וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחקנו עם משקפי המציאות המדומה של פלייסטיישן. היה מסחרר

1.2.2017 / 9:41

משחקי מחשב רגילים, מורכבים וריאליסטיים ככל שיהיו, לעולם לא יצליחו לשאוב את המשתמשים פנימה לעולם הווירטואלי כמו שעושה קסדת המציאות המדומה PS VR. לעתים הגרפיקה מביכה, המשחקים הופכים את הבטן והכבלים מאיימים להשתלט על הסלון - אבל זה העתיד, והוא כבר בחנויות

עורך: מיכאל ברגמן

"איזה יופי! אני נסעתי במסלול פורמולה אמיתי וזה ממש דומה" - זו הייתה תגובתו הראשונה של יעקב אילון, כשנתנו לו לשחק בפעם הראשונה במשקפי המציאות המדומה של פלייסטיישן. אחרי כמה דקות הוא כבר קיבל סחרחורת ונאלץ לעשות הפסקה. "צריך זמן להתרגל", אומרים בסוני בחיוך כשמספרים להם על כך.

תחום המציאות מדומה בשיאו בשנתיים האחרונות. משקפי מציאות מדומה מציעים תכנים רבים בתחומים שונים, ומי שמיהרה לזהות את הטרנד הייתה גם סוני, שפיתחה קסדת משחקים המתחברת לפלייסטיישן 4 ו-4 פרו. לאחרונה אנחנו רואים עוד ועוד שימושים והתפתחויות בתחום, בין אם מדובר באקססוריז חיצוניים כמו כיסאות מיוחדים שזזים ביחד עם המשחק או משקפיים ניידים שיכולים לשלב אלמנטים מהמציאות בתוך המשחק (מציאות משולבת) ואף הוספת אלמנטים וירטואליים בעולם האמיתי (מציאות רבודה). אבל בלב עולם המציאות המדומה נמצאים המשקפיים של כל יצרנית, והחוויה שהם מספקים.

כאמור, חברת סוני לא נשארה אדישה לטרנד ופיתחה את PlayStation VR. המשקפיים של סוני דורשים הצטיידות במצלמה של סוני, שלא מגיעה בערכה, ומחירה כ-300 שקלים. מחיר המשקפיים עצמם עומד על 2,399 שקלים והפלייסטיישן עצמו עולה לפחות 1,500 שקלים. כל משחק נוסף מגיע לרוב לסכום של יותר ממאה שקלים וכך יוצא שכל התענוג הזה יעלה לכם יותר מ-4,000 שקלים עוד לפני שיריתם ירייה וירטואלית אחת בחוצנים או בזומבים.

PS VR  אייטם אולפן. מערכת וואלה!
"כמו במציאות" - יעקב אילון גם רצה לנסות./מערכת וואלה!

אבל המחיר הוא לא החלק המבאס, אלא דווקא ערימות הכבלים שנדרשת כדי לחבר את הקסדה לפלייסטיישן ולטלוויזיה. בין החיישן, הקונסולה, המתאמים השונים והקסדה תמצאו את עצמכם בתוך סבך של חוטי חשמל. המשקפיים שוקלים 610 גרמים ואינם מכבידים על הראש אבל הם מתחברים בצורה חוטית למעבד ייעודי; מהמעבד תמצאו את עצמכם מותחים עוד ארבעה כבלים - אחד לחשמל, כבל microUSB להעברת מידע, כבל HDMI שמתחבר לפלייסטיישן וכבל HDMI נוסף שמתחבר לטלוויזיה.

אחרי שהתאוששנו מהחיבורים, ממתיחת הכבלים ומציאת שקעי חשמל פנויים, הגיע הזמן לחלק הכיפי - ולעתים קרובות הוא באמת מהנה מאוד בצורה סוחפת. המשקפיים נראים איכותיים ומאוד עתידניים, הודות לפסי נורות הלדים שבקדמת ההתקן, ומשרתים בעיקר את הסובבים אתכם שידעו שאתם משחקים. הקסדה נוחה לחבישה, היא נמתחת ומתהדקת בדיוק על הקרקפת, אם כי כיוון הפוקוס במשקפיים הוא כמעט בלתי-אפשרי. מצד אחד המשקפיים מרגישים איכותיים מאוד אבל מצד שני נעשה בהם שימוש בגומי פשוט וזול, שנועד להסתיר את האור כדי שלא יכנס פנימה. המשקפיים מספקים חוויה של צפייה במסך בגודל 5.7 אינץ' מסוג OLED וברזולוציית Full HD. צריך לשבת כדי לשחק איתם אחרת אפשר לאבד שיווי משקל וליפול, כך שבעת השימוש, מנת ספגטי הכבלים שהכנתם לעצמכם לא אמורה להפריע.

כאמור, החוויה הראשונית מאוד מסורבלת, היא דורשת התמודדות עם כבלים וחיבורים שונים, מיקום המצלמה המיוחדת שתזהה אותנו, והתקנת פלייסטיישן. אם יש לכם כבר סידור של הקונסולה בבית, תיאלצו עדיין לחבר את הקסדה אבל זה יהיה הרבה פחות מתסכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה כבלים מסתובבים בסלון./מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של דבר מה שקובע האם מדובר בגאדג'ט משתלם או לא היא חוויית השימוש, ההנאה מהמשחק ביחס לשימוש רגיל בטלוויזיה וההנאה הכללית מההתקן. אם נדמה לכם לרגע שאנחנו מחמירים בסקירה הזו, אז אתם צודקים. הציפיות שלנו היו בשמיים ולא יכולנו לחכות לרגע שנתחיל לשחק כבר. אלה משקפי המציאות המדומה הראשונים שמיועדים לקונסולת משחקים והעיצוב של סוני העלה משמעותית את רף הציפיה.

אחרי ששיחקנו קצת בבית, החלטנו לתת לאנשים לנסות את המשקפיים של סוני בפעם הראשונה לעיני המצלמה. חיברנו את הקונסולה באולפן וואלה!NEWS והזמנו את אנשי מערכת וואלה! להתנסות.

המסקנות של הנסיינים שלנו התחלקו לחיוביות ושליליות: מצד אחד מדובר בחוויה היקפית שרובנו לא חווינו עד כה, בחלק מהמשחקים מדובר בריאליזם שגורם לפיק ברכיים (למשל כשמנסים לשחק בעמידה במרוצי מכוניות) או לחוש אימה אמיתית (כשאתם נעים בין החדרים במשחק האימה Until dawn). זו רמת משחק גבוהה מאוד, בלי קשר לאיכות המשחק עצמו, והיכולת לשקוע בתוך עולם וירטואלי היא ללא ספק המקום אליו הולך עולם הגיימינג.

מצד שני, יש משחקים עם גרפיקה שנראית כאילו שיחקנו בפלייסטיישן 2. "היכולת להסתכל ימינה ושמאלה עם העיניים ולהרגיש שאתה במסלול היא מעולה", אמר אחד הנסיינים שלנו. "קצת הסתבכתי אבל המשחק כן מצליח לגרור אותך פנימה", דיווח נסיין אחר.

הבעיה המרכזית של המשקפת מבית סוני היא תחושת הסחרחורת והבחילה שמגיעה אחריה. הריאליזם של ההתקן גורם למוח לאותת לגוף שהוא בתנועה והדיסוננס הזה דורש התרגלות. עם זאת, כשאתם מתהפכים במהירות של מאות קילומטרים לשעה במכונית מרוץ - הגיוני שתחושו סחרחורת קלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הראשונים לחדש הם גם הראשונים לחטוף ביקורת. PS VR./מערכת וואלה!, צילום מסך

השורה התחתונה

לא לכולם יש את הכסף להשקיע בתחביב כזה, ולא כולם ייהנו מהחוויה אבל אם תתחברו ל-PS VR, זה ישנה את כל הדרך שבה נהניתם ממשחקי מחשב עד היום. החוויה שונה מאוד מכל מה שקיים ולפחות פה אפשר לטפוח לסוני על השכם - הראשונים לחדש הם גם הראשונים לחטוף ביקורת וסוני יודעת לשפר ולשדרג את נקודות החולשה שלה. עם הערכה לסקירה קיבלנו שבעה משחקים שונים: מרוץ מכוניות, יריות עם טנקים, חלליות וגם אימה בגוף ראשון. משחקים נוספים אמורים לצאת בקרוב ונראה שחלקם מתאימים יותר לחוויית ה-360 וחלקם הותאמו בקושי רב. אנחנו רק מקווים שהגרסאות הבאות יגיעו עם פחות כבלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully