וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס "הישראלי" סטקסנט שפגע בכור האירני החל להופיע בבנקים ברחבי העולם

אילן גלר

17.2.2017 / 6:58

חברת אבטחת המידע קספרסקי דיווחה כי גרסה חדשה של הווירוס מצאה את דרכה ליותר מ-140 מוסדות פיננסיים ב-40 מדינות שונות. החדשות הטובות הן שלפחות בינתיים, גרסה זו של סטקסנט מתוכננת לשדוד מוסדות גדולים כגון בנקים וקרנות, ולא לקוחות פרטיים

צילום מסך

שבע שנים לאחר שהופיע לראשונה, מוסיף "סטקסנט" (Stuxnet), הווירוס שפותח על ידי מעצמת סייבר גדולה במטרה לפגוע בפרויקט הגרעין האירני, ממשיך לעשות שמות במערכת מחשב מאובטחות ברחבי העולם. האצבע המאשימה אז הופנתה כלפי ישראל וארה"ב שנחשדו בשיתוף פעולה בעניין, אבל מאז הווירוס כבר עבר כמה גלגולים.

חברת אבטחת המידע קספרסקי דיווחה כי גרסה חדשה של הווירוס מצאה את דרכה ליותר מ-140 מוסדות פיננסיים ב-40 מדינות שונות ברחבי העולם, ושם היא שואבת מזומנים מחשבונות כמעט ללא הפרעה.

וירוס מחשב. ShutterStock
וירוס מתוחכם שממשיך לעשות שמות בווריאציות שונות./ShutterStock

במקור אמור היה הווירוס לשבש את תזמון פעילות הצנטריפוגות ובסופו של דבר להביא לקריסה של כל מערכת העשרת האורניום אבל ייחודו של הווירוס הוא התנהגותו לאחר ההדבקה הראשונית. הווירוס מוחק כל זכר לקיומו ואיננו פועל ברקע; לכן יכולים לעבור חודשים רבים עד שמנהלי המערכת שמים לב לפעילות חשודה במחשב. בקספרסקי מסבירים כי הם עוקבים אחרי גרסה זו של הווירוס כבר יותר משנתיים, אך רק עתה היא הפכה לפופולרית והתפשטה במערכות מחשב רבות ברחבי העולם.

החדשות הטובות הן שלפחות בינתיים, גרסה זו של סטקסנט מתוכננת לשדוד מוסדות גדולים כגון בנקים וקרנות, ולא לקוחות פרטיים. אבל המדיניות הלא רשמית הזו של העבריינים יכולה להשתנות ברגע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
במקור נועד הווירוס לפגוע בהעשרת האורניום במסגרת תכנית הגרעין האירנית./AP, Vahid Salemi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully