וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנונימוס מסבירה לגולשים איך לפרוץ לסמארטפון של טראמפ

אילן גלר

2.2.2017 / 9:35

כפי שדואגים אנשי אנונימוס להסביר לגולשים, בחירתו של טראמפ להמשיך ולהשתמש בדגם הגלקסי S3 המיושן שברשותו במקום לעבור למכשיר מאובטח שהוצע לו על ידי רשויות המודיעין, חושפת אותו לפריצה קלה יחסית: "רף האבטחה של תלמיד תיכון"

צילום מסך

קהילת ההאקרים האנרכיסטית "אנונימוס" ממשיכה את המתקפה שלה נגד נשיא ארה"ב הטרי, דונלד טראמפ. אנשי הקבוצה קוראים לחרם כלכלי על ארה"ב, התנגדות חריפה לצווים נשיאותיים כגון זה המטיל מגבלות על כניסתם של מוסלמים למדינה, ואף פריצה למכשיר הסמארטפון האישי של הנשיא - תוך שימוש בהוראות שפורסמו בחשבון הטוויטר המשויך אליה.

בחודש שעבר פורסם כי טראמפ נאלץ לוותר על מכשיר הגלקסי המיושן שלו לטובת מכשיר מאובטח יותר. בשבוע שעבר התברר כי מדובר בדגם מאובטח ואקסקלוסיבי שנקרא "בואינג בלאק" של חברת בואינג, המוכרת יותר מתחום התעופה. עם זאת, לפי הדיווחים טראמפ לא ממהר להעביר את כרטיס הסים האישי שלו למכשיר החדש וממשיך להשתמש באנדרואיד החשוף לפרצות רבות.

כפי שדואגים אנשי אנונימוס להסביר לגולשים, בחירתו של טראמפ להמשיך ולהשתמש בדגם הגלקסי S3 המיושן שברשותו במקום לעבור למכשיר מאובטח שהוצע לו על ידי רשויות המודיעין, חושפת אותו לפריצה קלה יחסית. "הדגם הזה לא מגיע לרף האבטחה שהיינו מצפים ממכשיר של תלמיד תיכון", כותבים פעילי אנונימוס בתחילת המדריך. "בלי להגזים, פריצה למכשיר גלקסי S3 או S4 היא מטלת שיעורי בית לסטודנט שנה ראשונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בואינג בלאק - המכשיר של ראש ה-NSA./מערכת וואלה!, צילום מסך

באנונימוס, כאמור, מנסים לגייס את הגולשים למאבק כולל החורג מגבולות הרשת. אנשי הארגון קוראים לאזרחי העולם להימנע מרכישת מוצרים המיוצרים בארה"ב בכלל ובמפעלים ועסוקים הקשורים בטראמפ בפרט, למנוע את כניסתם של אזרחים אמריקנים למדינתם, ולאמריקנים עצמם להתנגד לשלטון "הרודני" שהשתלט על ארצם. "זו לא מתקפה כנגדכם", כותבים אנשי אנונימוס לאמריקנים. "הסירו עצמכם מנטל העבדות, שבשו את השווקים שהם כה גאים בהם, וקחו בחזרה לידיכם את השלטון".

לפי המדריך של קולקטיב ההאקרים, גרסת האנדרואיד העדכנית ביותר במכשיר של טראמפ היא 4.4 קיט-קאט, שחשופה לפרצות שכבר התגלו ממזמן ותוקנו בגרסאות עדכניות יותר. ההמלצה של אנונימוס היא לנצל את הפרצה הידועה בשם Stagefright, שהתגלתה ביולי 2015.

החוקרים, של חברת Zimperium, תיארו את הפרצה כ"חמורה ביותר שנחשפה עד כה באנדרואיד". לפני כשנה וחצי כ-95 אחוזים ממכשירי האנדרואיד בעולם היו חשופים לחור האבטחה הזה (החל מגרסה 2.2 ואילך) וכל מה שנדרש להאקרים הוא מספר הנייד של הקורבן. החלק הטריקי הוא לגרום לטראמפ ללחוץ על לינק בהודעת מולטימדיה שתישלח למכשיר, ולאחר פתיחתה תאפשר פריצה מרחוק למידע אישי ובו תכתובות, תמונות ועוד, וגם תאפשר להשתלט על המצלמה והמיקרופון, ועל שאר תכונות המכשיר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully