וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שבוגדים בכם? כך תרגלו אחרי הסמארטפון של בני הזוג

מייקי לוי

14.2.2017 / 8:46

במציאות שבה כל דבר שאנחנו עושים מתועד גם בלי שנדע מכך, גם ההסתרה הופכת לקשה יותר. הטיפים האלה לא יהפכו אתכם לבלשים אבל הם אולי ילמדו אתכם משהו חדש. רק אל תתפלאו אם בסוף תישארו רווקים

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: גוגל PHOTOS, לא תמים כמו שזה נראה)

הסמארטפון שלנו אוגר המון נתונים עלינו ובעזרת שירותי הענן שנמצאים היום בכל מכשיר וכמעט בכל שירות אפשרי, ניתן לגשת אל המידע הזה גם מרחוק. לרוב זה עובד לטובתנו ומספק לנו גיבוי תמידי של הקבצים שלנו וגישה מכל מקום אפשרי. אך מהצד השני, אם אנחנו עושים משהו "אסור", זה עלול לפעול לרעתנו.

הסמארטפון שלנו שומר נתונים עלינו כל הזמן, כמו איפה היינו בעבר ואיפה אנחנו נמצאים עכשיו. גלריית התמונות שלנו כוללת מידע על המיקום שבה צולמו (לרוב), כך גם הסרטונים, התכתבויות פרטיות ועוד המון אינפורמציה שנשמרת ואנחנו לא תמיד מודעים אליה.

אז לא חלילה שאנחנו רוצים לקלקל את שמחת חג האהבה, אבל אם אתם חושדים בבן או בת הזוג שלכם, יש כמה פעולות שאתם יכולים לבצע שאולי יאמתו את החשש שלכם או יפריכו אותו. אבל שנייה לפני שאתם קופצים על המציאה חשוב שתזכרו שאתם לא בלשים פרטיים וגם שאין לכם זכות לחטט במידע אישי שאינו שלכם ללא אישור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסמארטפון יודע מה עשית בקיץ האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירותי הענן של גוגל - שימושי, יעיל ומפליל

אפליקציית המפות של גוגל לא מפסיקה לעבוד ברקע ומאפשרת לעקוב אחר המיקום שלנו בכל זמן. על מנת להפעיל את האפשרות או לבטל אותה, פתחו את האפליקציה, גשו להגדרות, לחצו על "היסטוריית מיקום" והפעילו או בטלו את האפשרות. כדי לגשת אל המיקום, במסך הראשי באפליקציה לחצו על התפריט ואז על "ציר הזמן". שם תוכלו לראות את המיקום המדויק לפי תאריך ושעה.

שירותי הענן של גוגל מספקים לנו אפשרות לגיבוי התמונות שלנו באמצעות אפליקציית Photos, שדרכה ניתן להעלות בצורה אוטומטית וללא הגבלה של מקום את כל התמונות מהסמארטפון שלנו. הגישה לתמונות מצריכה התחברות לחשבון ה-Gmail באמצעות גוגל תמונות. אם התמונות לא מגובות בצורה אוטומטית, יש להיכנס לאפליקציה, ללחוץ על הגדרות ושם לבחור בגיבוי וסנכרון ולהפעיל את אפשרות הגיבוי האוטומטי. ברגע שהגיבוי האוטומטי פועל, ניתן בקלות להתחבר מכל מחשב ולראות את התמונות שצולמו והסתנכרנו מיד.

מבלי שאנחנו יודעים, כאשר אנחנו מזינים את חשבון הגוגל שלנו, הסמארטפון מפעיל גם את האפשרות לאיתור המכשיר ואיפוס מרחוק. אותה אפשרות הייתה זמינה תחילה במכשירי ה-iOS ואחר כך גם במכשירי האנדרואיד ששם היא נקראת Android Device Manager. ניתן לגשת אל הנתונים דרך הדפדפן בכתובת הזאת - אך גם פה תצטרכו להזין את חשבון הגוגל.

גוגול PHOTOS.
"מאמי, מי זאת בתמונה?"

הענן של אפל - לגמרי לא תמים

כמו לגוגל, גם לאפל יש שירותי ענן מתקדמים שמגבים הכל ואף מציגים את המיקום העדכני של המכשיר. גם באייפון ניתן לראות את כל התמונות שנשמרו במכשיר על ידי שימוש ב-iCloud. אם האייפון לא מגבה את התמונות, פשוט היכנסו להגדרות, לחצו על תמונות ומצלמה והפעילו את אלבום התמונות iCloud וגם את האפשרות של העלאה לזרם התמונות. אחר כך, על ידי כניסה לחשבון מכל מחשב, תוכלו לצפות בכל התמונות של המכשיר.

גם כאן שירותי המיקום עובדים מסביב לשעון ורוב משתמשי האייפון מפעילים בצורה אוטומטית את האפשרות לאתר אותו. כדי למצוא את האייפון אתם יכולים להוריד את האפליקציה ישירות למכשיר שלכם ולהתחבר אל חשבון ה-iCloud של האייפון שאתם רוצים לאתר או לחילופין להיכנס דרך הדפדפן ל-icloud.com ושם תוכלו לאתר את המכשיר, לנעול אותו מרחוק ועוד אינספור אפשרויות.

אין לכם גישה לסיסמה של המכשיר? זו לא בעיה. כל עוד יש לסמארטפון כרטיס זיכרון, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס אותו לסמארטפון שלכם או להשתמש במתאם מיוחד של microSD ל-USB שיהפוך אותו לדיסק און קי. ברגע שתחברו אותו למחשב או לסמארטפון, תוכלו לצפות בכל התמונות וכל הנתונים שאגר המכשיר.

אייפון 7 פלוס. רויטרס
לא בעיה לאתר אותך. אייפון 7./רויטרס

ווטסאפ חשוף, טביעת אצבע שטנית

תוכנת המסרים הפופולרית ביותר היא ווטסאפ, עם זאת רבים משתמשים גם בטלגרם שנחשבת למאובטחת יותר. גם לווטסאפ וגם לטלגרם קיימות גרסאות שניתן להתקין על המחשב ובאמצעותן לגשת בצורה מלאה אל ההודעות. כדי להפעיל את הווטסאפ במחשב פשוט פתחו את הדפדפן והזינו את הכתובת web.whatsapp.com או הורידו את התוכנה אל המחשב שלכם. כדי להפעיל את הווטסאפ בדפדפן, פתחו את האפליקציה, לחצו על ההגדרות ואז על ווטסאפ WEB או דסקטופ, שם תצטרכו לסרוק את הקוד שיופיע לכם על גבי מסך המחשב ותוך פחות משנייה הווטסאפ יתחבר גם אל המחשב שלכם. כל עוד בעל המכשיר לא ינתק את המחשב משימוש מרחוק באפליקציה, תישארו מחוברים למכשיר שלו גם כשהוא לא בסביבה ותזכו לצותת לכל ההתכתבויות.

לכל סמארטפון חדש יש קורא טביעת אצבע שמשמש כאמצעי אבטחה מהיר ואמין. אך רצה הגורל, והטכנולוגיה, וגם לו יש פרצות אבטחה. כך, לדוגמה, רובנו לא בודקים כמה טביעות אצבע רשומות יש לנו במכשיר והאם כל אחת מהן שייכת לנו. על ידי הוספת טביעת האצבע שלכם, תוכלו לגשת לנתוני המכשיר גם כאשר הסיסמה המספרית תשתנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully