וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיו די פאי ממשיך עם האנטישמיות: הפעם הוא היטלר שרוצח יהודים במשחק מחשב

אילן גלר

12.3.2017 / 9:25

לאחר שעיצב את דמותו במשחק פעולה חדש בשם Conan Exiles במראה הדומה עד כמה שאפשר לזה של הצורר הנאצי, מכנה הבלוגר הפופולרי במפורש את אויביו יהודים בדרגות שונות וצוחק, בזמן שהוא מנסה להרוג אותם

כוכב היוטיוב, פליקס קלייברג, המוכר לעשרות מיליוני המנויים לערוץ שלו כ-"פיו די פאי" (PewDiePie), נאלץ להתמודד בחודש שעבר עם ביקורת חריפה לאחר פרסום בדיחות בעלות גוון אנטישמי. כמה מנותני החסות הבולטים שלו, בהם דיסני והנהלחת יוטיוב עצמה, הודיעו כי לא יעבדו עמו עוד. פיו ד פאי מיהר להתנצל ולטעון כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי מדובר בסאטירה ובהומור שלא התקבל בברכה.

אולם בסרטון חדש שהעלה לערוץ, נדמה שפיו די פאי מקצין עוד יותר את ההומור האנטישמי. שם הסרטון הוא "סימולטור היטלר", ובמהלכו משחק קלייברג במשחק פעולה חדש בשם Conan Exiles, לאחר שעיצב את דמותו במראה הדומה עד כמה שאפשר (המשחק מאוד מוגבל) לזה של הצורר הנאצי. אם זה לא ברור מספיק, הרי שבמהלך הסרטון מכנה קלייברג במפורש את אויביו יהודים, בזמן שהוא מנסה להרוג אותם.

במשחק נתקלים השחקנים באויבים שונים, שחקנים אחרים, בעלי חיים ועוד. פיו די פאי כינה כל אויב שהוא נתקל בו - אדם או בעל חיים - כיהודי בדרגה שונה. הדרגות זו בדיחה של גיימרים, אבל הרגע בו פיו די פאי מכה למוות עם גרזן אבן באויב ומכנה אותו יהודי תצרום בעיניו של כל אדם, גם ללא רגישות לאנטישמיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחווה לכאורה סאטירית לבכירי המפלגה הנאצית./מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של הסרטון, מעניק פיו די פאי קרדיט לצוות הפקה המורכב כולו מבכירי המפלגה הנאצית והצבא הגרמני, כדוגמת הרמן גרינג, יוזף גבלס והנריך הימלר. אין ספק שמדובר בניסיון הטרלה, בדיחה על חשבונם של המבקרים שנועדה לחלל סערה גדולה עוד יותר, אם כי לאור זאת ההתנצלות של פיו די פאי על הסרטונים הקודמים "למקרה שפגעו במישהו" נראית מעט מגוחכת.

פיו די פאי הוא הבלוגר הפופולרי והרווחי ביותר ביוטיוב כבר כמה שנים ברצף. יש לו יותר מ-54 מיליוני עוקבים ומעריצים אותו בכל העולם. רק בשבוע שעבר סיקרנו את תחרות הגיימינג Intel Extreme Masters בפולין ונתקלנו בצעיר הזה, מעריץ של פיו די פאי, המחזיק את השלט האנטישמי הזה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully