וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסמארטפון לטלוויזיה: האפליקציות שהופכות לסדרות ומגלגלות מיליונים

מייקי לוי

3.2.2017 / 7:38

הלהיט בעשור האחרון בהוליווד הוא להעביר דמויות קומיקס למסך הגדול ולטלוויזיה אבל אפליקציות כמו אנגרי בירדס וטום החתול כבר עשו את המעבר הזה ונראה שהן רק ההתחלה

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: פרומו לסדרה המבוססת על Talking Tom)

תעשיית האפליקציות פורחת ומגלגלת מיליארדים שמוזרמים לגוגל ולאפל. רק לאחרונה דיווחה האחרונה על כך שהמפתחים גרפו רווחים של 20 מיליארד דולרים בשנת 2016, גידול של 40 אחוזים לעומת השנה שעברה.

אין ספק שמדובר בתחום רווחי ומאוד תחרותי. הנהנית העיקרית מכך היא קטגוריית אפליקציות המשחקים שמכוונת לקהל הצעיר ולגיל הרך. הפופולריות הגוברת של המשחקים הולידה תופעה חדשה של סדרות טלוויזיה המבוססות על דמויות המשחק.

"בשנים האחרונות באמת יש קו של אפליקציות שיוצאות לא רק לעולם הצעצועים והמסחר אלא גם לעולם התוכן והטלוויזיה", מספרת מור חוברה-רוזי מנהלת ערוץ ג'וניור. "יש לנו בערוץ את אנגרי בירדס, והשקנו בנובמבר את טום החתול (Talking Tom)".

חוברה-רוזי מספרת על השינוי שעובר על עולם הסדרות. "בעבר כל הלהיטים היו קומיקס וכיום אנחנו רואים עולם חדש של אפליקציות ושל משחקי מחשב. גם האולפנים הגדולים מחפשים את התוכן שלהם במקומות האלו. אם פעם הסדרות היו מבוססות על צעצועים שהיו מבוססים על קומיקס, היום הן מבוססות על אפליקציות ומשחקי מחשב. מפתחות האפליקציות מבינות שהן לא יכולות להישאר רק בעולם הסמארטפונים, הן צריכות למצוא את קהל המטרה שלהם בכל הפלטפורמות".

איך הילדים בישראל מגיבים לזה?
"אנחנו בערוץ מנצלים את היתרונות של התופעה. אנחנו עם יד על הדופק בכל מה שקשור ללהיטים של הילדים. הצופים אוהבים שמשהו שמוכר להם מופיע עכשיו בצורה נוספת. לדוגמה, לפני שעלינו עם טום החתול, מינפנו את האפליקציה שלו. בשבוע הראשון של ינואר יצאנו עם קידום באפליקציה עצמה, שהופיע בצורת בועה שמדווחת שיש שידור בעוד 10 דקות בערוץ ג'וניור - וזו הייתה הצלחה גדולה".

עד כמה הסדרות מצליחות בקרב הילדים?
"טום החתול התחיל לאחרונה. ממש עכשיו אנחנו נכנסים לניתוח הרייטינג. הסיבה שרכשנו את טום החתול ואנגרי בירדס היא המגמה הכללית של השוק. בסיכומו של דבר זה מאוד תלוי בעד כמה התוכן טוב, כתוב נכון ואיכותי ומה היא היכולות של אותו הסטודיו לקחת את המותג מהאפליקציה ולתרגם אותו לסרט או סדרה כי בסוף מה שעומד למבחן זה אותו סרט או סדרה ללא קשר לאפליקציה".

"בעתיד נראה עוד ועוד תכני טלוויזיה מבוססים על אפלקציות, אייקונים שבאים מהעולם של הרשתות החברתיות (אימוג'י למשל), כוכבי הרשת וכוכבי יוטיוב. מכיוון שהתוכן הוא המלך, חברות ההפקה וערוצי הטלוויזיה בוחנים מה המקורות שעליהם אפשר לבסס סדרות, סרטים ותכנים שיהיו רלוונטיים ואקטואליים לקהלי המטרה הרבים. כוכבי יוטיוב הפכו לפרזנטורים של סדרות ומותחים את ההצלחה שלהם לקו מוצרים, כמו לדוגמה אשלי בקשי שדמותה התנוססה על יומני בית-ספר שיצאו בשנה האחרונה. לפני יותר מ-15 שנה היה מסחור של ICQ כאייקון מוביל. זה היה ניסיון ראשון ומהפכני בארץ ללכת על מסרים וערכים של מדיות חברתיות במוצרים לבני נוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully