וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי מנוצח: שחקן הפוקר הטוב בעולם הוא עכשיו מחשב

אילן גלר

2.2.2017 / 9:46

לאוניברסיטת קרנגי מלון, שפיתחה את הבינה המלאכותית, אין שאיפות בתחום הפוקר ומטרת המחקר היא בכלל לפתח תוכנה המסוגלת להתמודד עם מידע לא-שלם ואף מטעה; אבל מבאס לגלות שאנחנו כבר מפסידים לרובוטים עוד לפני שראינו פלופ

טאבלט פוקר. ShutterStock
עכשיו גם את כל הכיף הרובוטים לוקחים לנו./ShutterStock

ביום שני האחרון צונאמי היכה בעולם הפוקר: בינה מלאכותית בשם Libratus, שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת קרנגי מלון האמריקנית, הצליחה להביס בפער מרשים ארבעה שחקני פוקר מהטובים ביותר בעולם. אחרי ששיחקה 120,000 משחקונים ("ידיים"), צברה האינטליגנציה המלאכותית רווח של 1.7 מיליון דולרים והביסה את השחקנים האנושיים. התוכנה הוכתרה לאלופת הפוקר העולמית.

Libratus אינה, כמובן, המערכת הממוחשב הראשונה שמנסה את מזלה בפוקר, אך מדובר כנראה בתוכנה המתוחכמת ביותר עד היום. היא מסוגלת לחשב ולהעריך מיליארדי מהלכים שונים הן במהלך המשחק עצמו, והן בניתוח ההתרחשויות לאחר מכן. סך החישובים העצום הצריך שימוש במחשב חזק במיוחד, ולכן ממהרים מפתחי המערכת לשלוח מסר מרגיע לשחקנים: היות שהתוכנה והמחשב הנדרש להפעלתה עולים הרבה יותר מסך כספי הניצחון שניתן לצבור בטורניר פוקר, לא סביר שהתחום יוצף כעת במחשבי-על.

כמובן שלאוניברסיטת קרנגי מלון אין שאיפות להישגים בתחום הפוקר, ומטרת המחקר היא לפתח מערכת אינטליגנציה מלאכותית שמסוגלת להתמודד עם מידע לא-שלם ואף מטעה. מערכות כאלו יוכלו להביא לפריצות דרך במחקר כנגד איומים ביולוגיים ווירוסים, ללא ספק מטרה נעלה יותר מניצחון בטורניר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פוקר טקסס הולדם. ShutterStock
אולי עם יד כזאת תוכלו לנצח את המחשב./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully