וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לייט הושקה בישראל - האפליקציה שתחסוך לכם המון סוללה

9.2.2017 / 9:05

הגרסה הדיאטטית של אפליקציית הרשת החברתית פותחה בישראל עבור מדינות העולם השלישי, אך היא אפקטיבית מאוד גם למשתמשים הכבדים שרוצים לחסוך בתעבורת מידע ובחיי סוללה

יוטיוב

חברת פייסבוק הודיעה היום, כי Facebook Lite, הגרסה הקלה יותר של אפליקציית פייסבוק, הכפילה את כמות המשתמשים תוך פחות משנה ומשרתת כיום יותר מ-200 מיליון גולשים ברחבי העולם. את פיתוח האפליקציה מוביל מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל.

האפליקציה פועלת כיום ביותר מ-50 שפות ופופולרית במדינות רבות, בהן הודו, ברזיל, אינדונזיה, מקסיקו והפיליפינים. אמש הושקה האפליקציה במדינות נוספות, בהן ישראל, איטליה, איחוד האמירויות ודרום קוריאה, ובהמשך היא תגיע רשמית לעוד מדינות.
כידוע, אפליקציית פייסבוק היא הבזבזנית ביותר מכל האפליקציות; היא זוללת סוללה ונתונים, וכדי לחדור לשווקים מתפתחים בעולם השלישי שם התשתית מוגבלת, פיתחה פייסבוק את פייסבוק לייט, שנועדה לספק חוויית שימוש טובה יותר עבור אלו שמשתמשים ברשת אינטרנט איטית או במכשירים עם חבילת גלישה מוגבלת.

האפליקציה צורכת פחות נתונים מהרשת, מותקנת ונפתחת במהירות ופועלת על גבי כל סוגי מכשירי האנדרואיד. האפליקציה תומכת בכל סוגי הרשתות הסלולריות כולל בדור השני והמיושן. עם זאת, גם במדינות עם חיבור סלולרי מתקדם כמו ישראל עדיין רוצים משתמשים לחסוך בסוללה ולהקל על זיכרון העבודה (RAM) של הסמארטפון כך שמדובר באופציה שעשויה לקרוץ דווקא למשתמשים הכבדים בפייסבוק.

פייסבוק. ShutterStock
מבזבזת פחות סוללה, צורכת הרבה פחות דאטה. פייסבוק לייט./ShutterStock

פייסבוק לייט מצוידת בממשק פשוט הרבה יותר מזה של אחותה הבכורה, והיא משתמשת בטכנולוגיות שונות לדחיסת מידע בכדי לצמצם את נפח התקשורת שהיא דורשת לפחות מחצי מגה-בייט ליום. אפשר לצפות דרכה בפיד העדכונים, להעלות סטטוס חדשים וגם תמונות, אך לא לצפות בסרטוני וידאו. כמו כן, האפליקציה אינה כוללת תכונות מתקדמות מבוססות מיקום.

בשנה האחרונה צוות הפיתוח בישראל, המונה כ-40 מהנדסים ומנהלי מוצר, שיפר אף יותר את Facebook Lite על-ידי שיפור הביצועים שלה לקבלת חווייה מהירה ויציבה יותר; על-ידי שיפור הנראות והממשק משתמש לקבלת חוויית שימוש פשוטה וטובה יותר; כמו כן, משתמשים יכולים עתה להתחבר ולהתנתק בקלות מחשבון הפייסבוק שלהם, אם הם חולקים את מכשיר הסלולר שלהם עם אנשים נוספים.

"הכפלת מספר המשתמשים בתוך שנה הוא הישג אדיר עבור הצוות הישראלי, שמוביל את הפרויקט המרכזי הזה", אמר ג'ואי שמחון, מנהל מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל. "זוהי הזדמנות גם עבור מהנדסים ותיקים וצעירים להשפיע על עשרות מיליוני אנשים בעולם, ולהמשיך להשפיע על אנשים נוספים ככל שהמוצר ימשיך ויתפוס תאוצה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צוות הפיתוח של פייסבוק לייט בישראל. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
צוות הפיתוח של פייסבוק לייט בישראל./מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully