וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WAZE והחברה להגנת הטבע במיזם משותף להגנה על בעלי החיים

27.2.2017 / 12:39

בעקבות אירועי דריסה רבים, נהגים יכולים לדווח באפליקציה על חיות דרוסות, ובכך להגביר את המודעות וליצור "כבישים אדומים לחיות". המטרה": לבנות נתיבים בטוחים יותר לחיות אלה ולהגביר את המודעות בקרב הנהגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחיצה על כפתור סכנה/hazard יכולה להציל חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החברה להגנת הטבע ו – Waze, יוצאות במיזם משותף: קריאה לציבור לדווח באפליקציה על חיות בר דרוסות, מחוץ לשטח העירוני, על מנת למפות את הכבישים המסוכנים לבעלי החיים ולפעול להסדרת מעברים בטוחים לחיות הבר, כדי למנוע את הפגיעה בהם ולהוריד את מספר הנדרסים. מהדיווחים שיתקבלו, תכין החברה להגנת הטבע את "אטלס הכבישים האדומים לחיות הבר".

שמוליק ידוב, מנהל מרכז היונקים של החברה להגנת הטבע: "רשת הכבישים הענפה הקיימת בישראל, ממשיכה להתפתח בקצב מהיר. אלפי קילומטרים של כבישים מאפשרים לנו לנוע בנוחות ממקום למקום, אך מה לגבי חיות הבר? תשתיות התחבורה מהוות אתגר וסכנה לאוכלוסיות רבות של חיות בר. עבור צבאים, דרבנים, גיריות, צבים, צבועים, לוטרות ומינים רבים אחרים, חציית כביש לעיתים קרובות עלולה להסתיים במוות. קיטוע האוכלוסיות זו מזו יוצר בעיה דמוגרפית וגנטית לאוכלוסיות רבות של בעלי חיים, ולפגיעה בהישרדותם ארוכת הטווח. המודעות הגוברת לקושי ולסיכון הקיים לבעלי חיים כתוצאה מכבישים, הביאה את המתכננים להוסיף ולבנות מעברים מיוחדים עבור בעלי חיים בכבישים חדשים, או כאלו שעוברים הרחבה ושדרוג, אך עדיין לא ניתנו הפתרונות לעשרות כבישים קיימים ונדרשת הערכה ארוכת טווח לבדיקת יעילותם של מעברים חדשים".

גירית בעיר. רויטרס
עזרו להציל את החיות/רויטרס

מאז חודש נובמבר, החברה להגנת הטבע ו – Waze החלו בהפעלה ניסיונית של המיזם, ואלפי דיווחים על חיות בר דרוסות התקבלו מדי חודש. בינואר, למשל, התקבלו באמצעות קהילת הנהגים של Waze דיווחים על 1416 דריסות, מכבישים בין עירוניים וכפריים.

אז כיצד הציבור יכול לעזור? – לדווח על בעלי חיים שנפגעו בכבישים. אם נתקלתם בחיית בר דרוסה, מחוץ לשטח עירוני, היכנסו לאפליקציית Waze, ולחצו: דיווח >> סכנה >> על כביש/בשולי הכביש>> בעל חיים.

בחברה להגנת הטבע וב-Waze מציינים כי הדיווחים שיגיעו מהציבור יעזרו ליצור את "אטלס הכבישים האדומים לחיות הבר". בעזרת תצפיות ומצלמות מעקב, בחברה להגנת הטבע ינסו להבין לעומק אלו בעלי חיים נדרסים, מהם הגורמים לכך ומה ניתן לעשות כדי להפחית את מספרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully