וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית שעוקבת אחרי בעלים מכים בכל העולם

מייקי לוי

19.2.2017 / 8:20

צמידים אלקטרוניים, איתור מבוסס GPS ושלל טכנולוגיות מעקב שפיתחה 3M EM תופסות תאוצה בעולם, מאפשרות פיקוח על עצורים ומספקות הגנה לקורבנות. כך זה עובד

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: פתרונות המעקב של 3M EM)

אלימות במשפחה היא בעיה קשה, ולצערנו הרב, נפוצה מאוד. לפי נתוני המשרד לביטחון פנים רק בשנת 2015, בין החודשים ינואר לאוקטובר, נפתחו במשטרת ישראל 19,100 תיקים בגין תלונות על אלימות במשפחה, כש-65 אחוזים מהם הם על אלימות כלפי נשים. בחלק לא מבוטל של המקרים החשוד לא נעצר אך קיבל צו הרחקה ולעיתים נשלח למעצר בית עד להגשת כתב האישום.

ולא רק בישראל, גם ברחבי העולם מדובר במדיניות זהה של שימוש בצווי הרחקה ובמעצרי בית. הדרך שבה מנטרים ועוקבים אחר החשודים האלו היא באמצעות בקרה אלקטרונית. שני שלישים מהמדינות בארה"ב מבצעות בקרה אלקטרונית על חשודים ששוהים במעצר בית וכך גם בספרד, פורטוגל, הולנד, טורקיה, צרפת ועוד מדינות רבות.

חברת 3M EM, לשעבר דמאטק הישראלית, מייצרת טכנולוגיות מתקדמות לבקרה על אסירים עבור סוכנויות אכיפת חוק, כליאה ושירותי מבחן בכ-35 מדינות ברחבי העולם. החברה פיתחה מוצרי מעקב אלקטרוני מבוססי GPS, תדרי רדיו ואפילו אמצעים ביומטריים כמו אימות נוכחות באמצעות זיהוי קולי בטלפון, ניטור רמת אלכוהול מרחוק ועוד. דמאטק נרכשה בשנת 2010 על ידי חברת 3M וכל תהליך פיתוח האמצעים האלו מבוצע בתל אביב על ידי 130 עובדים בישראל ו-100 עובדים נוספים בארצות הברית שעוסקים בפיתוח אותם פתרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך עוקבים אחרי עבריינים. האזיק האלקטרוני./מערכת וואלה!, צילום מסך

לרוב, נשים שנפגעו נאלצות לעבור למקלט עבור קורבנות אלימות במשפחה מאחר שלא ניתן לעקוב אחר התוקף. דבר שמסב להן סבל רב עוד יותר. לעומת זאת, במחקרים שבדקו את יעילות הבקרה אלקטרונית, נמצא כי השימוש בטכנולוגיות אלו, מטה את הכף לטובת הקורבן.

ב-3M EM פיתחו מגוון אמצעי בקרה למטרה זו. האמצעי הראשון נועד לבקרה על הנתקפת, שכולל לחצן מצוקה המאפשר ליצור קשר מידי עם המשטרה. האפשרות השנייה היא ביצוע בקרה על התוקף באמצעות צמיד אלקטרוני שמוצמד לגופו בזמן מעצר הבית או מעקב באמצעות איכון לווייני (GPS). אמצעי נוסף לשימוש הקורבן הוא לחצן מצוקה. האמצעי האחרון מאפשר בקרה משולבת שכוללת מעקב מתמיד אחר מיקום התוקף ביחס לקורבן ולחצן מצוקה אצל הקורבן. כל המערכות מחוברות לכוחות הביטחון ומנטרות את הנתונים בזמן אמת כך שאם קורה משהו - ניידת משטרה יכולה להגיע למקום תוך זמן קצר.

ספרד היא המדינה הראשונה בעולם שהפעילה תכנית בקרה אלקטרונית משולבת למניעת אלימות במשפחה. כבר משנת 2004 הכניסה המדינה אמצעי הגנה כנגד עבירות אלימות במשפחה ובשנת 2006 עיריית מדריד החלה בפיילוט בקרה אלקטרוני משולב של אלימות במשפחה. נכון להיום, 1,700 מקרים מפוקחים על ידי המערכת של העירייה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully