וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרנו בפס הייצור של G6 בקוריאה: למה רק נשים מרכיבות את המכשיר?

אחרי שני דגמים שסבלו ממוניטין לא מוצלח במיוחד (G4 ותקלת הבוטלופ ו-G5 שלא מכר יותר מדי), LG מנסה שוב את כוחה בשוק הפרימיום והפעם היא הולכת על בטוח - מכשיר באיכות חסרת תקדים עם מפרט חזק ומסך גדול. רגע לפני ההשקה בארץ, ביקרנו במפעל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפעל הוא מתחם ענקי שדורש נסיעה באוטובוס בין החלקים השונים בפס הייצור./מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי ענקיות טכנולוגיה צמחו בדרום-קוריאה; הן מייצרות מקררים, מסכי טלוויזיה, מכונות כביסה, מדיחי כלים ועוד הרבה מכשירי חשמל - וגם סמארטפונים. למעשה, בכל הסמארטפונים הקיימים ניתן למצוא טכנולוגיות או מסכים של סמסונג ו-LG. קצת אחרי השקת G6, מכשיר הדגל החדש מבית LG, ביקרנו בסוף השבוע בפס הייצור של המכשיר בקוריאה. לחנויות בישראל יגיע המכשיר בסוף החודש, ואנחנו נהיה המדינה הראשונה מחוץ לדרום קוריאה בה המכשיר רואה אור. זו לא הפעם הראשונה שהשוק הישראלי, הקטן יחסית, מפתיע בחשיבותו בקרב יצרניות הסלולר מהמזרח. ב-LG מסבירים לנו שהסיבה היא שהם מאמינים מאוד בשוק הישראלי ויש לו חשיבות רבה עבורם. גם הפופולריות של LG בישראל גבוהה מאוד ביחס לשאר מדינות המערב ובכלל ביחס למזרח התיכון.

כשמסתובבים בסיאול, עיר הבירה של דרום-קוריאה, אפשר ממש לחוש בתחרות בין שתי ענקיות האלקטרוניקה. שתיהן נהנות מיתרון הביתיות ונראה שהשתיים מתחרות על כל דבר אפשרי, כמו למשל הנוכחות בשער הכניסה למדינה. כבר בירידה מהמטוס, בביקורת הדרכונים, רואים את הטלוויזיות של LG. כל ניצחון קטן כזה ממלא את אנשי החברה בגאווה גדולה. ל-LG מספר רב של מרכזי פיתוח ומפעלים בדרום-קוריאה, ובמפעל שבו מיוצרים הסמארטפונים הנשלחים לישראל, יש 14 קווי יצור - 6,000 עובדים אחראיים על ייצור 1.1 מיליון מכשירים בחודש. לחברה יש גם מפעלים נוספים בסין, וייטנאם וברזיל. בכניסה למפעל בקוריאה התבקשנו ללבוש חליפה סטרילית המגיעה לצד כיסוי נעליים וביקור קצר במנהרת רוח מיוחדת שמנקה את כל חלקיקי האבק מהבגדים שלנו.

LG G6. מייקי לוי, צילום מסך
LG G6 - החברה מתגאה בכל פרט בעיצוב ובתכנון./צילום מסך, מייקי לוי

תמיד אישה

בשלב הראשון בפס הייצור עובדות מאות נשים ואף לא גבר אחד. הסיבה עלולה להרים כמה גבות אבל לפי נהלי המפעל של LG, לנשים יש כפות ידיים הרבה יותר עדינות משל גברים. ההרכבה הראשונית נעשית בידיים בלבד. המכשיר מגיע אליהן כשהוא רק מסגרת, מסך וכמה שבבים. העובדות מרכיבות את לוח-האם לכל הרכיבים ושולחות את הסמארטפונים לתחנה הבאה, שם מרכיבות עובדות אחרות את האנטנה ובוחנות אותו במבחן לחץ אוויר לוודא שהכול מחובר כשורה. אנטנות המכשיר עוברות בדיקת תקינות, נבדקת איכות ההרכבה ואפילו שהלוגו הודפס בצורה הנכונה ואחר כך שוקלים את הקופסה.

לעובדים מוצעים קורסים להעשרת הידע, מגרשי ספורט, שטחים ירוקים וספריות ענקיות. זה אחד מהמתחמים הגדולים ביותר שיש לחברה בדרום-קוריאה, אבל הוא לא היחיד. המתחם הענקי בן מאות הדונמים מציע שירותים רבים והוא נמתח עד קו האופק אבל העבודה בפס הייצור אינטנסיבית מאוד. הנשים עובדות מהשעה 8:00 בבוקר עד השעה 17:00 ובמשמרת השנייה מהשעה 20:00 עד 5:00 לפנות בוקר. פס הייצור פעיל במשך 18 שעות ביממה ולפועלות מגיע עשר דקות הפסקה מדי שעתיים והפסקת אוכל באורך שעה במהלך משמרת. חלק מהבנות יושבות על כיסא וחלקן מעדיפות לעמוד. המנהלים מסבירים שזו בחירה שלהן האם לשבת או לעמוד. במהלך הסיור בפס הייצור, סיפרו לנו כי את המכשיר החלו לייצר כבר בסוף פברואר, כלומר ממש בסמוך להשקה בברצלונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה רק נשים? "כי הידיים שלהן עדינות יותר"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טירונות לסמארטפונים

בשלב הבא הגענו, יחד עם הסמארטפונים, לתחנה בה מבצעים את מבחני הנפילות למכשירים. מפס הייצור נלקח מדגם של כמה מכשירים ומכניסים אותם למכונות מיוחדות שבודקות את עמידותם על ידי הפלה מגובה. הגובה נקבע לפי ממוצע גובה כף היד של המשתמשים, הגובה הממוצע של הצמדת הסמארטפון לאוזן וכו'. לאחר מכן מתעללים במכשיר על ידי הפלתו בכל מיני זוויות, על חזיתו, על גבו ועל הצדדים. בין המכונות ראינו קופסה גדולה ומסתובבת, לתוכה מכניסים את הסמארטפון. שם גם הסבירו לנו שב-G6 אין שוליים מעוקלים כמו אצל המתחרים (דגמי האדג' של סמסונג, למשל) מאחר והם הופכים את המסך לשביר הרבה יותר. עם זאת, קצוות המכשיר ב-G6 מעוגלים כדי לספוג בצורה טובה יותר את עוצמת הפגיעה בקרקע.

המעבר בין המעבדות והחלקים השונים בפס הייצור, במתחם עצום הממדים, מצריכים נסיעה באוטובוס. אחרי נסיעה קצרה הגענו למעבדת הסוללות, שם יודעים שאסור להם לפשל אחרי פרשת הנוט 7 המתפוצץ של סמסונג. במעבדה הייעודית והייחודית הזאת מבצעים מגוון רחב של מבחנים. מועכים את הסוללה באמצעות משקולת, מחדירים לתוכה מסמר, שורפים אותה ועוד. במבחנים שהציגו לנו ראינו כיצד הסוללה של ה-G6 עומדת בהתעללות הזו בגבורה והסבירו לנו שהמרחק בין המחיצות הפנימיות עומד על 15.5 מיקרון לעומת 8.5 מיקרון בנוט 7. כלומר יש מספיק מקום לחלקיקים לנוע בעת פריקת הסוללה והטעינה מבלי שהיא תתנפח או תתפוצץ. במעבדה הזאת מבצעים עוד מגוון רחב של בדיקות, בחלק מהבדיקות נעזרים אפילו ברנטגן, גם במכשיר ה-CT המוכר מבתי החולים ועוד בדיקות באמצעות עזרים אופטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש שתפקידו להתעלל בסוללה לפני שהיא יוצאת מהמפעל./מערכת וואלה!, צילום מסך

מקשיבים למשתמשים

קודמו של ה-G6, LG G5, ניסה לחדש והציג חזון מודולרי. המכשיר המתקדם הושק עם מגירת סוללה נשלפת חדשנית ומודולים שהתחברו לסמארטפון ושיפרו תכונות מסוימות בו (מערכת שמע, מודול צילום, מצלמת 360 מעלות ועוד). המשתמשים פחות התחברו לחזון והמכירות לא הצדיקו התעקשות. בחברה הבינו את המסר והלכו הפעם על מכשיר סולידי הרבה יותר, שמחליף את התעוזה בעמידות ורמת גימור גבוהה מאוד. לדברי המעצבים, הם העדיפו להתמקד במה שחשוב לאנשים ביום-יום. כדי לפנות לקהל גדול יותר הם הוסיפו תכונות כמו עמידות למים, טעינה מהירה ומסך גדול יותר. לאורך כל הסיור, הדגישו לנו בכירים בחברה ש-G6 הוא המכשיר הראשון בייצור המוני עם מסך ביחס 2:1 התופס יותר מ-80 אחוזים משטח חזית המכשיר. זה חשוב ל-LG מאחר ובחברה בטוחים שגם מכשיר הדגל הבא של סמסונג וגם האייפון הבא יגיעו עם מסך ביחס 2:1 והם מאוד שמחים להקדים אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמידות למים במקום סוללה נשלפת - המשתמשים דרשו./מערכת וואלה!, צילום מסך

מכוונים לפסגה

כדי לייצר את מכשיר הדגל, שצפוי להימכר במיליוני יחידות, משקיעים בחברת LG עשרות מיליוני דולרים. שלבי הפיתוח אורכים שנה שלמה לפני ההשקה ונרתמים למאמץ מאות עובדים, מהנדסים, מעצבים, מנהלי מוצר ואנשי תוכנה. שאלנו את המעצבת הראשית של ה-G6 על שיתוף הפעולה בין המעצבים לצוות הטכני. "המטרה המשותפת היא לעשות את המכשיר קטן אבל מצד שני הגדול ביותר". אומרת לנו שארים צ'ו, "זו המטרה שאנחנו מנסים להשיג מבחינה טכנית ומבחינת העיצוב. כשאני מציגה את הרעיונות, זה לא יכול להיות רק יפה, אלא גם חייב לעבוד בצורה מושלמת - שיתמוך בכל התדרים, שהמצלמה תהיה בגודל המקורי. ניסינו כמה עיצובים והחלפנו את העיצוב של המכשיר בערך 4,000 פעמים".

לדברי צ'ו כמעצבים הם מסתכלים כמובן גם על עיצובים מצליחים אחרים של מתחרים. לדבריה, הם שואבים את ההשראה בעיקר ממכוניות, בניינים וכל מה שהאנשים רואים וחווים סביבם. העיצוב לדבריה בסופו של דבר צריך להיות מושפע מכל הדברים בסביבת המחייה שלנו כי סמארטפון הוא לא רק מוצר טכנולוגי אלא גם מוצר תרבותי. צ'ו מסבירה שלא מעט השראה נשאבה מהטבע בעת עיצוב ה-G6, ונעשה שימוש בחומרים טבעיים כמו מתכת, זכוכית בצורה מאוזנת. "הסרת מילימטר אחד בעובי, או הקטנה של האורך יכולות לקחת אינסוף משאבים ולשנות את כל פריסת ומבנה המכשיר", היא מסבירה. "ל-G6 יחס מסך לגוף של יותר מ-80 אחוזים, אז הוא עלול להראות שביר אבל הוספנו מרכיבים שישפרו את העמידות כמו מסגרת טובה יותר שגם משלימה את העיצוב". החזון של LG לעתיד כולל מסכים גדולים ודקים, בסמארטפון ובטלוויזיה. מעצבי החברה אומרים שהם מבחינים בדרישה הזו אצל הצרכנים.

למרות שמדובר בערכת שבב מתקדמת מאוד, סנאפדרגון 821 של קוולקום היא אינה ערכת השבב המתקדמת ביותר. החודש יושק סמסונג גלקסי S8, כשהוא מצויד בסנאפדרגון 835 החדיש יותר ואחריו יגיעו מכשירים נוספים של יצרניות נוספות, כמו סוני אקפסריה XZ פרימיום, עם אותו השבב. סמסונג, כיצרנית השבב בפועל במפעליה, דחתה את השקת מכשיר הדגל שלה אחרי תערוכת המובייל MWC 2017 שהתקיימה בחודש שעבר בברצלונה וכך הצליחה למנוע ממתחרתה הגדולה מקוריאה את ה-835. עד היום נהגה LG לצייד את מכשירי הדגל שלה רק במעבדים המתקדמים ביותר ונראה שהפעם מדובר בפשרה מסוימת. כמובן שיש סיכוי שיתגלה שה-835 לא מוצלח כמו קודמו ואז LG תרוויח מן ההפקר, אבל הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך.

כששאלנו את יאן וואנג, מנהל המוצר של ה-G6, על כך הוא אמר כי "זה יכול להיות יתרון אבל בסופו של דבר, המעבד לא אומר הרבה לאנשים, אנחנו צריכים לחשוב על צריכת סוללה, אמינות ותזמון של ההשקה. אם נתחשב בכל זה, הבחירה הנכונה היא קשה אבל עשינו אותה. גם סנאפדרגון 821 הוכיח את האמינות שלו וגם כי 80 אחוזים מהאנשים לא ירגישו בכלל בהבדל".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הכותב היה אורח של חברת LG בקוריאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצרים 1.1 מיליון סמארטפונים בחודש - כל חודש./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • lg
  • LG G6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully