וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדר הזה יטען לכם את האייפון כשהוא עוד בכיס

אילן גלר

21.2.2017 / 8:26

טעינה אלחוטית זה פיצ'ר יוקרתי אבל הטכנולוגיה הנוכחית לא באמת מנתקת אותנו מהחוטים. חוקרים במעבדה של דיסני יצרו חדר המדגים את הפיתוח שהם עובדים עליו - טעינה אלחוטית אמיתית מכל פינה בחדר

בעוד שלפי השמועות עומדת אפל לשלב במכשיר אייפון 8 תמיכה בטעינה אלחוטית, הרי שהטכנולוגיות הקיימות היום בשוק אינן מאפשרות ניתוק מוחלט מהכבלים. המטען עצמו נותר מחובר לשקע בקיר, והאלמנט האלחוטי היחיד הוא החיבור בין המטען למכשיר הסמארטפון. את הכבל החשמלי מחליף משטח מיוחד אבל הטווח שלו מאוד מוגבל.

את הבעיה הזו מנסים לפתור במעבדת המחקר של דיסני, שם עובדים בימים אלו על פתרון טעינה אלחוטי אמיתי - כזה שיאפשר טעינה של מכשירים חשמליים בכל מקום בחדר, אפילו בתוך הכיס. בחדר הדגמה אותו בנו החוקרים, כל הקירות, לרבות הרצפה והתקרה, עשויים ממשטחי אלומיניום היוצרים שדות חשמליים. עמוד נחושת שהוצב במרכז החדר קולט את השדות הללו, ומעביר אותם למכשיר הנזקק לטעינה.

נשמע כמו מתכון לקרינה קטלנית? בדיסני מבטיחים כי מדובר בטכנולוגיה בטוחה לחלוטין לשימוש. החוקרים אף מדגישים כי ניתן יהיה לייצר אזורי טעינה כמעט בכל גודל: החל במגרה שבה נוכל להניח את הגאדג'טים שלנו כשהם זקוקים לטעינה, ועד אולם תעשייתי עצום שבו מכונות אלקטרוניות שונות יופעלו באמצעות רשת חשמל אלחוטית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החדר מנתב את השדות החשמליים בזכות העיצוב שלו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully