וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Yakuza 0 הוא משחק פעולה יפני אמיתי - מרגש, אפל ומופרע לגמרי

אילן גלר

12.3.2017 / 8:58

כל עוד Yakuza 0 עוסק בסיפור העלילה הראשי, הוא עושה זאת בכובד ראש וברצינות תהומית. זה סיפור פשע אלים, חכם, מרתק, נוגע ללב ומלא בתפניות. אבל ברגעים שהוא מתפרע, הוא עושה את זה כמו שרק היפנים יודעים

צילום מסך

ביפן, כך אומרת השמועה, עושים דברים קצת אחרת. גם למשחקי הווידאו היפניים יש אווירה וסטייל שונים, אלא שבדרך כלל אלו שזוכים לתרגום ושיווק רשמי בישראל עוברים תהליך מדוקדק של "התמערבות" (Westernization), אם הם לא פותחו מלכתחילה לטעמם של שווקים דוברי אנגלית, או כאלה שנשענים על תרבות אמריקנית פופולרית. Yakuza 0 הוא היוצא מן הכלל: זה משחק יפני המוגש לנו כמעט בשלמותו, על כל המוזרות והטירוף המתבקשים. התוצאה היא ממתק יוצא דופן לאלו שיתחברו לסגנון, ושיגעון מוחלט לאלו שפחות.

כפי ששמו מעיד, Yakuza 0 הוא למעשה פרק מקדים (פריקוול) לסדרה, ולכן מדובר גם בנקודת פתיחה מצוינת עבור אלו שלא שיחקו בה מעולם. אינכם צריכים לדעת מראש דבר פרט לכך שתקופת ההתרחשות של המשחק, שנות ה-80 המאוחרות, מזוהה ביפן עם פריחה כלכלית חסרת תקדים והזדמנויות רבות להתעשרות מהירה, גם עבור אלו שנמצאים בצד השני של החוק.

העלילה של המשחק עוקבת אחר שתי דמויות, הקשורות בעולם הפשע המאורגן המקומי - היאקוזה. קזומה קיריו הוא גנגסטר צעיר מטוקיו, שמוצא עצמו בלבו של מאבק איתנים על פיסת נדל"ן יקרה במיוחד ברובע הבילויים של העיר. גורו מאג'ימה, גם הוא חבר בארגון הפשע המוכר, מתחזה למנהל של מועדון הופעות יוקרתי בעיר אוסקה. לא נרצה להרוס לכם יותר מדי, אך די לציין כי לשני הגיבורים רקע משפחתי אפל שמשפיע על הסיפור כולו, ואופי הרחוק מהתדמית של רוצח קר-לב המוצמדת בדרך כלל לאנשי יאקוזה.

יאקוזה אפס. צילום מסך
משחק יפני שלא עבר יותר מדי התאמות לגיימרים מערביים./צילום מסך

בין חיסול מאפיונרים למשימת קריוקי

כל עוד Yakuza 0 עוסק בסיפור העלילה הראשי, הוא עושה זאת בכובד ראש וברצינות תהומית. זה סיפור פשע אלים, חכם, מרתק, נוגע ללב ומלא בתפניות. זה גם סיפור ארוך יותר מהמקובל בז'אנר הפעולה, עם יותר מ-40 שעות המחולקות ל-18 פרקים. לרוב הוא מועבר באמצעות קטעי אנימציה מבוימים ומשוחקים היטב, דיאלוגים מוצלחים ושיחות מעניינות. קטעי הקרב המשולבים בו מהנים ברובם, אם כי נוטים לחזור על עצמם לעתים.

מה שקורה בין משימות האקשן הוא טירוף יפני. מתברר שכשאנשי יאקוזה אינם עסוקים בחיסול חשבונות, הם נהנים משירת קריוקי, משחק באולינג, משחקי ארקייד ישנים, מסחר בנדל"ן ומרוצי מכוניות צעצוע - כל אחד מאלה מתורגם למיני-משחק, המשולב בתוך העיר הווירטואלית. יש גם עלילות משנה הנעות על הציר שבין המוזר לאבסורד: בחורה שתבקש מכם להתחזות לחבר שלה כדי להרשים את הוריה, להקת רוק כבד שכל חבריה הם חנונים הזקוקים לשיעורי יאקוזה, הפקת פרסומת טלוויזיה ומרדף אחר כנופיית סוחרים בלבני נשים משומשים, הם רק חלק מהדוגמאות המשעשעות שמקלילות את המשחק.

משחקים שלוקחים את עצמם ברצינות לא קשה למצוא, וגם כאלו שהם סאטירה על החיים עצמם לא חסר, אך משחק שלרגע אחד מרגש עד דמעות ורגע אחר כך הופך לבדיחה מופרעת - זה כנראה כישרון יפני מקורי, וכמובן שמידת החיבור שלכם לחוש ההומור יוצא הדופן הזה תלויה בכם. הצדדים הפחות רציניים של המשחק הם בדרך כלל לא משימות חובה, כך שאם אתם מחפשים אך ורק עלילה אפלה וכבדת ראש תוכלו לנסות ולהתעלם מכל היתר, אם כי האופי יוצא הדופן הזה של המשחק הוא אחת מנקודות החוזק העיקריות של Yakuza 0.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולם עשיר, מלא צבעים ודמויות./מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו טיול ביפן

עולם המשחק נראה טוב מאוד רוב הזמן, ומשחזר בדייקנות את המראה של רחובות טוקיו ואוסקה, גם אם אזור ההתרחשות עצמו אינו מבוסס על שכונות אמיתיות אלא מהווה מעין חיבור של מקומות שונים בערים הללו. בזכות זמני טעינה קצרים במיוחד, המעבר בין המשימות השונות חלק ומהיר, ואתם מוזמנים לחקור את הערים הווירטואליות ללא חשש מבעיות טכניות שונות, שהן בדרך כלל הבעיה העיקרית במשחקים יפניים מתורגמים.

Yakuza 0 הוא לא עוד חיקוי של GTA, אלא משחק עולם פתוח יוצא דופן, לטוב ולרע. אם אתם מרגישים חיבור לתרבות היפנית, ייתכן שזה יהיה המשחק המפתיע של השנה עבורכם. אם לא, כנראה שאחד ממשחקי האקשן המערביים על המדף יתאים לכם יותר. אנחנו מקווים שלמשחק הזה יהיה יותר אוהבים משונאים, וכך נזכה לעוד הרבה משחקי Yakuza שיזכו להפצה רשמית במערב, לצד משחקים יפניים אחרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המיני-משחקים שוברים את המתח ומספקים הפוגה יפנית מטורפת אותנטית./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully