וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עו"ד סלובקי מהמאה ה-17 המציא את הסמיילי? המכתב הזה מעיד שכן

אילן גלר

5.2.2017 / 9:59

הסמיילי של יאן לדיסליידס התגלה במכתב שאותו שלח עורך הדין בשנת 1635. הוא צייר אותו לצד רשימת חשבונות כספיים שאותם בדק ולרוע מזלו הוא לא ממש הבין עד כמה המצאתו תשנה את העולם, ועל כן לא טרח לפרסם אותה או לדרוש עליה בעלות כלשהי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמיילי מהמאה ה-17./מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרים מהארכיון הלאומי של סלובקיה טוענים כי סימלי האימוג'י, שנשלחים היום במיליארדיהם בין משתמשי סמארטפון בכל רחבי כדור הארץ, הומצאו למעשה על ידי עורך דין מהמאה ה-17. שמו של הממציא הוא יאן לדיסליידס, ולרוע מזלו הוא לא ממש הבין עד כמה המצאתו תשנה את העולם, ועל כן לא טרח לטעון עליה בעלות בפומבי או לפרסם אותה ברבים.

האימוג'י של לדיסליידס, סמיילי מחייך, התגלה במכתב שאותו שלח עורך הדין בשנת 1635. הוא צייר אותו לצד רשימת חשבונות כספיים שאותם בדק, בכדי לסמל שלא הצליח למצוא בהם שום בעיה והוא מרוצה מתקינותם של המסמכים. במקום אחר באותו המסמך צייר יאן מעין יד ליצן עם סמל ההאשטג המפורסם, אם כי החוקרים אינם מבינים מה בדיוק משמעותה.

התגלית הזו הפתיעה מאוד את החוקרים, שכן לדבריהם "לא מדובר בסימן נפוץ בכתבים מהתקופה הזו". עד כה מחזיק השיא לסמל הסמיילי הוותיק ביותר בהיסטוריה היה של המשורר הבריטי רוברט הריק, שצייר אותו בשנת 1648. שנים לאחר מכן, אימוג'י דיגיטלי רשמי הראשון נוצר בשנת 1999 על ידי עובדי חברת i-mode היפנית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההשטאג בתוך היד./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סמיילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully