וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השוויון האביבי - היום הראשון של האביב

20.3.2017 / 12:49

יום השוויון - היום יש מספר כמעט זהה של שעות אור (יום) לשעות החושך (לילה) ולכן ברחבי העולם ובמהלך ההיסטוריה היום הזה הפך ליום חג עם שלל מנהגים ומסורות

שלג מכסה את פריחת האביב בגרמניה. AP
האביב כבר מגיע ומגרש את החורף/AP

היום (שני) הוא יום השיוויון האביבי, שהוא למעשה היום הראשון של האביב. יום שיווין האביב מתקיים באופן קבוע בין התאריכים 20-23 בחודש מרץ. מקור השם נובע מכך שהיום הזה מכיל מספר כמעט זהה של שעות אור (יום) לשעות החושך (לילה), בניגוד לימים האחרים בשנה.

יום השוויון האביבי נחגג בתקופות שונות בהסטוריה כיום הלידה מחדש. חגים רבים נוצרו סביב יום השוויון כדוגמת פסח ופסחא.

אחת החגיגות העתיקות הידועות ביותר של נקודת השוויון האביבית היה טקס ההקרבה של בני המאיה ליד הפירמידה הגדולה של צ'יצ'ן איצה במקסיקו. הפירמידה הגדולה, מורככבת מארבעה גרמי מדרגות מראשה ועד לתחתית כל פאה. גם הקרבת קורבנות אדם התקיימה שם. הפירמידה תוכננה בקפידה בזווית כזו שגורמת לקרני השמש להיראות כמו נחש אור היורד עד לתחתית גרם המדרגות ביום השוויון.

גם בנצרות יום שיוויון האביב הנו בעל חשיבות גדולה אצל הקתוליים, שכן חג הפסחא מתקיים ביום ראשון מיד לאחר הירח המלא הראשון שזורח אחרי יום שיוויון האביב, על – פי מסורתם. במצריים הקדומה נבנה הספינקס כך שפניו מביטות אל עבר הנקודה בה זורחת השמש ביום השיוויון והאינדיאנים חצבו מערות שלמות המציינות את יום השיוויון בעזרת סדקים בקירות שיצרו משחקי אור וצל.

וב-2017 - גוגל מקדישה את הדודל היומי שלה ליום הראשון של האביב.

זה הדודל של גוגל לכבוד היום הראשון של האביב

  • עוד באותו נושא:
  • אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully