וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א רוצה להפוך את השמש לטלסקופ ענק

אילן גלר

23.3.2017 / 8:22

כדי שזה יקרה נצטרך למקם חללית מיוחדת במרחק של פי 550 מהמרחק בין השמש לכדור הארץ, כך שכרגע מדובר בחזון פרוע של אסטרו-פיזיקאים שאפתניים אבל כנראה שבעתיד הרחוק המרחק הזה ייראה לנו קצר עד כדי גיחוך

תיעוד של חמש שנים על השמש. צילום מסך
תיעוד של חמש שנים על השמש/צילום מסך

סוכנות החלל האמריקנית הגיעה לנקודה בה יכולתה מוגבלת לחקור את החלל החיצון באמצעות טלסקופים המוצבים על כדור הארץ או במסלול סביבו. בשל המרחקים העצומים בין מערכת השמש שלנו לגופים שמימיים אחרים, כל המידע שיש לנו על כוכבי הלכת המרוחקים שנות אור מאתנו מסתכם בפיקסלים בודדים. כעת מציעים חוקרים שיטה אפקטיבית יותר, שתנצל את השמש עצמה לצורך מחקר אסטרונומי.

תיאוריית היחסות של איינשטיין קובעת כי כוח המשיכה של עצמים גורם לחלל - ולכל מה שבתוכו - להתכופף סביבם. העיוות גדל ככל שהעצמים גדולים יותר, ואין במערכת השמש שלנו גוף גדול יותר מהשמש עצמה. ניצול אפקט זה יכול לאפשר צפייה במרחקים עצומים של מאות שנות אור וצילום תמונות שיחשפו בפנינו את היקום כפי שמעולם לא ראינו בעבר. זו תהיה פריצת דרך היסטורית שקשה להעריך את השלכותיה במלואן בשלב הזה.

כמובן שלא מדובר בפרויקט פשוט: טלסקופ חלל שינצל את השמש לצורך תצפיות, חייב להיות ממוקם במרחק של כ-AU550 - שזה פי 550 מהמרחק בין השמש לכדור הארץ. מדובר בנקודה הנמצאת הרחק מחוץ למערכת השמש שלנו, ובאמצעי השיגור והתעופה הנפוצים כיום, מסע לנקודה הזו עלול לארוך מאות שנים. לחללית וויאג'ר, הנמצאת במרחק של 137AU, נדרשו כ-40 שנים כדי להגיע לשם. עם זאת, פריצת דרך בתחום בהחלט אפשרית בטווח השנים הקרובות, ובנאס"א רוצים להיות מוכנים ליום שבו טלסקופ השמש יוכל להפוך מחזון פרוע למציאות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הרדיו-טלסקופ MeerKAT מספק תמונה יוצאת דופן של  1,300 גלקסיות חדשות. מערכת וואלה! NEWS
הטלסקופים המשוכללים ביותר לא מספקים מידע מספיק מדויק./מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully