וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנפקה של סנפאצ'ט מגלה כמה עולה להעלים אדם בעמק הסיליקון

אילן גלר

5.2.2017 / 9:13

הסיפור הזה מזכיר את המקרה של אדוארדו סברין, שהקים יחד עם מארק צוקרברג את פייסבוק ונדחק מחוץ לחברה בדיוק כשכל העסק התחיל להמריא. מתברר שגם בסנאפצ'ט היה שותף שלישי וגם הוא תבע את החברה וזכה בפיצוי נאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייסי סנאפצ’ט: אוון שפיגל, בובי מרפי ורג’י בראון - רק שניים מהם זכו להכרה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מסמכי ההנפקה של חברת Snap, המפתחת את אפליקציית Snapchat הפופולרית, חושפים סיפור שנותר עד כה סודי לחלוטין. מתברר כי הרעיון לפיתוחה של האפליקציה הגיע מאדם בשם רג'י בראון, שלמד באוניברסיטת סטנפורד יחד עם איבן ספיגל ובובי מרפי - צמד היזמים הצעירים שבסופו של דבר הקימו את החברה. אולם כשהפכה Snapchat מרעיון למוצר ששווה, לפחות על הנייר, מיליארדי דולרים, נדחק רג'י בראון החוצה ונותר ללא אף מניה במיזם שהוא אחראי במידה רבה ליצירתו.

בראון, שסיים את לימודיו בסטנפורד וחזר לבית הוריו, לא השלים עם הבגידה הזו ותבע את חלקו בחברת Snap. לפי מסמכי ההנפקה, בסופו של דבר הודו ספיגל ומרפי כי טענותיו של שותפם לשעבר אכן מוצדקות, ושילמו לו סכום של כ-158 מיליון דולרים בהסדר מחוץ לבית המשפט.

סנאפצ'ט. ShutterStock
אפליקציה פופולרית - שווה שלושה מיליארד לפי מסמכי ההנפקה./ShutterStock

כנראה בהתאם לסעיפי ההסדר, בראון מעולם לא פרסם את הסיפור, לא דרש כל חשיפה או הכרה בכך שהוא למעשה האחראי לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם, ונותר עד כה הרחק מהכותרות, בעוד שספיגל ומרפי הפכו לכוכבים העולים של עמק הסיליקון וכיכבו על שערי המגזינים הנחשבים ביותר.

הסיפור הזה בהחלט מזכיר את המקרה של אדוארדו סברין, שהקים ביחד עם מארק צוקרברג את הרשת החברתית פייסבוק ונדחק מחוץ לחברה בדיוק כשכל העסק התחיל להמריא. סיפור זה הוא בין קווי העלילה הראשיים של הסרט "הרשת החברתית" של סורקין וגם סברין זכה בסופו של דבר לפיצוי בדמות אחוזים נכבדים בחברה אותה הקים, שהפכו אותו לאחר הנפקתה של פייסבוק למולטי-מיליארדר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • סנאפצ'ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully