וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו יותר מאשר בקלאסיקו: הישראלים השתלטו על ברצלונה

2.3.2017 / 14:34

אלפי מציגים ומבקרים מגיעים מדי שנה לתערוכת המובייל MWC, והשנה אפילו יותר מתמיד ניתן היה להבחין בנוכחות של ישראלים וטכנולוגיה ישראלית - מסטארט-אפים בכל הגדלים ועד נציגים של ענקיות טכנולוגיה

צילום מסך

עריכת וידאו: נועה לוי

תערוכת המובייל הענקית בברצלונה, MWC, הפכה באופן טבעי למוקד עליה לרגל של סטארט-אפים וחברות המתמחים בחומרה, תוכנה, חוויית משתמש ואביזרים לתעשיית הסלולר. היצרניות המובילות בעולם יושבות בביתנים לצד חברות קטנות ויזמים בשלבי פיתוח שונים. חלק באים למכור מוצר, חלק באים לגייס משקיעים וחלק באים פשוט לחשוף את החידושים שלהם מדי שנה.

בשנה שעברה הגיעו לתערוכה בפעם הראשונה יותר מ-100,000 אנשים ונראה שגם השנה המספרים יהיו דומים. מה שקשה להימלט ממנו השנה זו העברית שניתן לשמוע בכל פינה, אפילו יותר מבעבר. אין אפשרות לדעת בדיוק כמה מציגים ומבקרים ישראלים מסתובבים בתערוכה ביחס לאזרחי שאר העולם אבל בכל פינה בתערוכה, ובדרך אליה ברחבי העיר, שומעים עברית בכל פינה.

רוני שטרנברג מייסדת SAFEDK. צילום מסך
עברית בכל פינה. רוני שטנרברג, מייסדת SafeDK/צילום מסך

אפשר לטעון שבתור ישראלים בחו"ל האוזן שלנו רגישה יותר לעברית (מה שנכון), אבל הסבר נכון נוסף יהיה התרומה שיש לישראלים לא רק בסטארט-אפים מישראל אלא גם בחברות בינלאומיות ענקיות כמו קוולקום, אינטל ועוד. השנה, טכנולוגיות רבות של קוולקום ואינטל שהוצגו בתערוכה פותחו בישראל, מה שגרם לכך שגם המציגים של החברות האלו הגיעו ממרכזי הפיתוח מישראל.

קשה גם לפספס מדי שנה את הביתן הגדול של מכון היצוא, עליו מתנוססת שם מדינת ישראל בענק כך שניתן יהיה לדעת אילו סטארט-אפים יש שם מכל פינה באולם 5. הביתן הישראלי גדל השנה משמעותית ואירח 165 חברות וסטארט-אפים מישראל, נערכו בו כ-3,000 מפגשים עסקיים עם נציגים מיותר מ-50 מדינות שהגיעו לבקר ולשמוע על פיתוחים ישראליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו מחברות גדולות הגיע נציג ישראלי. אריק מימרן, מנכ"ל קוולקום ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצאנו לשאול את הישראלים בתערוכה - מהסטארט-אפים הקטנים ועד נציגי ענקיות האינטרנט והחומרה - האם גם הם מרגישים שהישראלים נמצאים בכל פינה, ומה התגובות שהם מקבלים כשהם מספרים שהם מישראל? התשובה הייתה כמעט חד-משמעית - יש המון ישראלים ובכל העולם יודעים שבכל מה שקשור לחדשנות, מי שרוצה להצליח חייב להציץ לראות מה הישראלים עושים.

בין עשרות הטכנולוגיות המתקדמות שהציגו שם חברות מישראל, אפשר היה לראות את הדור החמישי שמפותח בקוולקום ישראל, מצלמת זום אופטי פי חמישה שפותחה גם היא על ידי אופו בשיתוף עם חברה ישראלית ואפילו משקפי המציאות המדומה ללא הכבלים של אינטל פותחה בארץ (והייתה ההדגמה המבוקשת ביותר בביתן שלהם).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשה לוותר על הנציגות שלנו. רועי רמון מאינטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully