וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת קאונטר סטרייק: "יש המון גיימרים שלא משחקים איתי כי אני בחורה"

ביקרנו בסוף השבוע בטורניר גיימינג ענק בפולין ופגשנו הרבה גיימרים וגם כמה גיימריות. איך זה להיות אלופה בעולם הנשלט על ידי גברים " צעירים יחסית, ולא ממש בוגרים"? ישבנו לשיחה עם ג'וליה קירן, אחריה עוקבים מאות אלפי גולשים מכל העולם

עריכת וידאו: עומרי מלכה

ג'וליה קירן בת ה-23 התחילה לשחק במחשב בגיל 10. היא התאהבה בכותר הפופולרי Counter Strike מבלי לדעת באותו הזמן שהתחביב שלה יהפוך במהרה לקריירה מצליחה. למעשה, כיום קירן נחשבת לגיימרית הטובה ביותר בקאונטר סטרייק (לא ברור למה צריך הפרדה בין המינים בעולם הגיימינג, אבל זה המצב כיום). ג'וליה מובילה נבחרת של צעירות בשם Team Secret 5 המתמודדות בטורנירים של נשים.

ביום שישי האחרון קירן זכתה שוב במקום הראשון בתחרות הגיימינג Intel Extreme Masters בפולין. לצעירה שנבחרה לאחרונה בתור הפרזנטורית של HP OMEN יש 42 אלף עוקבים בפייסבוק, 20 אלף עוקבים באינסטגרם ויותר מ-80 אלף מנויים באתר הסטרימינג של הגיימרים, Twitch. נפגשנו עם קירן כשהגענו לסקר את האירוע ושמענו על ההבדלים בין בנים לבנות בעולם הגיימינג, ובעיקר על המאבק של נשים להתקדם בעולם שלצערנו, מורכב ברובו מגברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצה שיפסיקו לחלק את הטורנירים לנשים וגברים. ג'וליה קירן ./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך התחלת?

"התחלתי בגיל 10 אבל המסע שלי בעולם ה-eSport (ספורט מקוון) החל בשנת 2013 ומאז זכיתי בכל תחרות שהשתתפתי בה בארבע השנים האחרונות. הניצחון אתמול בטורניר מצטרף לרצף של ניצחונות במשך שנים כאן בקטוביץ. אני הקפטנית של הקבוצה שלנו, ככה שאני קובעת את האסטרטגיות, מי מוביל במשחק ואת כל ההחלטות של הקבוצה במשחק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

איך זה להיות גיימרית בעולם של גברים?

"אנחנו מקבלות המון תשומת לב כי יש ממש מעט בנות שמשחקות במשחקים האלו, אז זה דבר מאוד טוב. אני יכולה לקבוע את הסטנדרטים ולסייע לבנות להשתפר וזה מה שאני מנסה לעשות. מצד שני, מאוד קשה כי יש המון סקסיזם והרבה אנשים מסתכלים עלייך אחרת כי את אישה. הרבה מהחברות מנצלות את הנשיות ולא באמת רוצות לקדם את השוויון בין הגברים לנשים. זה יוצר מצב שמעדיפים להשקיע בבנות בגלל מי שהן, לא בגלל מה שהן מסוגלות לעשות. קשה להסביר את זה - אנחנו רוצות להתחרות בכולם, לא משנה המין או המגדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'וליה קירן - התחילה לשחק בגיל 10 ומאז היא מתקשה להפסיד. "בחורים מפחדים להפסיד מל הבנות"./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך עוזרים לקדם נשים בגיימינג?

"לדעתי חשוב להיות מודל חיקוי לעוד גיימריות. אני מקווה שבעתיד הן יביסו קבוצות של גברים או קבוצות מעורבות וזה מה שאני רוצה להשיג. אני מקווה שכל מה שאנחנו עושות עכשיו יעזור לקבוצות האחרות".

לדעתך נראה פה יותר בנות בעוד כשלוש שנים?

"כן, אני רואה את זה בשנים שחלפו וכל שנה זה עולה ועולה. כנראה שעוד שלוש שנים נראה יותר בנות".

סירבו לשחק איתך פעם בגלל שאת בחורה?

"כן, הרבה פעמים אמרו את זה. אפילו כשרק התאמנו, יש המון שחקנים וקבוצות של בנים שאמרו לא. זה לא כי אנחנו גרועות אלא כי אחד מהשחקנים בקבוצה לא רצה לשחק נגדנו כי אנחנו בנות, ואם היינו בנים אז לא היו אומרים לנו לא. לא היית רואה בנים שמתנגדים להתאמן מול בנים אחרים. זה רק בגלל שאנחנו בנות. יש הרבה קבוצות שהיינו מביסות ואמרו לנו לא. אבל אנחנו רוצות שכולם יתנו לנו הזדמנות להשתפר ולהיות טובות יותר.

הם מפחדים להפסיד?

"כן, הרבה בחורים מפחדים להפסיד מל הבנות. אני חושבת שזו המנטליות, כי אחרי הכול רוב הגיימרים צעירים יחסית, ולא ממש בוגרים".

מה את חושבת על האירוע הזה של אינטל בקטוביץ?

"הוא מדהים וזה אחד מהאירועים הטובים ביותר שיש. בשבילנו זה האירוע הכי טוב כי קודם כל, אינטל מתנהגים אלינו הרבה יותר טוב מתחרויות אחרות. הם עובדים ממש קשה כדי להפוך את זה ליותר נעים עבור ליגת הנשים, והם משקיעים בליגות האלו".

את מקבלת הרבה הצעות לקמפיינים?

"אני מקבלת המון הצעות. בדרך כלל אני לא רוצה לעשות את זה אבל הדיל שיש לי עכשיו עם HP מושלם כי יש לנו את אותה תפיסת עולם וביחד אנחנו מראים שגם נשים הן שוות. יש הרבה קמפיינים שלא רציתי לעשות כי הם רוצים להראות שאנחנו הקורבן כשאנחנו בכלל לא. אנחנו רק צריכות להתאמץ יותר כדי להוכיח לכולם שהם טועים ולא להצטער על מי שאנחנו; אני מרגישה שהרבה חברות עושות את זה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הכותב היה אורח של חברת אינטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully