וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו שדלף חושף את הרובוט החדש "שיגרום לסיוטים בלילה"

אילן גלר

2.2.2017 / 10:07

Handle של בוסטון דינמיקס עדיין לא נחשף באופן רשמי, אך הוצג במהלך כנס שנערך בחברה וקטעים מהמצגת הזו דלפו לרשת על ידי אחד הנוכחים. אפילו מנכ"ל החברה עצמו מתאר אותו כ"רובוט שיגרום לסיוטים בלילה"

צילום מסך

חברת "בוסטון דינמיקס", המפורסמת בזכות הרובוטים הצבאיים (והמאיימים למראה) אותם היא מפתחת, מתכוננת להציג מכונה חדשה שאפילו מנכ"ל החברה עצמו מתאר כ"רובוט שיגרום לסיוטים בלילה". הכירו את Handle, הרובוט הראשון של החברה שמשלב גם רגליים וגם גלגלים. הוא מסוגל לשמור על איזון מושלם בשעה שהוא מתנייד במהירות גבוהה, ואפילו לקפוץ ולדלג מעל מכשולים.

Handle עדיין לא נחשף באופן רשמי, אך הוצג במהלך כנס שנערך בחברה וקטעים מהמצגת הזו דלפו לרשת על ידי אחד הנוכחים. לטענת מפתחיו, הגלגלים הם אמצעי תחבורה יעיל יותר מרגליים, אם כי פחות מתאים לתנאי שטח קשים. מטרתו העיקרית של הרובוט החדש היא להניע חפצים במהירות, בין אם מדובר בשדה קרב מסוכן או במחסן חלפים תעשייתי.

בוסטון דינמיקס רובוט. צילום מסך
שילוב של גלגלים ורגליים - מאפשר לבצע תרגילים מרשימים./צילום מסך

למרות שבוסטון דיינמיקס אחראית לכמה מסרטוני הווידאו הוויראליים ביותר ברשת, הרי שמצבה הכלכלי של החברה דווקא לא מזהיר. היא אומנם נמצאת בבעלותה של גוגל, אולם לפי הדיווחים בתאגיד הטכנולוגיה הענק דווקא מחפשים דרכים להיפטר מחברת הרובוטיקה שכן היא אינה מסוגלת להפוך את פיתוחיה הניסיוניים למוצרים של ממש בטווח זמן סביר. ברשימת הקונים האפשריים נמצאת חברת הרכב היפנית טויוטה, וענקית הקמעונות אמאזון.

רובוט הדגל של החברה, שפותח במשך שנים, היה חמור משא בשם Big Dog שלפני כמה שנים פיתוחו הופסק לאחר שצבא ארה"ב ויתר עליו. הסיבה הרשמית הייתה שהוא מרעיש מדי אבל כנראה שהיו בו עוד כמה אלמנטים בוסריים שלא התאימו לפעילות מבצעית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully