וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בתחרות התכנות של גוגל - קמרוני בן 17 מכפר בלי אינטרנט

אילן גלר

17.2.2017 / 7:02

הפרס כולל ביקור במטה גוגל בקליפורניה ומפגש עם כמה מבכירי החברה. הצעיר מקווה להמשיך ולהתקדם בלימודיו, אם כי ייאלץ להתמודד עם קשיים אדירים; גם בית הספר שלו נסגר והוא יהיה חייב לעבור לבירה כדי ללמוד מדעי המחשב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נג?י קולינס גבה בכפר שנותק מהרשת בעקבות הפגנות./מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית, גוגל, עורכת מדי שנה תחרות תכנות לבני-נוער מכל רחבי העולם. המשתתפים נדרשים לפתור 20 תרגילים שונים בפרק זמן מוגבל, ולהעביר את פתרונותיהם לגוגל דרך אתר התחרות הרשמי. לאחד הזוכים השנה, נג'י קולינס גבה בן ה-17, סיפור מרגש במיוחד: הנער הקמרוני הצליח להשתתף בהצלחה בתחרות, למרות שבעיר מגוריו אין אינטרנט כבר יותר מחודש.

נג'י קולינס מתגורר בעיר מרוחקת מהבירה יאונדה, המאופיינת באוכלוסייה דוברת אנגלית, לעומת רוב תושבי קמרון דוברי הצרפתית. המתיחות בין שתי האוכלוסיות הגיעה לאחרונה לשיא, ובתגובה להפגנות שנערכו ברחובות החליט הממשל לנתק לחלוטין את חיבור האינטרנט בעשרות יישובים. נג'י הצליח לשלוח את הפתרון לחידה האחרונה באתגר פחות מ-24 שעות לפני שחיבור הרשת נותק לחלוטין בעירו.

"זה היה ממש, ממש מדהים", מתאר נג'י את הרגע שבו שמע על זכייתו. "זה אומר שהעבודה הקשה שלי בכתיבת קוד השתלמה". הפרס כולל ביקור במטה גוגל בקליפורניה ומפגש עם כמה מבכירי החברה. קולינס מקווה להמשיך ולהתקדם בלימודיו, אם כי ייאלץ להתמודד עם קשיים אדירים; בית הספר שלו נסגר בעקבות אחת ההפגנות, ולדבריו ייאלץ לעזוב את ביתו ולעבור להתגורר בעיר הבירה כדי שיהיה לו סיכוי כלשהו לרכוש השכלה בתחום מדעי המחשב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
?זה היה ממש, ממש מדהים?./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully