וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום השיקה פלטפורמה חדשה לניהול ערים חכמות

מייקי לוי

7.2.2017 / 16:38

החברה הדגימה את מערכת העיר החכמה שלה שהותקנה על גבי פלטפורמה אחת. באמצעות פיזור חיישנים המערכת יודעת לזהות אירועים חריגים בעיר, מייעלת את עבודת איסוף הפסולת ולדברי החברה תחסוך לערים 10 אחוזים מתקציבן בשנה

עיר חכמה של סלקום. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל סלקום מציג את פלטפורמת העיר החכמה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

סלקום השיקה הבוקר (ג') פלטפורמה מקיפה שהופכת את הערים לחכמות יותר. החברה הציגה את הפיילוט שמתקיים בימים אלו בצפת ושצפוי להתרחב בהמשך לערים נוספות כמו כפר סבא ונהרייה. במסגרת האירוע, הדגימה החברה את פתרונותיה ל"עיר החכמה" שהותקנו על גבי פלטפורמה אחת שיודעת לנהל את הנתונים השונים ובאמצעותה מייעלים את פעילות העירייה. לדבריו של ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, המערכת צפויה לחסוך 10 אחוזים מהוצאות העירייה.

לדבריו, "פלטפורמת העיר החכמה מעניקה לעיר פתרון כולל של צרכיה כעיר מודרנית, לתשתית רשת התקשורת, אינטגרציה, הטמעת פתרונות שונים, ציודי הקצה וכמובן יכולות הניהול והאנליטיקה להפקת תובנות לשיפור ומתן שירותי ערך מוסף לערים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה בשטח./מערכת וואלה!, צילום מסך

למעשה המערכת החדשה של סלקום כוללת תשתית, מערכת ניהול וחיישנים. אותם חיישנים מפוזרים ברחבי העיר ועובדים ביחד עם מערכת הניהול שמנתחת את המידע ומעבירה אותו לגורמים הרלוונטים. כך לדוגמה, הדגימה החברה במסיבת העיתונאים כיצד המערכת מזהה חפץ חשוד, התקהלות או חניה על המדרכה. המערכת מזהה בזמן אמת ומקפיצה הודעה לשיטור העירוני או לגורמים שנבחרו מראש. בסלקום טוענים כי כבר בשלב הפיילוט העיריות צפויות לחסוך כמה מאות אלפי שקלים.

בנוסף לחיישנים, החברה הציגה גם את העמוד החכם שכולל מצלמת אבטחה, אינטרנט אלחוטי ותאורת לד חכמה וחסכונית. זאת, לצד מערכות לדיווח על אירועי חירום באמצעות התקנת לחצן מצוקה בגני הילדים, מערכת לניהול פינוי אשפה שמותקנת על גבי משאיות פינוי אשפה של העיר ועל גבי מכולות לאיסוף אשפה. עוד הציגה, מערכת סביבתית שכוללת חיישנים של טמפרטורה, לחות, איכות האוויר, מערכת ניהול חניה חכמה ועוד. הפיילוטים מבוצעים באמצעות מערכת שליטה מרכזית של חברת AGT, חברה ותיקה ומוכרת בתחום הערים החכמות. בהמשך ניתן יהיה להוסיף פיתוחים נוספים של חברות טכנולוגיות שונות אל תוך המערכת ולהמשיך ולשכלל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully