וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהרשת שותקה בשבוע שעבר בגלל שגיאת כתיב של מתכנת

אילן גלר

5.3.2017 / 10:37

זוכרים את הקריסה החלקית של שרתי אמזון, שגרמה לאתרים רבים להפסיק לתפקד, והכניסה את רשת האינטרנט להלם? אז מתברר שמי שאחראי לזה הוא מתכנת שבשל טעות הקלדה הביא להפסד של כ-150 מיליון דולרים תוך ארבע שעות וגרם להמון פאניקה

אישה מול מחשב נייד. ShutterStock
כל כך הרבה תסכול בגלל טכנאי אחד שלא היה מרוכז./ShutterStock

ביום שלישי האחרון, 28 בפברואר, רעש אדמה מקוון היכה ברשת האינטרנט ואלפי אתרים ואפליקציות חדלו לתפקד, בהם גם פייסבוק ושירות הגיבוי של אפל. הסיבה: קריסה חלקית של שרתי אמזון, ספקי שירותי הענן הגדולה בעולם, המספקת לחלק עצום מהאתרים והאפליקציות את תשתית הרשת הנדרשת לפעולתם. השירות בשם AWS הוא למעשה אחד המוצרים הפופולריים והרווחיים של החברה שכבר מזמן איננה רק חנות אונליין.

מתברר כי הגורם לתקלה אדירת הממדים הזו, שאין כמעט אדם שלא חש בה באופן כלשהו, הוא טעות אנוש טיפשית למדי - אחד מעובדי אמזון, שניסה לתקן באג במערכת גביית החובות של החברה, הקליד מילה אחת לא נכונה בקוד שעליו עבד, ובמקום לחסום את הגישה למספר מוגבל של שרתים, חסם כמעט את כל הרשת. תיקון התקלה דרש כארבע שעות, במהלכן לפי ההערכות הפסידו האתרים שקרסו כ-150 מיליון דולרים.

באמזון, כמובן, מיהרו להצטער על התקלה, וטענו כי כבר עתה הופעלו בחברה כלים שונים שאמורים למנוע מקרה כזה בעתיד. בחברה מסבירים כי מעתה לא תיתכן עוד פעולה שתגרום לקריסה של שרתים רבים כל-כך בבת אחת. לא ברור מה עלה בגורלו של המתכנת שהצליח, לבדו ובלי כוונה, לשתק למשך מספר שעות חלקים גדולים כל כך מהרשת כולה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתם יכולים למחוק את החיוך הזה, אחרי הפאדיחה שלכם./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully