וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי משחק הפקמן מת

אילן גלר

31.1.2017 / 9:21

נקמורה אמנם לא עיצב את משחק הארקייד הפופולרי בעולם בעצמו, אבל הוא אחראי לשם שנבחר בסופו של דבר עבור הדמות, ותרם רבות להתרחבותה של החברה והפיכת פקמן לאחד המותגים המוכרים והרווחיים בעולם

צילום מסך

מסאיה נקמורה, מייסד חברת המשחקים היפנית נאמקו האחראית ללהיט הארקייד הקלאסי "פקמן", מת בשבוע שעבר ונקבר בטקס פרטי בנוכחות בני משפחתו. הוא היה בן 91 במותו, ועדיין החזיק בתואר כבוד מטעם חברת המשחקים אותה הקים.

נאמקו התמזגה בשנת 2005 עם חברת הצעצועים היפנית, Bandai, והפכה לאחת מיצרניות המשחקים הגדולות בעולם. לחברה נוכחות בולטת גם במערב.

נקמורה הקים את נאמקו בשנת 1955, ובתחילה התמקד בייצורן של מכונות משחק מכניות פשוטות. הוא מיהר לזהות את הפוטנציאל האדיר בשוק המשחקים הדיגיטליים ובשנת 1980 שחררה החברה לאולמות המשחקים את פקמן, המחזיק עד היום בתואר מכונת המשחק הפופולרית ביותר בהיסטוריה. לפי הערכות, שחקנים בכל רחבי העולם שיחקו בפקמן עד היום יותר מ-10 מיליארד פעמים.

בעוד שנקמורה לא עיצב את משחק הפקמן בעצמו, הוא האחראי לשם שנבחר בסופו של דבר עבור הדמות, ותרם רבות להתרחבותה של החברה ולהפיכת משחק הארקייד הפופולרי לאחד המותגים המוכרים והרווחיים בעולם. לבקשת המשפחה, לא נמסרו פרטים מדויקים לגבי נסיבות מותו של נקמורה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מסאיה נקמורה. צילום מסך
מסאיה נקמורה על רקע המשחק האהוב./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully