "מזנק" אלינו מתוך המסך בסרט המיתולוגי "קפטן EO" שביים פרנסיס פורד קופולה, היום אפשר ממש "לגעת" במה שקורה על המסך מולנו. ואם בעבר נזקקנו לשם הצפייה בתלת-מימד למשקפיים מיוחדים שקצת הפריעו על קצה האף, הרי שכיום חלק הולך וצומח מהטלוויזיות מסוג זה כבר פועלות בשיטה אוטו-סטרטוסקופית, במסגרתה ניתן ליהנות מהחוויה הזו במבט ישיר לעבר המסך.

בונוס שכדאי להתפנק איתו ברכישת טלוויזיה בימים אלה הוא ה"סמארט TV", הטלוויזיה החכמה שמאפשרת לנו להתחבר בין היתר לאינטרנט ולצפות ביוטיוב, נטפליקס ועוד מבלי שנידרש לחבר את המחשב עם כבל HDMI. לתוך ה"סמארט TV" ניתן להוריד אפליקציות שונות והיא מהווה כיום גם כלי עבודה מצוין. ל-LG יש את דגם webOS 3.0, הנחשב למומלץ בשוק וזכה לפרסים על איכותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully