וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבהיל: כלי חדש מאפשר לדעת כל צעד שכל משתמש בפייסבוק עשה

אילן גלר

16.2.2017 / 9:57

רוצים לראות תמונות של כל הבחורות שאחד מחבריכם עשה להן לייק? בתוך שניות תקבלו את האלבום המלא. רוצים רשימה מלאה של כל האירועים שאחד מחבריכם השתתף בהם במהלך השבועות האחרונים? גם את זה אפשר לעשות דרך כלי החיפוש. וזה רק קצה הקרחון

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

לפני כמה שנים ניסתה פייסבוק להתחרות בגוגל במגרש הביתי שלה, באמצעות כלי חיפוש בשם Graph Search שאמור היה לספק תוצאות מותאמות אישית. הכלי לא זכה לפופולריות גדולה בקרב משתמשים (למרות שהיה יעיל מאוד באיתור משתמשים ופוסטים) ובעיקר זכה לביקורת על הקלות בה הכלי מאפשר לדלות פרטים אישיים על חברים.

פייסבוק הפסיקה לקדם אותו, אך לא הסירה את הכלי מהרשת. אתר חדש בשם Stalkscan מנצל זאת על מנת להדגים בדיוק עד כמה אתם חשופים ברשת החברתית. ב-Stalkscan תמצאו קיצורי דרך לחיפושים שונים בפייסבוק, הדורשים בדרך כלל פקודה מורכבת.

רוצים לראות תמונות של כל הבחורות שאחד מחבריכם עשה להן לייק? בתוך שניות תקבלו את האלבום המלא. רוצים רשימה מלאה של כל האירועים שאחד מחבריכם השתתף בהם במהלך השבועות האחרונים? גם את זה אפשר לעשות דרך כלי החיפוש הרשמי של פייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב להדגיש כי Stalkscan אינו מסוגל להגיע לשום פריט מידע שאיננו משותף באופן פומבי ברשת החברתית, ומטרתו להציג כי רוב המשתמשים משתפים הרבה יותר מידע ממה שהם אפילו יודעים.

בתגובה לאתר, טוענים בפייסבוק כי כלי החיפוש שלהם דווקא בנוי כך שישמור על פרטיות המשתמשים, וניתן להגדיר כל תוכן שעולה לאתר כך שיוצג אך ורק בפני חברים קרובים ובני משפחה, או לא יוצג כלל. או במילים אחרות - אם אתם מפרסמים משהו שכל העולם רשאי לראות, כל העולם עלול לראות את זה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully