וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ הפורנו: העלו סרטים כחולים לרשת - ותבעו את מי שהוריד אותם

אילן גלר

12.3.2017 / 9:59

שני עורכי דין הקימו חברות קש, דרכן רכשו זכויות לסרטי פורנו ישנים והעלו את הסרטים לרשתות שיתוף קבצים. הם חיכו בסבלנות וברגע שמישהו החל להוריד את הסרט, הם התחקו אחריו ותבעו אותו על הפרת זכויות יוצרים ופיראטיות

אילוסטרציה. ShutterStock
הפיצו סרטים בצורה פיראטית ואז תבעו את מי שהוריד אותם./ShutterStock

הונאות רשת הן מגוונות ומקוריות יותר ממה שאפשר בכלל לדמיין. חלקן מפורטות ומופרכות לחלוטין אבל חלקן גם פשוטות מאוד. הפשוטות עשויות גם להיות המשתלמות ביותר, וכל מה שצריך כדי לבצע אותן זה פשוט עזות מצח ומוסר לקוי.

לפני כמה שבועות הורשעו בארה"ב ג'ון סטיל ופול האסמיר, שני עורכי דין מכובדים, בניהול "עוקץ פורנו" מרושע שהניב לשניהם הכנסות של שישה מיליון דולרים. השניים לא מורשים לעסוק עוד במקצועות המשפט, וככל הנראה יאלצו לבלות שנים לא מעטות בכלא כעונש על מעשיהם.

העוקץ התנהל כך - ג'ון ופול הקימו חברות קש, דרכן רכשו את זכויות ההפצה לסרטי פורנו ישנים. לאחר שמיצו את הקטלוג, החלו אף לעסוק בצילום והפקה של סרטי פורנו בעצמם. את כל הסרטים הללו העלו השניים לרשתות שיתוף קבצים, ואז חיכו בסבלנות. ברגע שמישהו ניסה להוריד את הסרט, התחקו עורכי הדין אחרי כתובת ה-IP שלו, דרשו מספק האינטרנט לחשוף את זהותו, ואיימו עליו בתביעה כספית אדירה אם לא יישלם להם מיד - הכול תחת חסות החוק להגנה על זכויות יוצרים.

סייברסקס. ShutterStock
רכשו זכויות יוצרים לסרטים ישנים ואפילו צילמו כמה סרטים משלהם./ShutterStock

אלפי אנשים אכן נפלו בפח ושילמו סכום מצטבר של מיליוני דולרים, מבלי שידעו כי עורכי הדין המאיימים לתבוע אותם הם גם למעשה בעלי הזכויות לסרטים עצמם. החגיגה הסתיימה בשנת 2013 כשבית המשפט החל לחשוד כי תהליך התביעה אינו תקין, והמקרה הועבר ל-FBI, שחשף את העוקץ.

אתר arstechnica.com מסביר כי זה חוקי לחלוטין לתבוע אדם על הפרת זכויות יוצרים, אבל לא באופן בו השניים עשו זאת. בית המשפט מכיר בהבדל שבין רתימת החוק להגנה על קניין רוחני לבין ניצול החוק כדי להרוויח כסף קל ולהטריד גולשים תמימים, שקוראים סיפורי אימה על תביעות ענק וחוששים מהשלכות ההורדות הפיראטיות שלהם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully