וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אחוזים מהאינטרנט זה בכלל פורנו?

13.2.2017 / 8:55

כ-150 מיליון אתרי פורנו זה המון תוכן בפועל (יותר ממה שבן אדם אחד יכול לצפות בו כל חייו) אבל לא מדובר בכמות גדולה כמו שאנשים רבים היו מעריכים. באחוזים זה הפתיע אותנו מאוד

סצנת הפורנו הגרועה בעולם?/יוטיוב

(בסרטון: זו כנראה סצנת הפורנו הגרועה בעולם. בטוח לצפייה בעבודה)

כולנו יודעים שרשת האינטרנט מוצפת בפורנו. כל גלישה של כמה דקות תוביל בסופו של דבר לאיזה באנר או פופ-אפ עם הפנייה לאתר למבוגרים ובאמת שניתן למצוא את התוכן הזה בכל מקום: באתרים שונים, בבלוגים ואפילו ברשתות החברתיות. אבל כמה אחוזים מכל האינטרנט הם באמת פורנו? קשה למדוד את זה אמפירית מאחר ותכנים חדשים מתפרסמים ונמחקים כל הזמן אבל לפי חישובים והערכות, מדובר בסך הכול על בין 5 ל-15 אחוזים מכלל התוכן אונליין. זה המון תוכן בפועל (יותר ממה שבן אדם אחד יכול לצפות בו כל חייו) אבל לא מדובר בכמות גדולה כמו שאנשים רבים היו מעריכים.

לדברי מייקל קסלמן, עיתונאי שחוקר וכותב על סקס כבר 36 שנים, כיום התוכן שהגולשים צורכים מושפע מאינטרסים פוליטיים, שמרניים ויש גם השפעה של ארגונים דתים, שלפעמים מנסים לנפח את כמות הפורנו שלכאורה נמצאת ברשת למטרותיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפתיע!/מערכת וואלה!, צילום מסך

קסלמן מוסיף כי קבוצות כמו Internet Saftey 101 טוענות שפורנו נמצא בכל מקום והילדים נמצאים בסכנה אבל זו טענה נכונה חלקית בלבד; השמרנים טוענים שיותר משליש מכל התוכן ברשת הוא פורנו אבל אין שום ראיות התומכות בטענות האלה.

בספר שפורסם בשנת 2012 נעזרו החוקרים בשיטות שונות כדי לנתח את הרגלי צריכת הפורנו ברחבי העולם. הם בחנו יותר ממיליארד אתרים וגילו שרק 42,337 אתרי אינטרנט היו קשורים לסקס, שזה כ-4 אחוזים ולא 30 אחוזים כפי שאחרים שיערו. בשנים 2009 ו-2010 גילו החוקרים כי בתקופת פריחה אתרים שכללו פורנו היוו רק 13 אחוזים וההערכה היא שכיום אתרי הפורנו מהווים כ-15 אחוזים מסך האתרים בעולם.

בהערכה גסה של "נילסן", כיום יש כמיליארד אתרי אינטרנט בעולם, מה שאומר ש-15 אחוזים מהם זה כ-150 מיליון אתרי פורנו. אם זה הרבה או מעט בעיניכם, זו כבר החלטה שלכם. אותנו הפתיע לגלות שמדובר בכמות קטנה כל כך ביחס למוניטין שיש לתעשייה הזו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מיה ח'ליפה כוכבת פורנו שגרירה סעודיה. אינסטגרם, צילום מסך
מיה חליפה - הייתה כוכבת הפורנו הפופולרית בעולם עד שפרשה בשנה שעברה./צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully