וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאק! אפליקציה המתחזה ל-Pornhub נועלת את הסמארטפון ודורשת כופר

23.2.2017 / 9:05

האפליקציה מתקינה וירוס וברגע שהנוזקה נשתלה במכשיר היא מתקינה תוכנת כופר נוספת הנועלת את המכשיר ודורשת מאה דולרים. הסיבה שהתרמית הזו מוצלחת כל כך היא שגוגל אוסרת על Pornhub להפיץ את האפליקציה הרשמית שלה בחנות האפליקציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורבנות הפוריטניות של גוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם המקוון של היום, לגנבי מידע ועברייני רשת אין שנייה של מנוחה. בכל רגע מתגלות הזדמנויות חדשות לקלקל לכולנו את הכיף באינטרנט ורובם לא מפספסים הרבה הזדמנויות. כעת הגיע תורם של חובבי הפורנו לחטוף.

אפליקציה המתחזה לאפליקציה של אתר הפורנו הפופולרי, Pornhub, נועלת את המכשיר ודורשת כופר על מנת לשחררו, כך נמסר בדוח שהוציאה בימים האחרונים חברת אבטחת המידע ESET. את תכני אתר הפורנו הפופולרי צורכים מיליונים רבים של גולשים מכל העולם מדי יום, ולא מעט מהם באמצעות האפליקציה הרשמית. הבעיה היחידה היא שאי-אפשר להוריד את האפליקציה הרשמית מהחנות של גוגל.

בגלל ש-Google Play אינה מאפשרת ל- Pornhubלהפיץ אפליקציה רשמית בחנות (או הפצה בכלל של תכנים פורנוגרפיים), משתמשים מחפשים את האפליקציות הללו במקומות אחרים ומורידים אפליקציות שאולי נראות כמו מה הדבר האמיתי אבל הן הרבה יותר מסוכנות.

האפליקציות הללו מתריעות שהן סורקות בהפעלה ראשונה את הסמארטפון שלכם כדי לאתר וירוסים לפני הצגת תוכן וידאו אבל במקום לסרוק את המכשיר היא בעצם מתקינה וירוס. ברגע שהנוזקה נשתלה במכשיר היא מתקינה תוכנת כופר נוספת הנועלת את המכשיר ודורשת מאה דולרים בביטקוין על מנת לשחרר אותו.

מיה ח'ליפה כוכבת פורנו שגרירה סעודיה. אינסטגרם, צילום מסך
מיה חליפה - דמות מוכרת בקרב חובבי הפורנו./צילום מסך, אינסטגרם

מאותו רגע, הסמארטפון שלכם מפסיק לתפקד ואין כמעט שום דרך לשחזר את המידע השמור בו. אבל גם אם תמהרו לשלם את הכופר, שום דבר לא מבטיח שהפורצים ימלאו את חלקם בהסכם וישחררו את המכשיר. בעבר היו מקרים בהם ההצפנה הייתה כל כך חזקה שלמעשה לא היה שום מפתח שמשחרר את המכשיר והקורבנות שילמו לחינם.

מה שכן גולשים יכולים לעשות כדי לשמור על עצמם זה להיות עירניים יותר ולשאול את עצמם שאלות כמו למה שאפליקציית תוכן שמציגה סרטוני פורנו תסרוק לאיתור וירוסים?! נכון שזה נשמע מטופש כשחושבים על זה? אז תחשבו על זה בכל פעם שאתם מתקינים אפליקציה ובחייאת, תעשו לעצמכם טובה ותתקינו רק אפליקציות מהחנות הרשמית של גוגל ואפל.

לפי מחקר של חברת הסייבר הישראלית סייבריזן, שפורסם השבוע, דרישות הכופר באינטרנט תופסות תאוצה. מדי יום נופלים ברחבי העולם כ-4,500 איש קורבן לתרמית כופר - זינוק של מאות אחוזים בשנה אחת. גם הסכום הכספי הנדרש לשחרור הקבצים במחשב עלה בהתאם וכיום התשלום הממוצע הנדרש ממשתמשים פרטיים הוא 680 דולרים, לעומת 370 דולרים בעבר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • pornhub
  • פורנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully