וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרוע רובוטית שקופה מג'ל מסוגלת לתפוס ולשחרר דגים חיים במים

אילן גלר

7.3.2017 / 8:41

הרובוט המסקרן הזה אינו מסוגל לפעול כשהוא נמצא על היבשה, אך מתחת למים הוא מנווט ושוחה במיומנות של דג. הרובוט עשוי מחומר בשם הידרוג'ל, בתוכו הותקנו רכיבים אלקטרוניים זעירים שנוצרו באמצעות מדפסת תלת-ממד והם מהווים מעין שרירים מלאכותיים

מעבדות הרובוטיקה של מכון המחקר האמריקני MIT חשפו לאחרונה את הסיוט החדש של שוכני המעמקים: רובוט עשוי כולו מג'לי, המסוגל לנווט במים בחשאיות מוחלטת וללכוד דגים בדייקנות מדהימה. הרובוט עשוי מחומר בשם הידרוג'ל, בתוכו הותקנו רכיבים אלקטרוניים זעירים שנוצרו באמצעות מדפסת תלת-ממד והם מהווים מעין שרירים מלאכותיים המניעים את היחידה לפי פקודות המפעילים מרחוק.

הרובוט המסקרן הזה אינו מסוגל לפעול כשהוא נמצא על היבשה, אך מתחת למים הוא מנווט ושוחה במיומנות של דג. מאחר והחומר ממנו הוא עשוי כמעט שקוף לגמרי, הרי שהנסיינים בהם השתמשו החוקרים - דגים באקווריום - לא הצליחו כלל להבחין בו עד הרגע שבו תפס אותם. החוקרים דאגו לשחרר את כל הדגים לאחר מכן ולאף אחד מהם לא נגרם כל נזק, לפי הודעת מכון המחקר.

אילו שימושים עשויים להיות לרובוט הג'לטיני? לדעת החוקרים, רובוטים מסוג זה יוכלו לסייע לחוקרי חיות תת-מימיות באמצעות אינטראקציה ישירה, מבלי להפריע לחיים הרגילים באוקיינוס. זאת, בניגוד לכלים הגדולים, הרועשים והמסורבלים באמצעותם נעשה רוב המחקר בתחום עד היום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצליחים לראות את צבתות הרובוט?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully