וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Waze "חסמה" את כביש 1 הבוקר בטעות וגרמה לעומסי תנועה כבדים

22.2.2017 / 12:00

"מדובר בטעות אנוש של גורם מוסמך, שתוקנה ברגע שהובאה לתשומת לבנו", מודים בחברה. לפחות הנהגים שלא השתמשו באפליקציה הבוקר בדרך לירושלים הופתעו לטובה

שיירה של התנועה האיסלאמית במחאה על הריסת הבתים באום אל חיראן ובקלנסווה, כביש 1, מחלף שער הגיא. ינואר 2017. הלל מאיר/ TPS, מערכת וואלה! NEWS
כביש 1. אילוסטרציה./מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/ TPS

אם הרגשתם שהדרך לירושלים הייתה פנויה במיוחד הבוקר, אתם יכולים להודות לאפליקציית הניווט הפופולרית Waze - לא על כך שהיא הפנתה אתכם לכביש 1 אלא על כך שהיא הפנתה את כל שאר הנהגים לכביש 443, שם סבלו כולם מעומסי תנועה חריגים.

משתמשי Waze הקבועים, רגילים שהאפליקציה מנווטת אותם בדרך הקצרה ביותר ליעד, גם אם מדובר בדרך פתלתלה שלא תמיד נראית הגיונית. אך הבוקר, הנהגים שנסעו מתל אביב לירושלים הופנו כולם לכביש 443 במקום לכביש מספר 1, מאחר ולטענת התוכנה, כביש מספר 1 היה עמוס מאוד. בפועל, הכביש היה כמעט ריק לחלוטין.

לאחרונה גייסה Waze שבבעלות גוגל משרד יחסי ציבור בישראל, ולדברי דובר החברה בארץ: "הבוקר הופיעה ב-Waze חסימה בכביש 1 שגרמה לכך שהתנועה הופנתה לכיון כביש 443. מדובר בטעות אנוש של גורם מוסמך, שתוקנה ברגע שהובאה לתשומת לבנו. אנו מתנצלים בפני הנהגים שנסיעתם הושפעה מכך הבוקר, ונחדד את הנהלים בכדי למנוע מטעות זו להישנות בעתיד."

זו לא הפעם הראשונה שנהגים מוסטים מכבישים ריקים. לפני כשלוש שנים סטודנטיות בטכניון הצליחו, באמצעות אלגוריתם מתוחכם, להערים על אפליקציית הניווט ולייצר פקקים מזויפים, שגרמו לכך שנהגים רבים הופנו לכבישים אחרים. אבל המשמעות של התגובה הרשמית היא שלא האלגוריתם המתוחכם של החברה הוא שהפנה את הנהגים הפעם, בעקבות תקלה טכנית, אלא עובד בחברה שערך שינויים בהמלצות האפליקציה באופן ידני.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תודה על הפקק./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully