וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק וואטני צדק! מתברר שאפשר לגדל תפוחי אדמה במאדים. צפו

אילן גלר

14.3.2017 / 8:26

לא ברור עד כמה מדויק הסרט "להציל את מארק וואטני", אבל לפחות החלק של בניית החממה על אדמת מאדים וגידול תפוחי אדמה על הקרקע של כוכב הלכת האדום מגובה על ידי ניסוי הנערך כעת על ידי מרכז המחקר הבינלאומי לתפוחי אדמה בפרו

youtube

בספר "לבד על מאדים", וגם בסרט הקולנוע המבוסס עליו, "להציל את מארק וואטני" (באנגלית: The Martian), אחת השיטות בהן נוקט האסטרונאוט גיבור הסיפור כדי לשרוד לבדו במשך תקופה ארוכה על כוכב הלכת המרוחק, היא גידול תפוחי אדמה על אדמת מאדים, בתוך חממה המחקה את תנאי מזג האוויר של כדור הארץ. במרכז המחקר הבינלאומי לתפוחי אדמה (כן, יש דבר כזה), הנמצא בלימה שבפרו, החליטו לערוך ניסוי שיכריע האם הישרדותו של וואטני הייתה אפשרית במציאות או שמדובר בעוד הגזמה הוליוודית.

לצורך הניסוי הרכיבו החוקרים קופסה אטומה שתנאי האקלים בתוכה זהים לאלו שעל מאדים. הניסוי עוד בעיצומו אבל בינתיים, התוצאות מעודדות למדי וניתן כבר להבחין בנבטים הבוקעים מתוך האדמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבטים בקופסת הניסוי./מערכת וואלה!, צילום מסך

"גידול צמחים בתנאים דומים לאלו שעל מאדים הוא חלק חשוב מאוד מהניסוי הזה", מסביר החוקר ג'וליו ולדיביה-סילבה. "אם הצמחים יכולים לשרוד בתנאים הקיצוניים שאנו חושפים אותם אליהם, בתוך תא הניסוי, יש להם סיכוי טוב לגדול גם במאדים. אנחנו נערוך עוד כמה סיבובים כדי לבדוק אילו זני תפוח אדמה מתפקדים בצורה הטובה ביותר".

הניסוי הזה בהחלט עשוי להועיל למשלחות עתידיות לכוכב הלכת האדום, אך הוא יועיל לאנושות הרבה לפני כן: זני תפוח אדמה שיוכיחו עצמם בתנאים קשים, יהיו גם מועמדים טובים לניסיונות לפיתוח חקלאות באזורים על פני כדור הארץ שהפכו לצחיחים בעקבות שינויי האקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאט דיימון בונה חממה על מאדים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully