וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPS רוצה להביא חבילות עם רחפנים - וסרטון ההדגמה שלהם פשוט מדהים

אילן גלר

24.2.2017 / 8:28

השליטה ברחפן מתאפשרת באמצעות ממשק שנראה יחסית פשוט, ומחובר לטאבלט מול כיסא הנהג במשאית. לאחר קביעת היעד, הנהג מכניס את החבילה המיועדת למסירה בתא מיוחד ונותן למחשב לעשות את שאר העבודה. בזמן שהרחפן באוויר, הנהג עושה משלוח נוסף

חברת השילוח הבינלאומית שבסיסה בארה"ב, UPS, מפתחת בימים אלו מערכת חדשה שתאפשר לרכבי המשלוחים שלה לשגר רחפנים שיישאו את החבילה עד פתח ביתו של הלקוח, במקום שהנהג יאלץ לנסוע אליו. ניסוי ראשון של המערכת נערך השבוע ולטענת אנשי החברה הכול פעל בדיוק כמצופה, הרחפן שוגר בהצלחה מהרכב והעביר את החבילה ליעדה. הניסוי תועד בווידאו, והתוצאה נראית מדהימה.

הטכנולוגיה מיועדת לשימוש באזורים כפריים, בהם המרחק בין יעדי משלוח שונים עלול להיות קילומטרים רבים. הרחפן יכול לחסוך ל-UPS זמן וכסף, ולאפשר לנהגי המשלוחים לבצע מסירות רבות יותר באותו הזמן. דוברי החברה סירבו להתייחס לשאלות האם בסופו של דבר יוכלו הרחפנים להחליף את הנהגים ולפעול באופן עצמאי לחלוטין, אם כי נדמה שזה יהיה בלתי נמנע. בשלב הראשון הרחפן יבצע מסירה בזמן שהנהג יבצע מסירה אחרת ואז הם יחברו לצמד המסירות הבא.

השליטה ברחפן מתאפשרת באמצעות ממשק שנראה יחסית פשוט, ומחובר לטאבלט מול כיסא הנהג במשאית. לאחר קביעת היעד, הנהג מכניס את החבילה המיועדת למסירה בתא מיוחד ונותן למחשב לעשות את שאר העבודה.

למרות הניסוי המוצלח, לחברה אין תאריך יעד מוגדר מתי הרחפנים יוכלו לעבור לשימוש מסחרי קבוע. UPS היא כמובן לא החברה היחידה שבוחנת פיתוחים בתחום: גם המתחרה הגדולה FedEx משקיעה הון רב במחקר, כמו גם ענקית קמעונאות הרשת אמזון, שכבר ביצעה ניסוי מוצלח משלה לפני כמה חודשים, ושואפת להקים צי של רחפני משלוחים שיוכל להעביר ללקוחות את הזמנותיהם בתוך דקות ספורות לאחר ההזמנה, בהנחה שהמוצר נמצא במחסן בקרבת מקום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השליחה שמה את החבילה הנכונה ברחפן ושולחת אותו לדרכו./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי המסירה, הרחפן חוזר לבד לרכב של החברה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן
  • ups

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully