וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללה אורגנית נוזלית חדשה תחזיק מעמד במשך עשר שנים

אילן גלר

15.2.2017 / 9:22

עד כה, סוללות נוזליות לא הצליחו לאגור אנרגיה רבה בשימוש תדיר אבל פריצת הדרך היא שעל ידי שינוי האלקטרוליטים בתמיסה הצליחו ליצור סוללה שמאבדת אחוז אחד מהנפח שלה בכל אלף טעינות, ולא נזרקת לפח כמו סוללות ליתיום שלא שורדות אפילו אלף מחזורי טעינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוללה נוזלית באוניברסיטת הרווארד, 2014./מערכת וואלה!, צילום מסך

משבר הסוללות המתפוצצות של מכשירי גלקסי נוט 7 שב והדגיש עד כמה תעשיית הגאדג'טים רחוקה מפתרון בטוח, אמין ויעיל לאחסון אנרגיה. וזה עוד מבלי לציין את המובן מאליו - הסוללות שלנו נגמרות מהר מדי ומכריחות אותנו להישאר קרובים תמיד למקור חשמל.

בנוסף, סוללות הליתיום המותקנות כמעט בכל המכשירים הניידים סובלות מאורך חיים קצר יחסית (כאלף מחזורי טעינה לכל היותר), והן עשויות מתרכובות כימיות מסוכנות המייקרות את ייצורן, וכאמור, עלולות להוות סכנה בטיחותית.

באוניברסיטת הרווארד עובדים בימים אלו על פתרון שנשמע דמיוני: סוללה העשויה מחומרים אורגניים הצפים בתמיסת מים, ומסוגלת להחליף את הסוללות הקיימות כיום ואף לספק ביצועים משופרים. לדברי החוקרים, החומרים האורגניים אינם מסוכנים גם בחשיפה ישירה לבני-אדם, ואורך החיים הצפוי לסוללה עומד על כעשר שנים.

כבל טעינה אייפון. ShutterStock
עכשיו רק צריך להפוך את הסוללה הגדולה הזו לסוללה קטנה שאפשר לדחוס בסמארטפון./ShutterStock

עד כה, סוללות נוזליות לא הצליחו לאגור אנרגיה רבה בשימוש תדיר אבל פריצת הדרך לדברי החוקרים היא שעל ידי שינוי האלקטרוליטים בתמיסה הם הצליחו ליצור סוללה שמאבדת אחוז אחד מהנפח שלה בכל אלף טעינות, במקום להפוך לאשפה טכנולוגית כמו סוללות ליתיום.

למרות שהסוללה כבר פועלת בתנאי מעבדה, אין עדיין תכניות לייצור מסחרי שלה שכן נדרשות שיטות יעילות יותר לתיעוש התהליך. במשרד האנרגיה האמריקני מקווים כי ניתן יהיה לפתור את כל הבעיות במהלך השנים הקרובות, בדרך למימוש יעד האגרסיבי שנקבע - ייצור סוללות שיוכלו להתחרות עם אנרגיה סולארית במידת יעילותן. זה אומר שגם את הסמארטפון של העתיד נאלץ כנראה להטעין מדי יום, אך לפחות נוכל להשתמש בו לאורך שנים ללא צורך בתיקון, ולא תהיה כל סכנה שיתפוצץ לפתע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • סוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully