וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלישה מהירה פי 8: פלאפון ערכה ניסוי בטכנולוגיית הדור החמישי

13.3.2017 / 17:10

החברה הודיעה כי סיימה בהצלחה את הניסוי והשיגה מהירות שיא של 1 גיגה בהורדה - פי 8 ממהירות הגלישה הסלולרית הקיימת היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלישה מהירה פי 8, לא בקרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת פלאפון הודיעה היום (ב') שהיא סיימה בהצלחה ניסוי המדמה רשת דור 5 במסגרתו השיגה מהירות הורדה של 1Gbps. מדובר במהירות הגבוהה פי שמונה מזו הנהוגה היום בישראל. בנוסף ציינו בפלאפון, כי מהירות ההעלאה שהושגה, הייתה בקצב שיא של כ-130Mbps - פי 2 מקצב ההעלאה כיום. מהחברה נמסר כי הניסוי בוצע כחלק מההכנות לקראת כניסת הדור החמישי לעולם בשנים הקרובות.

לצורך הניסוי הקימה החברה מעבדה ייעודית מיוחדת שבה הותקן ציוד תומך רלוונטי. במסגרת הניסוי, בוצעה העברה חלקה ורציפה של תכני וידאו ברזולוציית K4 (Ultra High Definition) באמצעות הסלולר. החברה תמשיך לקיים במעבדה סדרת ניסויים והדגמות, לטובת היערכות להפעלה מעשית של רשת דור 5.

מנכ"ל החברה, רן גוראון ציין כי "הפיילוט המוצלח שנערך היום, הוא פריצת דרך משמעותית בנתיב לקראת דור חמישי בישראל. זהו חלק מתפיסת המובילות והחדשנות הטכנולוגית של פלאפון, במטרה לספק את חוויית הגלישה הטובה והמהירה ביותר ללקוחות. פלאפון משרטטת כבר עכשיו את מפת הדרכים ליישומי ה-IOT בישראל, שצפויים לצמוח להיקפים של מיליוני סנסורים בכל מקום, עם דרישה למהירות שיא, מינימום השהייה, ופחות אנרגיה".

למרות הניסוי המרשים, מוקדם עדיין לשמוח. טכנולוגיית הדור החמישי צפויה להיטמע בחברות הסלולר ברחבי העולם אחרי 2020. לישראל התשתית כנראה תגיע, כרגיל, הרבה אחרי כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully