וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בזכות ישראל, מעתה ניתן לדווח בפייסבוק על טרור והסתה

1.3.2017 / 15:40

במכתב ששלחה פייסבוק לח"כ רויטל סויד, יו"ר השדולה למאבק באלימות ברשת, חשפה הרשת החברתית כי בתגובה לטענות שהועלו בישראל בשנתיים האחרונות, ומאבק האזרחים ונבחרי הציבור, ניתן כעת לדווח על פוסטים הנוגעים ישירות לטרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דף הדיווח בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות עולות תלונות רבות מישראלים רבים, ומכל הקשת הפוליטית, על חוסר הרצון האמיתי או היכולת של פייסבוק להתמודד עם גלי ההסתה. על כל פוסט שמדווח ומוסר עולים עוד עשרות, אם לא מאות, של תמונות וטקסטים הקוראים לפגוע בישראלים.

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), יושבת ראש השדולה למאבק באלימות ובריונות ברשת עוסקת באינטנסביות בשנתיים האחרונות בתרומה הרבה של פייסבוק לאלימות בין ישראלים לפלסטינים. בחודש אוקטובר 2015 פנתה סויד לסיימון מילנר, ראש מדיניות פייסבוק באירופה, אסיה והמזרח התיכון, בבקשה שהרשת החברתית תתחיל לנטר תכנים של הסתה לטרור. פייסבוק נענתה ומאתמול (שלישי) יש לה עמוד מיוחד לדיווח.

סויד ביקשה מהאיש שאחראי לאיך יראה הפיד של עשרות מיליוני משתמשים בקשה ייחודית בעולם - שפייסבוק תסיר מזיומתה תכנים מסיתים (כפי שהחברה מסירה תכנים פורנוגרפיים ופדופיליים) וגם שתקום בארץ נציגות אמיתית, דוברת עברית, שתוכל לתת מענה לטענות חברי הכנסת והאזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבדה על המיזם מ-2015. רויטל סויד/מערכת וואלה!, צילום מסך

כידוע, פייסבוק ישראל עוסקת בפיתוח של פרויקטים, כמו Internet.org, ומקפידה שלא להתערב בטענות על הסתה. לדברי הנציגות הישראלית הנוכחית בראשות עדי סופר תאני הדיווחים של המשתמשים מטופלים במרכז החברה באירלנד וכל הטענות על הסרה או אי הסרה של תכנים צריכות להגיע אליהם.

"אנחנו בתקופה שאנחנו חייבים מישהו לדבר איתו באופן ישיר", אומרת ח"כ סויד בשיחה עם וואלה! TECH. "סיימון (מילנר -א.ד) ענה שהוא מודע לרגישות המצב אצלנו אבל אחרי דין ודברים שנמשכו כשנה הגשתי הצעת חוק שתחייב את פייסבוק לנטר ולהסיר מיוזמתה תכנים, אחרת החברה תיקנס ב-300 אלף שקלים".

ההצעה של ח"כ סויד עברה בקריאה טרומית, וכאמור, זו הצעת החוק הראשונה בעולם שדורשת מפייסבוק להסיר תכנים מיוזמתה. לדברי חברת הכנסת, באוקטובר 2016 פנו אליה אזרחים רבים שביקשו לדווח על תכנים מסיתים באמצעות המנגנון המובנה באתר פייסבוק, כפי שפייסבוק מדגישה שיש לעשות, אך נתקלו כולם באותה הבעיה. יש הרבה אפשרויות דיווח אבל אף אחת מהן לא אומרת בפירוש שהסיבה היא תוכן מסית לטרור או תוכן התומך בטרור.

"נפל לי האסימון ופניתי לפייסבוק שיעשו כפתור דיווח על טרור, שיקבל קדימות על פני שאר הדיווחים. אמרתי להם 'אתם יכולים להציל חיי אדם'. ג'ורדנה (קוטלר -א.ד) אמרה לפני כחודש שהם מעלים לינק מיוחד לטרור", אומרת ח"כ סויד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששלחה ח"כ סויד לג'ורדנה קוטלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ורדנה קטלר היא מינוי חדש יחסית בפייסבוק ישראל. תפקידה המוגדר הוא מנהלת קשרי ממשל ותקשורת, אבל היא דמות מוכרת במסדרונות הכנסת. עד לאחרונה הייתה קטלר סגנית היועץ הבכיר לראש הממשלה נתניהו לענייני תפוצות, ובתפקידה הקודם שימשה כקצינה בכירה לדיפלומטיה ציבורית בשגרירות ישראל בארה"ב.

אתמול קיבלה ח"כ סויד תשובה מפייסבוק למכתב ארוך אותו היא שלחה והתבשרה כי אכן הוקם עמוד מיוחד לדיווח על טרור. האופציה הזו אמנם אינה כלולה עדיין בסעיפי הדיווח הרגילים באתר אבל כעת ניתן לשלוח לפייסבוק לינקים הנוגעים ישירות להסתה.

כדי לדווח לפייסבוק על פעילות טרור מקוונת, יש להיכנס ללינק הזה ואז תגיעו לעמוד שכותרתו "דיווח על ארגונים מסוכנים". שם ניתן להדביק לינק לכל פוסט או עמוד בפייסבוק או אפילו צילום מסך שראיתם מסתובב ואין לכם את הלינק אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות כאלה יזכו לדיווח/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנראה שאנחנו עוד רחוקים מהיום בו האלגוריתמים של פייסבוק יסירו תוכן מסית במהירות וביעילות שהם מסירים תוכן פדופילי, גם כי תוכן מסית הוא ויראלי מאוד ומכניס לפייסבוק כסף רב וגם כי הוא קיים בכמות הרבה יותר גדולה ברשת החברתית.

בצירוף מקרים (או שלא), תביעת הענק של ארגון "שורת הדין" הישראלי נגד פייסבוק מגיעה היום לשימוע בבית המשפט הפדרלי בניו יורק. הארגון תובע בשם משפחותיהם של קורבנות פיגועים מיליארד דולרים מפייסבוק בגין סיוע לטרור. הערב בשעה 18:00 לפי שעון ישראל (11:00 שעון ניו יורק) ישמע בית המשפט לראשונה את טיעוני הצדדים.

פוסט שפרסם תושב נצרת עילית עם תמונות מחבלים מתאבדים, 12 באוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
אם האלגוריתם לא יסיר, אתם תוכלו לגרום להסרה/צילום מסך, פייסבוק

ח"כ סויד: "צעד מחויב המציאות"

"פניתי אל פייסבוק בדרישה להוסיף כפתור דיווח על הסתה לטרור שיקבל קדימות בטיפול. זה צעד מחוייב מציאות. פייסבוק קוראת לדווח לה על פרסום מסית לטרור אך לא מאפשרת זאת בפועל – אבסורד.

"אני שמחה שפייסבוק הפנימה את המחויבות והאחריות שיש להם כלפי ציבור הגולשים והתקינה דיווח ישיר על טרור ועל קבוצות התומכות בטרור. בעידן בו טרור פורח ברשת, דיווח נקודתי וישיר על טרור הוא מחויב מציאות.

"אי אפשר להרים ידיים בתירוץ שזהו עידן טכנולוגי. קידמה תמיד הייתה ותמיד תהיה - אנחנו אלה שצריכים להתאים עצמנו. הטרור היום הוא מזן חדש לא עוד טרור רק בארגונים כמו חמאס וחיזבאללה אלא טרור יחידים, לא מאורגן שנע לפעילות באמצעות ההסתה שברשת החברתית. אי אפשר לתת לג'ונגל הזה להתקיים עוד. הצעת החוק שלי תאפשר ניטור הסרה והסדרה של הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully