וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית של נאס"א - גילתה מערכת שמש עם כוכבי לכת הדומים לכדור הארץ

23.2.2017 / 9:34

האם אנחנו לא לבד ביקום? נאס"א חשפה כי מצאה שבעה כוכבי לכת הדומים במימדיהם לכדור הארץ, כאשר שלושה מהם מקיפים כדור הורה במרחק המאפשר קיום מים במצב נוזל ותנאים לקיום חיים

צילום: נאס"א עריכה: יוסי אלטר

נאס"א הודיעה אתמול (רביעי) על גילוי מרגש, לפיו נמצאו שבעה כוכבי לכת הדומים בממדיהם לכדור הארץ, ששלושה מהם מקיפים כדור הורה במרחק המאפשר קיום מים במצב נוזל ותנאים לקיום חיים. המרחק בין הכוכבים שנחשפו אמש למערכת השמש שבה נמצאת כדור הארץ הוא 40 שנות אור ולכן קיים סיכוי נמוך לאפשרות שבדורות הנוכחיים מישהו יצליח להגיע ולחקור את הכוכבים החדשים שנחשפו.

עוד בנושא

במרחק 40 שנות אור: התגלתה מערכת שמש עם כוכבי לכת הדומים לכדור הארץ
התגלית של נאס"א מעודדת את המומחים בישראל: "סיכוי למצוא חיים"


למרות המרחק הרב,, התגלית מעוררת התרגשות רבה וגם הגוגל דודל המאוייר של היום מוקדש לה, ונראה בו כדור הארץ מציץ דרך טלסקופ ומוצא שבעה חברים חדשים, במרחק רב.

ד"ר יגאל פתאל מהחוג לפיזיקה באוניברסיטת בר אילן הסביר על חשיבות הגילוי של נאס"א. "לראשונה התגלתה מערכת שמש שיש בה יותר מכוכב לכת אחד - ולא רק שיש בה יותר מכוכב אחד, אלא שמדובר בכוכבים דמויי כדור הארץ", אמר. "זה חשוב מאוד משום שזה מגדיל את האפשרות להימצאות חיים. הסיבה היא מציאת מים חיים. ואכן, שלושה מתוך שבעה כוכבים נמצאים בטמפרטורת נוזל".

ד"ר פתאל הסביר כי בניגוד לכדור הארץ שמסתובב סביב צירו, כדורי הלכת החדשים תלויים. "אין להם יום ואין להם לילה, מה שאומר שכדי לקבל את האור שלהם, החיים שם, אם יש כאלה, צריכים להגיע לנקודה מסוימת". ד"ר פתאל אמנם מדבר בביטחון על הימצאות חיים בכדור, אך גם הוא כמו בלסברגר, מבין שהדרך לחקר הכוכבים עוד רחוקה. "הדמיון שלנו אומר שגדלים הסיכויים למצוא חיים מעבר לכדור הארץ, אבל השאלה אם נוכל לקבל תשובות לשאלות האלה בדורות הקרובים – והסיכוי נמוך. נצטרך עוד ללמוד ולחקור המון בטרם נבין אם יש שם חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully