וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובו-עטלף מוכיח שהטבע הוא המהנדס הטוב ביותר

אילן גלר

12.2.2017 / 8:39

הדגם הניסיוני הראשון, Bat Bot B2, נראה כבר עתה דומה מאוד לעטלף אמיתי, עם כנפיים שקופות ודקיקות שעוביין 56 מיקרו-מטר. משקלו הכולל עומד על 93 גרמים, כולל המנועים, מחשב הפיקוד והסוללה

צילום מסך

למרות ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שנרשמה במהלך השנים האחרונות בגזרת הרחפנים, הרי שמכונות התעופה המשוכללות ביותר עדיין מפסידות כמעט בכל קטגוריה לעטלפים. היחס בין כנפיהם וגופם של היונקים המעופפים כמעט מושלם והם ומסוגלים לתמרן ולפנות במהירות אדירה, תוך שמירה על משקל נמוך מאוד ויעילות אנרגטית מצוינת.

כעת מקווים החוקרים במכון הטכנולוגי של קליפורניה להעתיק את התכנון המרשים הזה של הטבע, ולבסס עליו רובוט שיוכל לעופף לפי פקודה. הדגם הניסיוני הראשון, Bat Bot B2, נראה כבר עתה דומה מאוד לעטלף אמיתי, עם כנפיים שקופות ודקיקות שעוביין 56 מיקרו-מטר. משקלו הכולל עומד על 93 גרמים, כולל המנועים, מחשב הפיקוד והסוללה.

בזמן תעופה, מצליח הרובוט לשחזר בדייקנות חלק מתמרוני העטלף המוכרים, כגון צלילה מהירה בניסיון לתפוס חרק. מעבר ליכולות התמרון המרשימות, סבורים החוקרים כי רובוטים המבוססים על כנפיים דקיקות ורכות יתאימו יותר לפעולה בסביבה מאוכלסת בצפיפות, שכן פגיעה של עטלף רובוטי בבן אדם לא תהיה כואבת במיוחד. זאת לעומת פגיעת מדחף של רחפן, שבמקרים קיצוניים עלולה אפילו להיות קטלנית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוט עטלף. צילום מסך
עיצוב מגניב אבל גם קצת מלחיץ. צפו בו בפעולה בסרטון בראש הכתבה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully