וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תחפושת טיטניק: פייסבוק חסמה את יבגני זרובינסקי והסירה סרטון מעמוד הצינור

דורי בן ישראל, מזבלה

12.3.2017 / 9:14

פרס התחפושת הוויראלית של 2017 הולך בקלות לאבירם כרמלי, שהתחפש לסצנה המפורסמת מהסרט "טיטניק". פרס משביתי השמחה הצבועים הולך שוב לאנשי פייסבוק שהסירו את הסרטון מעמודים ישראלים אבל ויתרו לעמודים בינלאומיים גדולים

אוניית הטיטניק טבעה בסוף השבוע בפעם השנייה: במהלך סוף השבוע נתקלו גולשים רבים מהארץ ומהעולם בסרטון קצר המתעד את תחפושת הפורים המושקעת במיוחד של אבירם כרמלי. אחרי שבשנה שעברה תחפושת השטיח המעופף שלו כבשה את הרשת, השנה כרמלי עלה על הסקייטבורד הממונע והתחפש לסצינה המפורסמת מהסרט "טיטניק".

הבאזז הרב נוצר בעיקר בזכות התפוצה הרבה של הסרטון, שהועלה גם לעמודי פייסבוק ישראלים פופולריים, בהם הצינור, שרוטונים והפרופיל האישי של יבגני זרובינסקי. הוויראלית של התחפושת לא חמקה גם מהצנזורים של פייסבוק, שהסירו את הסרטון במפתיע מכל העמודים הישראליים, בטענה שקטע קצר מפס הקול של הסרט נשמע ברקע ומפר את זכויות היוצרים של חברות סוני ו-VEVO.

בעקבות הסרת הסרטון, פרופילי הפייסבוק האישיים של זרובינסקי ומנהלי העמודים הצינור ושרוטונים, נחסמו לשלושה ימים. כזכור זרובינסקי כבר נחסם בחודש אוקטובר 2015. לאחר החסימה מאות אלפי גולשים הפיצו ממים וכרזות כמחאה על חסימתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרמלי ברחובות תל אביב./מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שפייסבוק טוענת כי קטע הקול הקצר הוא הפרה של זכויות יוצרים, נראה שהרשת החברתית מעלימה עין דווקא מתותחים כבדים יותר, בהם העמוד הסופר-פופולרי The Lad Bible, שם עלה הסרטון אתמול והגיע למיליוני צפיות מאות שיתופים. יש לציין כי עמוד פופולרי במיוחד בשם Better with Titanic, שמונה יותר מרבע מיליון אוהדים, משתמש כדרך קבע בפסקול הסרט מבלי שנחסם.

הפרשה ממחישה היטב את חוסר האונים של הישראלים מול פייסבוק ואת האפליה של הרשת החברתית שככל הנראה מספקת הגנה כלשהי לשותפי התוכן שלה. ב-Lad Bible, אחד משותפי התוכן של פייסבוק, אף שילבו מחדש את פסקול טיטניק המקורי כך שישמע צלול יותר מכפי שנשמע בסרטון המקורי, אולם משם הסרטון לא הוסר וכנראה לא יוסר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

התחפושת המנצחת של שנה שעברה

על החסימה כתב זרובינסקי בעמוד משני שלו: "טוב אז בגלל 'זכויות יוצרים' של השיר שבקושי שמעו ברקע בסרטון 'הטיטניק' שהעליתי אתמול, פייסבוק הנשמות חסמו אותי לשלושה ימים מלפרסם פוסטים או אפילו להגיב להודעות במסנג'ר, בינתיים אני בדף הזה".

בעקבות החסימה של זרובינסקי, בעלי עמודים ישראלים נוספים הקדימו תרופה למכה והסירו מיוזמתם את הסרטון. יש לציין כי הסרטון המקורי נשאר בפרופיל של כרמלי ובעמודים ישראלים בודדים.

>> פורסם לראשונה בבלוג הפרסום "מזבלה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully