וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Horizon Zero Dawn: משחק המחשב היפה בהיסטוריה

אילן גלר

26.3.2017 / 8:43

עם סיפור עלילתי לא פחות ממדהים, עולם תוכן עשיר והגרפיקה הטובה ביותר בשוק - Horizon Zero Dawn הוא המשחק השווה ביותר שמצאו על המדף

מערכת וואלה!

הסטודיו ההולנדי "גרילה גיימס" מוכר לגיימרים בעיקר בזכות סדרת Killzone, המלווה את הקונסולות של סוני כבר יותר מעשור. Horizon Zero Dawn הוא למעשה הפעם הראשונה מאז ימי הפלייסטיישן 2 שבה החליטו אנשי החברה לנסות את כוחם במותג אחר, שלא לדבר על ז'אנר אחר. התוצאה, למרבה ההפתעה, תיזכר כנראה כאחד ממשחקי הווידאו המוצלחים ביותר בהיסטוריה, ובוודאי המשחק הכי שווה שתמצאו כרגע על המדף.

העלילה של Horizon מתרחשת כאלף שנים בעתיד, אך אל תצפו לערים בחלל ומכוניות מעופפות: קטסטרופה כלשהי הביאה למעשה להרס התרבות האנושית כפי שאנו מכירים אותה. השורדים הבודדים חיים במבנה שבטי פרה-היסטורי, צדים ומלקטים למחייתם ונמנעים באופן כללי משימוש בכל טכנולוגיה מתוחכמת יותר מגלגל. עדויות לעולם המתקדם של פעם דווקא יש בכל מקום, כמו לדוגמא במכונות עצומות – הדומות באופן חשוד לדינוזאורים – המשוטטות להן באופן חופשי בעולם.

לכל זה יש סיבה ועוד נגלה אותה במהלך ההרפתקה, אך Horizon איננו קופץ מיד לדרמה המרכזית ונותן לכם די והותר זמן להכיר את העולם המדהים שבו הוא מתרחש, ואת גיבורת העלילה, אלוי, יתומה בעלת עבר מסתורי ואחד האנשים הבודדים בעולם שדווקא כן מוכנים להתנסות בגאדג'טים מתוחכמים כאשר היא נתקלת באחד. הסיפור הסוחף, על כל משימותיו הצדדיות, יוכל לספק לכם תעסוקה לחודשים, ובמקרה זה כמות התוכן האדירה בהחלט לא באה במקום איכות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ככה דמיינו את העתיד./מערכת וואלה!, צילום מסך

אלוי ציידת הדינוזאורים

חווית המשחק ב-Horizon נחלקת בין ביקור בערים וכפרים, מקומות למסחר ושיחות עם דמויות מפתח שיוציאו אתכם למשימות שונות, סיור בסביבות פראיות שבהן נאסוף חומרים שונים לצורך הכנת ציוד או שיקויים, וכמובן קרבות, הן מול בני-אדם והן מול מכונות ענק. בתחילה אולי תיבהלו מעט לראות דינוזאורים מתכתיים עצומים, אך אלוי מתגלה די-מהר כסוג של גיבור על, המסוגל להביס מכונות עצומות בקלילות.

ארסנל כלי הנשק של אלוי נע בין חצים בוערים, מלכודות שונות המופעלות בקרבה לאויב, וגם מעט מכונות ירייה מתוחכמות מהעולם המתקדם יותר שאבד. ניתן גם להתקרב לאויבים ולתקוף אותם מטווח אפס, אך זו מן הסתם האפשרות המסוכנת יותר. אלוי מסוגלת גם לנסות ולהתחמק מאויבים בתנועה חשאית, אך למען האמת אין סיבה לעשות זאת שכן הקרבות מאתגרים במידה ובעיקר מספקים מאוד, הן מבחינת הציוד שיריבים מחוסלים מותירים מאחוריהם והן כי הם פשוט מהנים.

ככל שתתקדמו בעלילה, כך האויבים מולם תתייצבו יהפכו מתוחכמים יותר (ולרוב גם גדולים יותר), והסיפור יוסיף לחשוף עצמו כדרמה מהודקת ולא רק "ארגז חול" ריק להתפרעות. בקמפיין שאורכו הכולל הוא יותר מ-40 שעות, אין כמעט זמן מת והתחושה היא שכל הזמן אנו מתקדמים מהרפתקה מסעירה אחת לאחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוברים מהרפתקאה להרפתקאה במשך 40 שעות./מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחק היפה בהיסטוריה

אי אפשר לדבר על Horizon Zero Dawn מבלי להתייחס לגרפיקה המדהימה שלו. בסוני השתמשו בקטעים ממנו על מנת להדגים את כוחה של קונסולת הפלייסטיישן 4 פרו החדשה, ולא במקרה: מדובר כנראה במשחק הראשון שמנסה לקחת את הדגם המשודרג של הקונסולה לקצה גבול יכולתה, והתוצאה מהפנטת. אין כמעט ספק כי מהבחינה הטכנית, מדובר במשחק המושקע והמרשים ביותר בהיסטוריה. כמובן שגם בפלייסטיישן 4 הרגילה תיהנו מעולם ריאליסטי ומרהיב, אם כי לאלו שעד כה התאפקו מלשדרג ייתכן שהמשחק הזה הוא שישבור אתכם סופית.

ל-Horizon Zero Dawn המזל הרע להגיע לחנויות במקביל לצאתו של כותר חדש בסדרת זלדה וקונסולת הסוויץ' החדשה של נינטנדו, שגנבו ממנו את אור הזרקורים. אולם לאחר שההתלהבות מהסוויץ' תתפוגג מעט (כמובן שבישראל, ללא משווק רשמי, היא כמעט לא קיימת מלכתחילה), אנחנו מוכנים להמר ש-Horizon יחזור להיות ברירת המחדל של הגיימרים חובבי ההרפתקאות, ומשחק שייזכר היטב לעוד שנים רבות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשחק היפהפה שייזכר לעוד שנים רבות./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • משחק מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully