וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנראה שאת האייפון הבא ירכיבו מחודש אפריל במפעל בהודו

אילן גלר

9.2.2017 / 7:33

פרט להרכבת המכשירים, מתכננת אפל להרחיב באופן משמעותי את נוכחותה בהודו על ידי הקמת חנויות "אפל סטור" רשמיות ברחבי המדינה. השאיפה של אפל לחדור לשוק ההודי הענקי המפתח זה צעד טבעי לעידוד צמיחה מהירה של המותג

אייפון 7 פלוס. רויטרס
אחרי 5 שנים - האייפון הוא כבר לא המכשיר הכי נמכר בסין. אפל מחפשת שווקים חדשים./רויטרס

האם אפל מתכוונת להעביר את ייצור מכשירי האייפון ממפעלי פוקסקון בסין להודו? בהחלט ייתכן, לפחות בחלק מהדגמים. בהתחשב בכך שעלויות הייצור בסין המתעשרת עולות מדי שנה, ושאייפון 7 הצליח להימכר מעבר לציפיות, יש היגיון בכך. אם כי המעבר יהיה הדרגתי מאוד ויארך זמן רב. בשלב הראשון, מתכוונת אפל להרכיב במפעלים בהודו את דגם ה-iPhone SE, הפשוט והקטן מבין מכשירי האייפון, המצויד במסך 4 אינץ' בלבד. ייצורו במפעל חדש המוקם בעיר בנגלור צפוי להתחיל בחודש אפריל הקרוב.

את ההודעה על תחילת הייצור לא מסרה אפל עצמה, שמקפידה (כמו ברוב הנושאים) לשמור על שקט תעשייתי, אלא שר הפיתוח הטכנולוגי של חבל קרנטקה, פרינק קארג', שהודיע בגאווה כי בקרוב עומדת אפל להתחיל ולייצר מכשירי אייפון בארצו. ברמה הפוליטית, מדובר בסוג של ניצחון למפלגת השלטון, ששמה את קידום הייצור המקומי כאחד המטרות העיקריות שלה בשנים הקרובות.

פרט להרכבת המכשירים, מתכננת אפל להרחיב באופן משמעותי את נוכחותה בהודו על ידי הקמת חנויות "אפל סטור" רשמיות ברחבי המדינה. לצורך כך מנהלת החברה משא ומתן מול הממשלה, שבדרך כלל אינה מתירה לחברות חיצוניות להפעיל רשתות שיווק בהודו באופן ישיר. ייתכן כי מה שאנו רואים הוא למעשה תחילתה של עסקת חבילה - העברת ייצור האייפון להודו, תמורת הרחבת זכויותיה של אפל למכירה ישירה של מכשיר הסמארטפון הנחשק.

החודש גילינו שאייפון הוא כבר לא המכשיר הפופולרי ביותר בסין, אחרי חמש שנים שהיה בטופ, והשאיפה של אפל לחדור לשוק ההודי הענקי המפתח זה צעד טבעי לעידוד צמיחה מהירה של המותג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully