וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו יצרנית מכרה הכי הרבה סמארטפונים ב-2016?

אילן גלר

17.3.2017 / 8:56

גם בסיכום השנה שעברה נראה בבירור כי שתי יצרניות עדיין שולטות בשוק. מה הם אחוזי ההצלחה של היצרניות הסיניות ומי לוקחת את הביס הכי גדול מתפוח הרווחים של השוק כולו?

מערכת וואלה!

(בסרטון: מה חשבנו על גלקסי A5 של סמסונג)

למרות ששוק הסמארטפונים נראה לרוב הצרכנים תחרותי ותוסס, עם מספר רב של יצרניות המנסות להפתיע זו את זו כל העת, הרי שנתוני המכירות המסכמים את שנת 2016 מעידים כי למעשה שתי יצרניות שולטות לבדן כמעט בשוק כולו, ומותירות את כל השאר הרחק מאחור. מדובר, במקרה שהיה לכם ספק, בסמסונג - שנותרה היצרנית הגדולה בעולם, ואפל, הניצבת במקום השני.

במהלך שנת 2016 מכרה סמסונג 308.5 מיליון מכשירים מסדרת גלקסי ברחבי העולם. אפל "הסתפקה" ב-215.5 מיליון מכשירי אייפון מכל הסוגים. במקום השלישי ניצבת היצרנית הסינית וואווי עם סך כל של כ-138 מיליון מכשירים, אחרי Xiaomi הסינית (46.4 מיליון) ובמקום החמישי OPPO עם 38.4 מיליון יחידות, רובן מכירות לשוק הסיני המקומי.

כל אלו הם נתוני המכירות, אולם מה בנוגע לרווחים? כאן אפל נמצאת בהובלה אדירה, ולמעשה גורפת לכיסה כמעט 80 אחוזים מכל הרווחים של תעשיית הסמארטפונים. סמסונג נהנית מכ-14.6 אחוז מהרווחים, וכל יתר היצרניות נאלצות לחלק ביניהן את השאריות. בהתחשב במספרים אלו, ברור למדי שהיצרניות הסיניות, גם אם הצליחו להדביק במעט את פער המכירות, עדיין רחוקות מאחוזי הרווחיות של המותגים המובילים בשוק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

גלקסי A5 אולפן מייקי. וואלה TECH, מערכת וואלה!
סמסונג שולטת בשוק./מערכת וואלה!, וואלה TECH
אייפון במצב שקט. ShutterStock
הכי רווחי. אייפון 7/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully