וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כמה הדלפות לפני השקות של סמארטפונים חדשים מדויקות? בדקנו

28.3.2017 / 9:00

עשרות סמארטפונים חדשים נחשפים מדי שנה ולפני השקות של דגמים פופולריים יש לא מעט באזז ברשת לגבי המפרט והעיצוב שלהם. כמו אתרי טכנולוגיה רבים, גם אנחנו מסקרים את השמועות וההדלפות, אבל כמה הן מדויקות? החלטנו לבדוק על וואווי P10 ו-LG G6 שהושקו בחודש שעבר

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: הצצה ראשונה ל-G6 אחרי ההשקה בפברואר)

סמארטפונים חדשים נחשפים בעולם כמעט מדי שבוע ויש לא מעט דגמים, כמו גלקסי S8, אייפון 8, LG G6, וואווי P10 ועוד שהסקרנות לגביהם בעולם גוברת ככל שמתקרבים למועד השקת המכשיר. כדי להזין את הרעב של חובבי הטכנולוגיה אתרי הטכנולוגיה מלאים בשמועות והדלפות המסתובבות באינטרנט. בחלק מהמקרים לא ברור מה מקור ההדלפות ובמקרים אחרים הן מגיעות ממדליפים סדרתיים אמינים, כמו אייון בלס, או כאלה שברור שהגיעו ממפעל או ממעבדת בדיקה כלשהי.

חלק מההדלפות הן ברמות המפרט בלבד וחלק אפילו כוללות תמונות. השמועות וההדלפות מעוררות באזז רב וגם ליצרניות הסמארטפונים עצמן יש אינטרס בהדלפות שמשבחות את המוניטין של החברה ויוצרות ציפייה לקראת ההשקה של המכשיר החדש.

למרות שההשקות מתקיימות במהלך השנה, חודש פברואר לרוב הוא עמוס במיוחד. הסיבה היא תערוכת המובייל הגדולה של ברצלונה, MWC, שם חושפות יצרניות רבות את החידושים שלהן לאותה שנה. גם אנחנו בוואלה! TECH נוהגים לדווח על שמועות והדלפות של מכשירים מעניינים אז החלטנו לבדוק עד כמה אמינות השמועות הללו. חזרנו לשתי השקות שהתקיימו בתערוכת המובייל בחודש שעבר - וואווי P10 ו-LG G6, ובדקנו אילו שמועות שקדמו להשקות פגעו בול ואילו לא ממש הצליחו לחזות את העתיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LG G6 - מימין המכשיר ביום ההשקה, משמאל - תמונה של המכשיר שדלפה לפני ההשקה. ניתן לראות הבדל קל בפלסטיק סביב מערך הצילום./מערכת וואלה!, צילום מסך

LG G6

השמועות הראשונות על ה-G6 של חברת LG החלו לצוץ באינטרנט בתאריך 12 באוקטובר, 2016. הכותרת הייתה "ייתכן ש-LG G6 יגיע עם טעינה אלחוטית מהירה". כמה ימים אחר כך, עוד אתרים הצטרפו לחגיגה. השמועות המוקדמות הללו התבססו על ההכרזה של החברה בתחום טכנולוגיית הטעינה האלחוטית המהירה אבל בפועל, G6 לא צויד בפיצ'ר הזה.

עשרה ימים לאחר השמועה הראשונה, ב-22 באוקטובר, החלו לצוץ שמועות נוספות והפעם על כך שמכשיר הדגל החדש יגיע ללא יכולות מודולריות, עקב הכישלון של G5 במכירות. באותה תקופה כבר החלו לצוץ דיווחים שהמכשיר יצויד בערכת שבב סנאפדרגון 821, יהיו לו 4 גיגה של זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון. הדיווח הזה היה מדויק לגמרי והמידע הזה ליווה את הכתבות שפורסמו בנושא עד ההשקה.

בכתבות של ה-22 באוקטובר נכתב כי ה-G6 יחל להימכר בשבוע האחרון של מרץ או בשבוע הראשון של אפריל. בשבוע שלאחר מכן, ב-29 באוקטובר, LG הכריזה על סורק קשתית עין וברשת מיהרו להודיע כי מכשיר הדגל החדש יגיע עם הסורק ואף יתמוך בשירות התשלומים החדש של החברה. בפועל LG G6 הושק ללא סורק הקשתית וגם ללא שירות התשלומים של החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות המכשירים שדלפו היו אמינות מאוד יותר מחודש לפני ההשקה./מערכת וואלה!, צילום מסך

חודש אחר כך, ב-29 בנובמבר, צצו דיווחים שגם ב-G6 תהיה סוללה נשלפת אך שבוע לאחר מכן (6 בדצמבר) כבר נכתב שהחברה ויתרה על הסוללה הנשלפת לטובת עמידות למים והפסיקו הדיווחים על שילוב סורק הקשתית ב-G6.

בתאריך 26 בדצמבר, חודשיים בלבד לפני ההשקה, אתר Android Authority הציג שרטוטים של ה-G6 שהציגו מכשיר שונה מאוד מהמכשיר שהושק בסופו של דבר. ב-3 בינואר, יצרנית השבבים קוולקום הכריזה רשמית על סנאפדרגון 835 וברשת מיהרו לקבוע שערכת השבבים תשולב גם במכשיר הדגל החדש של LG, אך החגיגה הייתה מוקדמת וסמסונג (המייצרת בפועל את השבב במפעליה) מנעה ממתחרות לרכוש את השבב לפני השקת גלקסי S8. לכן ה-G6 הסתפק בסנאפדרגון 821, מה שהיה ברור שיקרה כבר בינואר.

כשבועיים לפני ההשקה בחודש פברואר, LG החלה להפיץ בעצמה פרטים בצורה רשמית. כך לדוגמה החברה מסרה שה-G6 יגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ' הנקרא FullVision, יחס מסך לגוף של יותר מ-80 אחוזים ועוד. את ההדלפה הסופית של תמונות המכשיר ראינו כמה ימים לפני ההשקה, והיא הייתה מדויקת כמעט לחלוטין.

LG G6. מייקי לוי, צילום מסך
LG G6 ביום ההשקה בברצלונה./צילום מסך, מייקי לוי

וואווי P10

מכשיר הדגל של ענקית הסלולר הסינית וואווי נחשף ממש כמה שעות אחרי ה-G6 בברצלונה, אבל השמועות לגביו החלו לזרום רק ב-15 בנובמבר. האתר PhoneArena פרסם את הפרטים הראשוניים על המכשיר ואפילו תמונות שלו, בין הפרטים נכתב כי הוא יגיע עם ערכת השבבים Kirin 960, מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית QHD ויגיע בגרסת 4 גיגה RAM או 6 גיגה RAM.

הפרטים הללו פגעו בול אבל לגבי המפרט של P10 פלוס ולא של P10 הרגיל. התמונות שהודלפו היו מדויקות ובתאריך 28 בנובמבר, פורסמו תמונות נוספות של ה-P10, שם נראה היה כי המכשיר יגיע ללא כפתור קדמי כמו שפורסמו בתמונות הקודמות והמכשיר כולו עוצב בהשראת ה-S7 של סמסונג. השמועות המאוחרות התגלו כשגויות והעיצוב הסופי היה רחוק מאוד מהסקיצות שלכאורה דלפו לרשת.

ב-11 בינואר התפרסם כי המכשיר יושק בתערוכת הסלולר בברצלונה, עוד הרבה לפני שהחברה שלחה הזמנה לאותו אירוע שאכן התקיים בתערוכה. עד לרגע ההשקה לא היו פרטים חדשים בשונה ממה שפורסם ונראה שוואווי מנעה בהצלחה הדלפות נוספות עם פרטים על המכשיר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות של P10 שדלפו לרשת עוד בחודש נובמבר./מערכת וואלה!, צילום מסך
וואווי P10. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
פגעו בול - וואווי P10 ביום ההשקה./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully