וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה שוהה במאדים, בלי לזוז מטר מהבית

אילן גלר

4.3.2017 / 0:00

ג'ף ריימונד מוושינגטון הקים תחנת מחקר הבוחנת שהייה על מאדים - בחצר ביתו. אין לו רקע מדעי והמקום נראה כמו חממה רגילה לחלוטין, מה שלא מפריע לרבים לתרום כסף לפרויקט השאפתני

ג'ף ריימונד וזוגתו, תושבי מדינת וושינגטון שבארה"ב, החליטו שהם אינם עושים מספיק לטובתה של האנושות. השניים החליטו להקדיש את כל זמנם הפנוי לפרויקט יוצא דופן: הקמת תחנת מחקר המאפשרת שהייה על כוכב הלכת מאדים – בחצר ביתם. לריימונד אין רקע מקצועי בתחום או תמיכה מצד סוכנות החלל האמריקנית, כך שתחנת המחקר שלו היא אלתור שאותו הוא בונה בכוחות עצמו.

"אנחנו רוצים לעזור בפיתוח מקורות מזון ואנרגיה ברי-קיימה לקהילה", מספר ריימונד. "המתקן הזה הוא הניסיון שלנו להשלים את המשימה הזו. המערכת שאנו בונים משכפלת באופן מדויק את מה שבני-אדם זקוקים לו על המאדים. בזמן שאילון מוסק [מנכ"ל חברת SpaceX, המייצרת ומשגרת טילים] עובד על דרכים להגיע למאדים, אנחנו עובדים על דרכים להישאר בחיים כשנגיע".

בינתיים, תוצאות המאמץ של ג'ף וזוגתו נראים כמו... חממה סטנדרטית לחלוטין. זה לא מפריע לעשרות גולשים לתרום כספים למאמץ, אם כי ייתכן שלפחות חלק מהתורמים אינם מאמינים כי בסופו של דבר הפרויקט אכן יועיל להתיישבות על מאדים, ופשוט מעוניינים לצפות בסרטונים שאותם מפרסם ריימונד על מאמציו והאתגרים המוזרים בהם הוא נתקל לעתים, בניסיון להקים חווה חקלאית מתקדמת כמעט ללא כל ידע קודם בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אז שיהיה בהצלחה, הא? ג'ף ריימונד/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully