וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאומי רדמי נוט 4: האם זה הסמארטפון המשתלם בישראל? בדקנו

2.2.2017 / 7:30

יש סיבה שסדרת הפאבלטים של היצרנית הסינית אלו המכשירים שהכי מחפשים בזאפ בחודשים האחרונים - רדמי נוט 4 הוא סמארטפון עם מפרט סביר וחוויית שימוש מפתיעה לטובה. והחלק הכי טוב - אפשר להשיג אותו ביבוא מקביל בפחות מאלף שקלים. אבל לא הכול מושלם

וואלה! כיף

בשנת 2016 הפכה שיאומי הסינית לאחת מהיצרניות האטרקטיביות ביותר בישראל, הודות למחירים נוחים ומכשירים איכותיים. החברה לא רק מזנבת ביצרניות הקוריאניות והאמריקניות אלא מצליחה לחדש בשוק רווי שאיבד מעט את המעוף שלו. מכשיר ה-Mi Mix, למשל, הוא מכשיר קונספט שיצא למכירה בכמה מדינות בודדות וקוטף פרסים. אבל הסמארטפון הפופולרי ביותר של החברה, וגם אחד הפופולריים ביותר בארץ, היה בשנה האחרונה מכשיר הדגל מסדרת רדמי נוט.

לפי הדיווחים, זה המכשיר שחיפשו אותו הכי הרבה בחודשים האחרונים באתר השוואת המחירים זאפ, ויש לכך סיבה טובה - המכשיר מצליח להפתיע לטובה משתמשים רבים ובחודשים האחרונים נשמעים קולות כי מדובר בדיל המשתלם בארץ. הפאבלט החדש של שיאומי, Redmi Note 4, הגיע אלינו לסקירה שאילצה אותנו להכריע האם הבאזז הרב סביבו מוצדק או לא.

שיאומי רדמי נוט 4 Redmi Note. מייקי לוי, וואלה! כיף
באלף שקלים, זה אחד המכשירים המשתלמים בארץ./וואלה! כיף, מייקי לוי

עיצוב

לנוט 4 עיצוב הרבה יותר מושחז ומהודק מהדור הקודם. אם ברדמי נוט 3 ראינו מכשיר עם עיצוב יחסית פשוט עטוף באלומיניום באיכות נמוכה, הפעם שיאומי השקיעה הרבה יותר ויישמה את מסקנות הדור הקודם. החברה השקיעו יותר מחשבה וגם חשבו על חלק מהפרטים הקטנים, שמוקפדים בעיקר במכשירים של יצרניות עם מכשירים יקרים יותר. האלומיניום במכשיר מרגיש הרבה יותר יוקרתי וחזק מהדור הקודם, אבל זה בא על חשבון התחושה הכללית שהמכשיר הזה מעניק, והיא שמדובר בסמארטפון שמן ומאסיבי יותר. בצד ימין מוקמו כפתור הכיבוי ולחצני הווליום ובצד שמאל מגירת הסים. מקדימה נמצאים שלושה כפתורי מגע מוארים: מקש חזור, כפתור בית ומנהל המשימות, בדיוק כמו בכל המכשירים של שיאומי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מסך

מבחינת התצוגה של המכשיר, לא תמצאו כאן בשורה או חידוש בתחום המסך אך עדיין מדובר במסך משודרג מהדור הקודם. לרדמי נוט 4 מסך בגודל 5.5 אינץ', מסוג LCD, ללא ציפוי זכוכית מסוג 2.5D המשתלב לתוך המסגרת. הפאנל שמשולב בחלק מהמכשירים של שיאומי מתאפיין בגוונים מעט חיוורים ותמונה לא חדה. דווקא בתחום הזה, אפשר היה לשלב מסך חד ונעים יותר בסכום שהם מבקשים. מבחינת הבהירות, שיאומי שיפרה את המסך והביאה מסך עם בהירות גבוהה יותר של 450 ניטים. גם הניגודיות גבוהה יותר ולמרות שהמסך לא חד כפי שציפינו, הוא לא נוראי. הגברה של הניגודיות שיפרה משמעותית את איכות המסך אבל תחת אור שמש תתקשו קשה לעבוד עם המכשיר. חסר לנו גם ציפוי זכוכית גורילה להגנה מפני מכות.

שיאומי רדמי נוט 4 Redmi Note. מייקי לוי, וואלה! כיף
שולט בקטגוריית הביניים של הפאבלטים./וואלה! כיף, מייקי לוי

חומרה

בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים MT6796 של MediaTek, המאכזבת לעומת הדור הקודם במיוחד לנוכח העובדה שהיא הושקה בסוף שנת 2015. המעבד המיושן בעל 10 ליבות במהירות שעון של 2.11 גיגה-הרץ, עם זאת הוא כן עושה את העבודה לצד 3 גיגה של זיכרון RAM. מדובר בשילוב סביר למשתמש הממוצע אבל לא כזה שירשים משתמשים כבדים. חשוב לציין שרדמי נוט 4 לא נתקל בקשיים בהרצת אפליקציות, ואפילו במבחני Antutu הוא הוציא ציון מרשים של 85,162 נקודות, כשהדור הקודם - רדמי נוט 3 - קיבל 76,186 נקודות עם ערכת השבבים סנאפדרגון 650 שלל קוולקום. לנוט 4 נפח אחסון מכובד של 64 גיגה וניתן להוסיף קיבולת אחסון עם כרטיס מיקרו-SD. סוללת המכשיר בנפח מרשים של 4,100 מיליאמפר-שעה החזיקה לנו יום שלם של עבודה אינטנסיבית. בגב המכשיר קורא טביעות האצבע, שנשאר מהיר ומדויק, בדיוק כמו בדגמים הקודמים.

ממשק

רדמי נוט 4 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 מרשמלו (לא העדכנית ביותר) ועליו ממשק MIUI 8 שיודע להתמודד עם זוג כרטיסי סים באופן מושלם. כך אפשר לנהל שני חשבונות ווטסאפ, אחד לכל מספר ללא שום בעיה, מה שעדיין לא אפשרי בכל המכשירים. הממשק הייעודי של שיאומי כולל אייקונים ייחודיים ומסכים שהחברה שילבה, אך ההתמצאות בממשק היא קלה, פשוטה ונוחה לכל משתמשי אנדרואיד.

אהבנו במיוחד את חלון ההתראות, שעוצב בצורה נוחה ויפה. אפילו מצאנו בממשק כמעט את כל האפליקציות של גוגל לרבות אפליקציית התמונות ודפדפן הכרום, כך שניתן להחליף בקלות את הדפדפן המובנה.

בעת ההפעלה הראשונית, המכשיר יבקש מכם להירשם או להתחבר לחשבון ה-Mi של החברה, שמציע אפשרויות נוספות; אנחנו העדפנו לדלג על האפשרות ולהמשיך הלאה. בהפעלה הראשונית ניתן גם לבחור מתוך מבחר של ערכות נושא, כך שיש מגוון רחב של עיצובים ומענה לכלל המשתמשים. בתוך מערכת ההפעלה תוכלו למצוא אפליקציות שימושיות כמו מחשבון, מצפן, מקליט, סורק QR, אפליקציית פתקים ועוד.

שיאומי רדמי נוט 4 Redmi Note. מייקי לוי, וואלה! כיף
הרשים אותנו יותר ממה שציפינו./וואלה! כיף, מייקי לוי

מצלמה

לרדמי נוט 4 מצלמה אחורית עם חיישן 13 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/2.0. זה נראה כמו שנמוך של הדגם הקודם, שהציע מצלמת 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם זהה. המצלמה הקדמית של 5 מגה פיקסל גם לא הרשימה אותנו במיוחד על הנייר, ובבדיקה של איכות התמונות גילינו שלפעמים המפרט לא משקר. המצלמה האחורית היא לא מהטובות שראינו - באור יום היא אכן הוציאה תמונות טובות אך בתאורה של חדר רגיל היא התקשתה לספק תמונות חדות, מלאות בפרטים והצבעים היו כהים מדי.

בצילומי מאקרו (תקריבים) נראה שהמצלמה נתקלה בקשיים לבצע מיקוד וכשהיא הצליחה, לעתים הפוקוס ברח ונאלצנו להשתמש הרבה פעמים במצב נעילת הפוקוס. ביחד עם הממשק של שיאומי ומצב "יופי" בעת צילומי סלפי, תוכלו לקבל אינדקציה לגבי גילכם, דבר שנמצא כבר שנים רבות במכשירים ונראה גם כי לא עודכן. בעיקר תהינו למה עדיין משלבים את הפיצ'ר הזה במכשירים? גם המצלמה הקדמית לא עשתה עבודה טובה בתנאי תאורה של אור יום ובטח שלא בתנאי תאורה מאתגרים יותר. התמונה שהתקבלה לא דייקה בפרטים הקטנים והצבעים לא היו הכי מדויקים.

השורה התחתונה

יש סיבה טובה שהמכשיר הזה הפך ללהיט במדינת ישראל - הוא נראה מעולה ומרגיש מאוד טוב ביד, המסך מספק צבעים סבירים פלוס אחרי שמשחקים מעט בהגדרות, החומרה מספקת את הביצועים הנדרשים ולא תתקלו באף קושי בעת הפעלת כמה אפליקציות יחד עם רכיבי קישוריות. המצלמה של רדמי נוט 4 גם עושה את העבודה והיא תספק את המשתמש הממוצע ואפילו יותר מזה. הממשק של שיאומי מעולה ומגיע עם שיפורים ותוספות חיוניות, בניגוד למתחרות שמציעות ממשק שרובו ערכת נושא. אם לסכם זאת בשורה - מדובר במכשיר לא רע בכלל למשתמש ממוצע, וכזה שנותן תמורה רבה יותר ממה שהייתם מצפים לקבל על הנייר. כעת נשאלת השאלה היחידה שעוד רלוונטית, כמה זה עולה?

המחיר היא כנראה הסיבה העיקרית שהמכשיר הזה הפך ללהיט. המחיר הרשמי של היבאונית, המילטון, עומד על 1,499 שקלים והוא כולל חמש שנות אחריות. בסכום הזה מדובר בהשקעה הגיונית אבל בחיפוש מהיר באינטרנט ניתן למצוא אותו במחיר של פחות מ-900 שקלים - מחיר אטרקטיבי במיוחד שללא ספק שווה את ההשקעה הכספית. מדובר בפער של יותר מ-600 שקלים ובחלק מהחנויות גם בפער של 700 שקלים (כ-50 אחוזים). את חמש שנות האחריות לא תקבלו אבל הצרכן הממוצע מחליף סמארטפון אחת לשנתיים, וכשמדובר במחיר הזה - אין ספק שזה יקרה גם אחרי שנה. בפערים כאלה במחיר שווה לקחת את הסיכון ולרכוש סמארטפון ביבוא מקביל (פרללי), ובמקרה הכי גרוע - פשוט לרכוש עוד אחד או לשדרג אחרי כמה חודשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully